2014-09-13, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Mycket sant!
Glöm inte bort att enligt opinionsundersökningsföretaget Stockholms-Opinion så fick SD 8 % av rösterna! På valdagen får vi se

Har satsat 500 kr på SD under 9 % med en kille på jobbet... Så vore jobbigt om de fick mer än så,

Hade du satsat det på univeb ist (<8%) och det skulle slagit in skulle du inkasserat 3000kr (troll).

>15% ger dock bara lite drygt hälften.

Tror själv på 12.5%
2014-09-13, 18:55
Medlem
Atnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det mest primära.
*SD blir tredje största och Supervågmästare.
*F! kommer inte in.
*Reinfeldt avgår.
*Moderaterna får en ledare(Kanske en Gammelmoderat) som styr om M lite och är beredd att samarbeta med SD,viktigt,inte minst med tanke på Valet 2018.

Jag föreställer mig ett liknande scenario, om SD blir mer än 50% av M's storlek måste dom börja tänka om och byta partiledare.
2014-09-13, 18:56
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det mest primära.
*SD blir tredje största och Supervågmästare.
*F! kommer inte in.
*Reinfeldt avgår.
*Moderaterna får en ledare(Kanske en Gammelmoderat) som styr om M lite och är beredd att samarbeta med SD,viktigt,inte minst med tanke på Valet 2018.

Medan verkligheten snarare talar för att ...

- Fi kommer in i Riksdagen med 4,3% och tillsammans med sossarna 20,0%, MP 14,3% och V 11,4% skapar majoritetsregering.
2014-09-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraken22
Trodde på över 15 för några veckor sen, nu efter alla "skandaler" media lyckats måla upp tror jag tyvärr på någonstans runt 10-13 högst.

Skandalerna var nog ett uttryck för PK-isternas desperation. Det gick så bra för SD att man i sin desperation tog till vilka metoder som helst för att försöka stoppa SD.
Ekots kommenterade syftet med sitt försök till karaktärsmord: " I alla skandaler kunde ju Åkesson skylla på någon annan och påstå att han inte visste, men här skulle han inte kunna slingra sig undan"

De gamla kommunisterna hade alltså redan förklarat honom skyldig och nu skulle han genom deras samarbete med diverse IT-brottslingar kunna bindas vid skampålen. Så skändligt tänkte de.

Upplägget säger allt om SR:s STASI-metoder och det är inte det minsta förvånande att det är en ordförande i KPMLr som svarar för etiken hos systerorganisationen SVT.
Men hur ska man kunna försvara sig för ett uppfunnet brott? Eller ska man behöva försvara sig för ett påhittat brott?
Mellan 14 och 20 procent är min prognos.
2014-09-13, 19:00
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Var det norska novus som var riktigt nära SDs resultat 2010? Vill att SD gör ett bra val men är beredd att dem får under 10% och Mp hamnar mellan 13% och 15%. Svenskarna tar till sig traditionell media mer än en tror.

FI kommer in i riksdagen
Miljöpartiet blir återigen Sveriges tredje största parti.
Moderaterna hamnar runt 25%
Socialdemokraterna/FI/V och Mp bildar regering.

Jag är en pessimist
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-09-13 kl. 19:05.
2014-09-13, 19:00
Medlem
Klosss avatar
Vet inte om den här har delats men SD går kraftigt framåt i norrbotten inför riksdagsvalet enligt en undersökning från Novus. SD får 13,8% (en ökning med 9,9% från förra valet) och blir näst största parti med bred marginal efter socialdemokraterna.
http://www.kuriren.nu/nknyheter/de-kan-bli-valets-overraskning-7825100.aspx
2014-09-13, 19:01
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Mycket sant!
Glöm inte bort att enligt opinionsundersökningsföretaget Stockholms-Opinion så fick SD 8 % av rösterna! På valdagen får vi se

Har satsat 500 kr på SD under 9 % med en kille på jobbet... Så vore jobbigt om de fick mer än så,

Om du så gärna vill bli av med pengarna så kan du väl ge dom till någon tiggare någonstans?
2014-09-13, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Medan verkligheten snarare talar för att ...

- Fi kommer in i Riksdagen med 4,3% och tillsammans med sossarna 20,0%, MP 14,3% och V 11,4% skapar majoritetsregering.

Man hör verkligen desperationen

När kommer de första sifforna in? Kan man se från vilka distrikt?
2014-09-13, 19:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Vet inte om den här har delats men SD går kraftigt framåt i norrbotten inför riksdagsvalet enligt en undersökning från Novus. SD får 13,8% (en ökning med 9,9% från förra valet) och blir näst största parti med bred marginal efter socialdemokraterna.
http://www.kuriren.nu/nknyheter/de-kan-bli-valets-overraskning-7825100.aspx

Det är ju helt galet kul! 13,8 i Norrbotten som är ett av deras svagare fästen, 3% i valet 2010 där.

Undrar om vi står inför en helt extrem överraskning imorgon kväll.
2014-09-13, 19:05
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
"lilla gubben" är det härskarteknik som lärs ut på högskolan nu mer?

rätt ut i arbetslöshet, mannen!

Att spela av frågor och snabbt byta ämne är något du lärt dig på vänsterns politiska skola eller?

Lustigt att i det förra inlägget du skrev gick du rakt till attack och hånade lågutbildade människor men nu plötsligt är det inte okej med härskartekniker?

Det fina med flashback är att alla är anonyma, det spelar ingen roll vad din riktiga ålder är, här kan man köra på den mentala åldern och lilla gubben kändes lämpligt på dig.

Men ja, ducka all text och kör vidare på arbetslöshetsgrejen, börjar likna en faktisk politisk debatt detta när du inser dig slagen, ignorerar allting och byter ämne, en politisk karriär kanske är något för dig?

För övrigt så är det en extrem brist på ingenjörer inom det jag utbildar mig så känner mig inte orolig över att bli arbetslös!

Som det ser ut nu tror jag på minst 10%
Senast redigerad av Telchak 2014-09-13 kl. 19:11.
2014-09-13, 19:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju helt galet kul! 13,8 i Norrbotten som är ett av deras svagare fästen, 3% i valet 2010 där.

Och det är novus så den riktiga siffran är lätt över 15%
2014-09-13, 19:08
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Norrbotten har sina små byar och städer. Kommer det fler flyktingar än områdena har befolkning blir det synligt även för den mest inbitna norrbottniske miljöpartisten Jäkligt up beat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in