2014-09-13, 18:31
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Så höga odds finns det inget spelbolag som vågar riskera spel på.

Vad dillar du om? 15% och uppåt för SD ger 3,50 i odds på Unibet just nu. Det kan i förbigående jämföras med att 8-9,99% har 6,00 som odds.
2014-09-13, 18:33
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Okej, jag ar villig att satsa pa att SD far over 12%.

Skall vi registrera vadet AzorAhai?

Valj valrfitt belopp mellan 100 000 SEK och en miljon.
Vad är det med er Sverigedemokrater och spel om pengar
Omsätta eller spela bort, kalla det vad du vill men dom pengarna ser du inte igen.

Det blir inte över 10% för SD.
2014-09-13, 18:35
Medlem
KonungHonungs avatar
12-15% är väl i det närmaste givet.
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxmaskihallonen
Varför skulle SD få ett lägre resultat i riksdags- kontra europaparlamentsvalet?

En viktig faktor är att i EU-parlamentsvalet så är blocken totalt ointressanta, medan de spelar väldigt stor roll i ett riksdagsval. Så man kan anta att många väljare som velar mellan sd och något av blocken kommer att låta sig styras av hur de tror att det kommer gå för deras block.

Sen är det svårt att säga exakt i vilken riktning det påverkar resultatet, man kan ju tänka sig att väljare går från sd till ett alliansparti om de tror att alliansen kan vinna, men lika gärna att väljare som tror att loppet är kört från alliansen går över till sd istället.
Medlem
ReiseReises avatar
8-12%
Varken mer eller mindre an sa. Gar det att satsa pengar nagonstans pa att SD kommer fa over 10%?
2014-09-13, 18:36
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Det tror jag också, senaste mätningen jag hörde lyssnade på sa att SD tappat till 9,6%.
Att SD skulle få över 12% är en drömsiffra för indoktrinerade SD-män.

Mycket sant!
Glöm inte bort att enligt opinionsundersökningsföretaget Stockholms-Opinion så fick SD 8 % av rösterna! På valdagen får vi se

Har satsat 500 kr på SD under 9 % med en kille på jobbet... Så vore jobbigt om de fick mer än så,
2014-09-13, 18:40
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Det verkar som media har bränt allt krut denna valrörelse. Dulny-fadäsen var egentligen den enda som fick mig att rynka på näsan. Man har hetsat mot SD i 15 år och vem är då förvånad om nummer 5 på Knäckebrödhult-listan skrivit "parasiter" på Avpixlat 2012. Jag menar det är ingen enkel uppgift få endast hyggliga kandidater om man skall frysas ut eller bli av med jobbet för sitt SD-engagemang. Media brände sig rejält genom att publicera falska A-kassedokument samt påstått spelmissbruk av Jimmie Å. Gällande det sistnämnda har till och med kända politiker som Wetterstrand och Bildt fördömt.

Folk kommer bli chockade nära det preliminära valresultatet presenteras. SD på 8-10 är bara båg, precis som när flera opinionsinstitut satte SD på 5-6 i EU-valet bara dagar innan bomben på 9.6 slog ned.
Vad säger Bildt om detta? Det har jag missat.
2014-09-13, 18:41
Medlem
SD kommer att göra ett bra val , men det skiter jag i ! , viktigast är att landsförrädarna M gör ett riktigt dåligt val , hoppas på klart under 20%.
Då får vi nog se Reinfeldts uppsägning innan midnatt imorgon
2014-09-13, 18:46
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du har rätt. Jag glömde lågutbildade yrkesgrupper som är satta under press från konkurrens av invandrare. Ett tips! Sätt åtminstone era egna ungar i högre utbildning så behöver de inte utsättas för samma utförsbacke på arbetsmarknaden som er själva ... det är naturliga urvalet som biter er i arslet!

Läser ingenjör själv så du behöver inte oroa ditt lilla huvud gubben!

Även fast jag inte är lågutbildad ser inte jag ner på folk som utför arbeten som inte kräver högskoleutbildning men ändå är extremt viktiga för samhället som du verkar göra, hur rimmar detta med ditt vänstertänk? Antar att alla är lika värda förutom folk som har en annan politisk åsikt än dig, brukar vara vänsterlogiken.

För övrigt tror jag du har fel i din gissning att SD inte kommer att få över 8% är helt åt helvete. Du baserar (likt vänstern generellt gör ) din gissning på personliga åsikter och känslor istället för att basera det på något reellt, SD har fått högre resultat än vad opinionsundersökningar visat tidigare och känns osannolikt att det skulle bli annorlunda nu.

Kommer faktiskt inte rösta på SD själv men det betyder inte att jag behöver vara aftonbladet personifierad som du själv verkar sträva efter att vara, tänk själv gubben!
2014-09-13, 18:47
Medlem
Pungs avatar
Jaha... Det var ju oväntat.

SD tappar 1,5 i två expressen-beställda mätningar så tidningen får snygg toch på drevet om pressad Åkesson. Uppdragsgivaren önskar, instituten levererar.

Och sen så ökar SD magiskt upp till samma nivå igen 3 dagar senare i båda mätningarna som en liten brasklapp dagen innan facit kommer.

För helskotta! Fatta nu hur regiserat det här är!
2014-09-13, 18:51
Medlem
2big4yous avatar
Det mest primära.
*SD blir tredje största och Supervågmästare.
*F! kommer inte in.
*Reinfeldt avgår.
*Moderaterna får en ledare(Kanske en Gammelmoderat) som styr om M lite och är beredd att samarbeta med SD,viktigt,inte minst med tanke på Valet 2018.
2014-09-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Ok, point taken. Men jag ar villig att ta ett vad - pa en stor summa pengar.

Men som du ser, knasen med flera gor pa poker sprak: "fold"

Jag har pengarna att satsa, emot vad de just pastatt.

Nu viker de sig, knasen med flera. De vet att allt talar for att Fi inte kommer in i riksdagen, trots medias propaganda. De vet att SD ar konstant underskattade i opinionsundersokningar. Allting under 14% ar en besvikelse for mig.

Rent "rostfusk" ar deras sista mojlighet. Sa alla SD:are - ga till vallokalen ta med en termos kaffe och studera rostrakningen. Alla medborgare ar tillatna att vara med nar rosterna raknas.

Jag har alltid tyckt att det gamla tillvägagångssättet när gubbar och gummor bänkade sig framför rösträknarna tillhör nostalgin och det förgångna. Men nu vete fan, kanske man ska sätta sig där och observera det hela ändå. Tilliten till mina medmänniskor har på något vis fått sig en törn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in