Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Du har rätt. Jag glömde lågutbildade yrkesgrupper som är satta under press från konkurrens av invandrare. Ett tips! Sätt åtminstone era egna ungar i högre utbildning så behöver de inte utsättas för samma utförsbacke på arbetsmarknaden som er själva ... det är naturliga urvalet som biter er i arslet!
Läser ingenjör själv så du behöver inte oroa ditt lilla huvud gubben!
Även fast jag inte är lågutbildad ser inte jag ner på folk som utför arbeten som inte kräver högskoleutbildning men ändå är extremt viktiga för samhället som du verkar göra, hur rimmar detta med ditt vänstertänk? Antar att alla är lika värda förutom folk som har en annan politisk åsikt än dig, brukar vara vänsterlogiken.
För övrigt tror jag du har fel i din gissning att SD inte kommer att få över 8% är helt åt helvete. Du baserar (likt vänstern generellt gör

) din gissning på personliga åsikter och känslor istället för att basera det på något reellt, SD har fått högre resultat än vad opinionsundersökningar visat tidigare och känns osannolikt att det skulle bli annorlunda nu.
Kommer faktiskt inte rösta på SD själv men det betyder inte att jag behöver vara aftonbladet personifierad som du själv verkar sträva efter att vara, tänk själv gubben!