2014-09-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
I Valu kan du göra det, men jag rekommenderar det inte i vanliga OU eftersom framgång föder framgång.

Och underminering av dessa (agendasättande) "undersökningar" får folk att inse att dom är vad dom är - gissningar!!

Istället för att spela enligt spelets regler, bör vi avslöja spelet för vad det är - ett spel!
2014-09-13, 22:00
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är bara att samla på sig så mycket statistik och data som möjligt för att "bevisa" att SD gör ett kanonval med 9%. Lycka till imorgon. Ju lägre förväntan, desto mindre besvikelse.

För mig ligger prioriteterna i följande ordning:

1. Att SD blir tungan på vågen - "vågmästare". Det ser jag som väldigt sannolikt.
2. Att SD blir tredje största parti. Det ser jag också som sannolikt.
3. Att SD bryter den psykologiskt viktiga 10-procentsnivån. För någon vecka sedan såg jag detta som helt självklart, men jag har fått justera ner mina förväntningar en smula. Men jag ser det fortfarande som fullt görbart.
2014-09-13, 22:03
Medlem
SoulSurvivors avatar
Hur högt valresultat är realistiskt att tro på för SD. Hur som helst kommer SD att göra ett historiskt valresultat. Frågan är bara vilka "rekord" som kommer att slås.

5,70 % Valresultat 2010
7,3% Miljöpartiets hittills bästa valresultat (2010)
ca 8,1 % En halv miljon röster
9,67 % EU-valet 2014
ca 9,7 % 600.000 röster
10,00 % Tvåsiffrigt
ca 11,3 % 700.000 röster
ca 11,9 % Tre kvarts miljoner röster
ca 12,9% 800.000 röster
11,40 % Fördubbling jämfört med 2010
12,0% Sveriges Kommunistiska partis/VPK:s /Vänsterpartiets hittills bästa valresultat (1998)
14,2 % Folkpartiets bästa valresultat efter 1970 (Westerbergeffekten)
ca 14,5 % 900.000 röster
15,2 % Moderaternas valresultat 2002
ca 16,1 % En miljon röster
2014-09-13, 22:03
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Och underminering av dessa (agendasättande) "undersökningar" får folk att inse att dom är vad dom är - gissningar!!

Istället för att spela enligt spelets regler, bör vi avslöja spelet för vad det är - ett spel!

jo kommer att bli intressant efter valet när opinonsundersökningarna visat sig vara totalt fel.
min nuvarande gissning är 18% (eventuellt plus minus 3% ,lite beroende på om något av sjusysterpartierna åker ut.)
tror inte att fi kommer in dock.
(så får vi se om jag blir hyllad eller hånad i morgon? )
20000 inlägg...
2014-09-13, 22:04
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Jag tror pa en SD-chock imorgon!
Vid vilken nivå för SD tror ni att etablissemanget upplever en SD-chock? Gärna där Mellin nästan gråter i tv och Mattsson skriver en uppgiven ledare om att hatet har segrat etc. 12 procent?
2014-09-13, 22:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Vid vilken nivå för SD tror ni att etablissemanget upplever en SD-chock? Gärna där Mellin nästan gråter i tv och Mattsson skriver en uppgiven ledare om att hatet har segrat etc. 12 procent?

14%.
2014-09-13, 22:07
Medlem
Rammsbergs avatar
Haha, lyssnade precis på TV4-nyheterna om senaste opinionsmätningarna. Reporten sa att SD går upp i mätningarna, trots den senaste tidens avslöjande. Partiet tycks vara täckt med teflon, menade han något uppgivet.
2014-09-13, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
14%.

14,5%

2014-09-13, 22:11
Bannlyst
Citat:
Haha, lyssnade precis på TV4-nyheterna om senaste opinionsmätningarna. Reporten sa att SD går upp i mätningarna, trots den senaste tidens avslöjande. Partiet tycks vara täckt med teflon, menade han något uppgivet.

Jimmie är den enda politikern i Riksdagen med klass. Till och med Reinfeldt får svårt att hänga med.
2014-09-13, 22:14
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

De inser inte att det inte handlar om SD som parti, det är därför som SD ökar trots alla svagsinta påhopp. Människor vill ha verklig förändring och de inser att SD är enda valet. Att smutskasta SD förändrar inte de grundläggande förutsättningarna.
2014-09-13, 22:16
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Jag tror att etablissemanget egentligen är mer besvärade över relativa storlekar än absoluta. T.ex. så är rollen som tredje största parti symboliskt viktig. Men jag tror också att ett valresultat på över 10 procent är symboliskt viktigt och kommer att orsaka långvarig kräksjuka på Aftonbladets redaktion och alla andra ställen där kulturmarxister fylkas.

Men ett resultat på 12 procent och allt därutöver kommer att vara helt obeskrivligt
2014-09-13, 22:16
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
jo kommer att bli intressant efter valet när opinonsundersökningarna visat sig vara totalt fel.
min nuvarande gissning är 18% (eventuellt plus minus 3% ,lite beroende på om något av sjusysterpartierna åker ut.)
tror inte att fi kommer in dock.
(så får vi se om jag blir hyllad eller hånad i morgon? )
20000 inlägg...

Jag hyllar gärna dig imorgon! Går det däremot illa så tycker jag inte man skall hånas för att man har stora förhoppningar, besvikelsen man känner själv är tillräcklig då!

edit. Grattis till 20000 inlägg!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in