2014-09-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Givetvis uppger man FI eller MP i VALU enkom för att djävlas med snokare som försöker luska i saker som dom inte har med att göra!! Bör man förövrigt göra i samtliga opinionsundersökningar som man blir utsatt för!!
I Valu kan du göra det, men jag rekommenderar det inte i vanliga OU eftersom framgång föder framgång.
2014-09-13, 21:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Allt över 10% måste ju räknas som nått historiskt. En smärre revolution.
Ju lägre förväntan desto nöjdare blir man med ett mediokert resultat. Allt under 10% är ju egentligen ett helt otroligt dåligt resultat.
2014-09-13, 21:03
Medlem
mina3grabbars avatar
Pensionärerna inte att förglömma!
Mina öron har uppsnappat att massor kommer att rösta på SD
Jag inkluderad (Jag har förhandsröstat)
Kommer i morgon att åka runt och kolla att valsedlar finns i de aktuella lokalerna
2014-09-13, 21:20
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Pensionärerna inte att förglömma!
Mina öron har uppsnappat att massor kommer att rösta på SD
Jag inkluderad (Jag har förhandsröstat)
Kommer i morgon att åka runt och kolla att valsedlar finns i de aktuella lokalerna

Bra, skall göra likadant. Göteborg.
2014-09-13, 21:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ju lägre förväntan desto nöjdare blir man med ett mediokert resultat. Allt under 10% är ju egentligen ett helt otroligt dåligt resultat.

Du ska vara medveten om att det aldrig har hänt i modern tid att ett nytt parti i riksdagen har hållit sig kvar i nästa val! Så att SD är kvar är helt unikt bara det.

Sen att de inte bara är kvar, utan tok-ökar är ju helt unikt och otroligt. Dubblar sig igen. Blir 3:e största parti.
2014-09-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ska fråga en fruktansvärt viktig grej!

Tänkte rösta SD i valet. Men befinner mig på annan ort för helgen. Har röstkort. Kan jag rösta SD där imorgon eller är det kört?

Mvh Mellbergan

Det är inte kört! Förtidsröstningen har öppet även under valdagen. Din röst kommer inkomma till den slutgiltiga rösträkningen i veckan.

Leta upp en vallokal där du befinner dig och gå och rösta: http://www.val.se/val/val2014/rostmottagning/fortidsrostning/rike/index.html

Mycket viktigt!!
2014-09-13, 21:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r

Bra initiativ, jag ska cykla runt och göra samma sak här på min ort.
2014-09-13, 21:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Givetvis uppger man FI eller MP i VALU enkom för att djävlas med snokare som försöker luska i saker som dom inte har med att göra!! Bör man förövrigt göra i samtliga opinionsundersökningar som man blir utsatt för!!

Att uppge Fi är det bästa. Minns väl den otroligt roliga effekten i EU-valet där de rabiata Fi-dårarna på valvakan ylade om att de minsann var större än SD. Stor humor! Att uppge SD är ren dårskap då det uttsätter en för diverse hot från antidemokrater. Väl hemma kan man lägga champagnen på kylning och invänta triumfen. Opinonsföretagen kommer få samma ansiktsfärg som programledarna på valvakan.
2014-09-13, 21:29
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du ska vara medveten om att det aldrig har hänt i modern tid att ett nytt parti i riksdagen har hållit sig kvar i nästa val! Så att SD är kvar är helt unikt bara det.

Sen att de inte bara är kvar, utan tok-ökar är ju helt unikt och otroligt. Dubblar sig igen. Blir 3:e största parti.
Var det inte liknande för sossarna?,men det är ju i och för sig väldigt länge sedan.
men dom jagades på liknande vis och partifunktionärerna fängslades tom.
2014-09-13, 21:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Det är bara att samla på sig så mycket statistik och data som möjligt för att "bevisa" att SD gör ett kanonval med 9%. Lycka till imorgon. Ju lägre förväntan, desto mindre besvikelse.
2014-09-13, 21:33
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att uppge Fi är det bästa. Minns väl den otroligt roliga effekten i EU-valet där de rabiata Fi-dårarna på valvakan ylade om att de minsann var större än SD. Stor humor! Att uppge SD är ren dårskap då det uttsätter en för diverse hot från antidemokrater. Väl hemma kan man lägga champagnen på kylning och invänta triumfen. Opinonsföretagen kommer få samma ansiktsfärg som programledarna på valvakan.

Vi får hoppas på en riktigt fet ut med feministerna och in med rasisterna
2014-09-13, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r

Ska göra detsamma i Sthlm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem