2014-09-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ok. Jag slår vad om att SD får max 10.5% imorgon.

SD var inte i allmänhet underskattade i opundersökningarna strax innan valet 2010. Och nu bör man blivit bättre på att skatta SD, även efter EU-valet (det gjordes få opundersökningar inför EU-valet).

2010 var däremot MP överskattade i opundersökningarna strax innan valet.
Unibet ger 2.55 ggr pengarna om SD får under 11.0, (annars 1.45). Skynda dig!
2014-09-13, 20:15
Medlem
Mellbergans avatar
Ska fråga en fruktansvärt viktig grej!

Tänkte rösta SD i valet. Men befinner mig på annan ort för helgen. Har röstkort. Kan jag rösta SD där imorgon eller är det kört?

Mvh Mellbergan
2014-09-13, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Tänkte rösta SD i valet. Men befinner mig på annan ort för helgen. Har röstkort. Kan jag rösta SD där imorgon eller är det kört?

Mvh Mellbergan

Det är kört.

"Det är i den vallokal i det valdistrikt (del av en kommun) du är folkbokförd 30 dagar innan valdagen som du får rösta på valdagen. Det är också till fullmäktige i den kommunen och det landstinget och till den riksdagsvalkretsen som du har rösträtt.

Kan du inte rösta i din vallokal kan du förtidsrösta i en röstningslokal var du vill i Sverige. Dit måste du ha med röstkort och id-handling. "

Varför i helvete, förtidsröstade du inte igår? Lata fanskap.
2014-09-13, 20:26
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:

Mvh Mellbergan

Du kan väl rösta där i morgon? Din röst hanteras då som en förtidsröst så den räknas inte förrän lite senare i veckan, dock, men att rösta ska gå!
2014-09-13, 20:27
Medlem
Evropas avatar
Hm, jag börjar tro att det blir oväntat många överraskningar i morgon...

Jag tror att en annan skräll – förutom SD:s ökning, som i sig kan vara betydligt högre än vad som visat sig – kommer vara ett jättetapp för MP.

Romsons hets och Fridolins numera negativt utstrålande pojkaktighet, i kombination med att de inte längre känns som det naturliga och GODA valet för politiskt ointresserade, utan snarare bara helt weird, kommer visa sig i valet. Plus att några procent drog till Fi och kanske även V.

Well, i vilket fall blir det ett jävligt spännande val, oavsett utgång.
2014-09-13, 20:29
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Du kan väl rösta där i morgon? Din röst hanteras då som en förtidsröst så den räknas inte förrän lite senare i veckan, dock, men att rösta ska gå!

Som jag fattar det kommer det även imorgon finnas förtidsröstningslokaler dit man kan gå.

"Imorgon är det val

På valdagen kan du antingen rösta i den vallokal du tillhör eller i en röstningslokal för förtidsröstning."

http://www.val.se/om_oss/nyheter/
2014-09-13, 20:31
Medlem
Citat:

Mvh Mellbergan

Det ska inte vara några problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Valmyndigheten
Förtidsrösta i Sverige

Den som inte kan rösta i sin vallokal på valdagen kan rösta i förtid i en röstningslokal. Det går att förtidsrösta i vilken röstningslokal som helst i hela landet. Det är kommunen som bestämmer vilka lokaler som ska ha förtidsröstning.

För att förtidsrösta måste man ha med sig både id-handling och röstkort. Den som inte har någon id-handling kan låta någon annan person intyga väljarens identitet. Den person som intygar måste då visa en id-handling.

Inför ett val publicerar Valmyndigheten alla röstningslokalers namn, adress och öppettider på denna webbplats.

Förtidsröstningen pågår i 19 dagar

Förtidsröstningen får börja 18 dagar före valdagen och pågå fram till och med valdagen. I varje kommun ska det finnas minst en röstningslokal som har öppet även på valdagen.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/rostning/fortidsrosta/index.html
2014-09-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Unibet ger 2.55 ggr pengarna om SD får under 11.0, (annars 1.45). Skynda dig!
Ada säger <5% för att Sd ska gå över 11%. Tror man på Ada så är det ett givet bet.
2014-09-13, 20:46
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater

Förtidsrösterna räknas med övriga imorgon kväll, det är utlandsrösterna som räknas senare i veckan.
2014-09-13, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Tänk om Reinfeldt avgår som utlovat och Löfven misslyckas med att bilda regering, då kan vi teoretiskt få en helt okänd moderatledare som statsminister.

Det vore rena drömmen med en ny (gammelmoderat) statsministern. Både Lövet och Ruinfeldt är rena tsunamikatastrofen!
2014-09-13, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Hm, jag börjar tro att det blir oväntat många överraskningar i morgon...

Jag tror att en annan skräll – förutom SD:s ökning, som i sig kan vara betydligt högre än vad som visat sig – kommer vara ett jättetapp för MP.

Romsons hets och Fridolins numera negativt utstrålande pojkaktighet, i kombination med att de inte längre känns som det naturliga och GODA valet för politiskt ointresserade, utan snarare bara helt weird, kommer visa sig i valet. Plus att några procent drog till Fi och kanske även V.

Well, i vilket fall blir det ett jävligt spännande val, oavsett utgång.

Medhåll i allt!

Mitt 5:e riksdagsval och LÄTT det mest spännande!!
2014-09-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Oj, var det så lågt i VALU 2010? Då underskattades alltså SD med ca 25% i VALU! Tänk på det imorgon kväll, när ni får en VALU på 10,5% för SD

Givetvis uppger man FI eller MP i VALU enkom för att djävlas med snokare som försöker luska i saker som dom inte har med att göra!! Bör man förövrigt göra i samtliga opinionsundersökningar som man blir utsatt för!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in