Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
At SvP skulle få så värst mycket fler röster än 5 tusen är rätt osannolikt.

Det här tror jag är en rätt grov felbedömning. Det är långt mer sannolikt att partiet landar någonstans i intervallet 10 000 - 20 000 röster.
Citera
2014-09-13, 14:07
Medlem
SvP får 15400 röster.
En stor ökning mycket tack vare de lyckade torgmötena som drog mycket uppmärksamhet. Ni skulle fortsatt med dom en vecka till innan ni avslutade i Sthlm.
Citera
2014-09-13, 14:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Valprognos, vad tror ni?
Jag tror att partiets uppsatta mål är för högt ställda. Så här bedömer jag resultatet i riksdagsvalet:

< 3000 röster - dåligt - ett misslyckande
3000 - 5000 röster - godkänt
> 5000 röster - riktigt bra
Citat:
Vilka kommunmandat kan partiet nå rimligtvis?
Partiet ska vara glada för varje mandat. Blir det inget mandat är det ett misslyckande. Mer än tre är riktigt bra.
Citat:
Hur pass utbrett kan eventuellt valfusk bli?
Inte tillräckligt för att påverka helheten.
Citat:
Frågorna är många och i slutfasen av denna spännande valrörelse blir man ju tämligen fundersam om än något oroad. Det har varit lite väl tyst från partiets sida anser jag.
Ja, deras strategi är oerhört märklig. Samtliga SvP:are slutar skriva på flashback (som ÄR ett viktigt forum för att nå ut till potentiella väljare) bara några månader innan valet. Istället öppnar de upp ett eget internt forum på Motgift som bara når de närmast sörjande. Några veckor innan valet. Sanslöst. De fick väldigt bra genomslag via torgmötesturnén, den uppmärksamheten tycker jag inte att man har följt upp alls. Jag är väldigt förvånad över hur dåligt partiet har skött valkampanjen på sociala medier. Förhoppningsvis har de gjort mer ute i verkligheten i de kommuner de har chans i.
Citera
2014-09-13, 14:17
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Ja, deras strategi är oerhört märklig. Samtliga SvP:are slutar skriva på flashback (som ÄR ett viktigt forum för att locka väljare) bara några månader innan valet. Istället öppnar de upp ett eget internt forum på Motgift som bara når de närmast sörjande. Några veckor innan valet. Sanslöst. De fick väldigt bra genomslag via torgmötesturnén, den uppmärksamheten tycker jag inte att man har följt upp alls. Jag är väldigt förvånad över hur dåligt partiet har skött valkampanjen på sociala medier. Förhoppningsvis har de gjort mer ute i verkligheten i de kommuner de har chans i.
De verkade först vara en allians för nationalister inom olika politiska skolor, men visade sig vara en katolskt neofascistisk fan club.

Neofascister har visat sig vara femtekolonnare under hela efterkrigstiden, de är inte ideologiskt bundna, utan hoppar i säng med alla som lovar dem inflytande.
Citera
2014-09-13, 14:33
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Jag tror att partiets uppsatta mål är för högt ställda. Så här bedömer jag resultatet i riksdagsvalet:

< 3000 röster - dåligt - ett misslyckande
3000 - 5000 röster - godkänt
> 5000 röster - riktigt bra

Partiet ska vara glada för varje mandat. Blir det inget mandat är det ett misslyckande. Mer än tre är riktigt bra.
Inte tillräckligt för att påverka helheten.

Ja, deras strategi är oerhört märklig. Samtliga SvP:are slutar skriva på flashback (som ÄR ett viktigt forum för att nå ut till potentiella väljare) bara några månader innan valet. Istället öppnar de upp ett eget internt forum på Motgift som bara når de närmast sörjande. Några veckor innan valet. Sanslöst. De fick väldigt bra genomslag via torgmötesturnén, den uppmärksamheten tycker jag inte att man har följt upp alls. Jag är väldigt förvånad över hur dåligt partiet har skött valkampanjen på sociala medier. Förhoppningsvis har de gjort mer ute i verkligheten i de kommuner de har chans i.

En är avstängd, en annan tröttnade p.g.a. den dåliga stämning som uppstod efter Ukrainakonflikten och en tredje har väl fortsatt att skriva trots tråkningar från samma Putingäng.
Fler än dessa associerade med partiet som skrev någorlunda regelbundet kommer jag inte på.

Partiet har inte samma yviga svans av tillbedjare som SD av naturliga skäl.
Citera
2014-09-13, 14:36
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Som utomstående observatör uppfattar jag partiet som betydligt mer splittrat idag än vad det var för ett år sedan. Då kändes partiet piggt, uppåt och glatt. Det fanns en positiv stämning kring hela organisationen. Idag är känslan att man mest håller ihop för att det är val runt hörnet. Jag blir inte förvånad ifall något stort händer efter valet, och i höst. Någon typ av splittring eller fraktionalisering är jag helt säker på. Detta stärks ju inte minst av aktivisten i Göteborg som valde att lämna partiet, på grund av bristande stöd. Hur var det med den saken? Han anklagade ledaren i Göteborg för att mer eller mindre konspirera mot honom, medan någon här på Flashback anklagade aktivisten för att vara mer eller mindre sinnessjuk. Sådant måste man reda ut.

Trots envetna påståenden om att t.ex. Ukraina-frågan är något som de flesta inte bryr sig om, är det uppenbart att denna är roten till rötan. Den felaktiga analysen, och kanske framförallt beteendet efter att detta har uppdagats, har skadat partiet oerhört mycket tror jag.
Senast redigerad av Guillounism 2014-09-13 kl. 14:39.
Citera
2014-09-13, 14:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Som utomstående observatör uppfattar jag partiet som betydligt mer splittrat idag än vad det var för ett år sedan. Då kändes partiet piggt, uppåt och glatt. Det fanns en positiv stämning kring hela organisationen. Idag är känslan att man mest håller ihop för att det är val runt hörnet. Jag blir inte förvånad ifall något stort händer efter valet, och i höst. Någon typ av splittring eller fraktionalisering är jag helt säker på. Detta stärks ju inte minst av aktivisten i Göteborg som valde att lämna partiet, på grund av bristande stöd. Hur var det med den saken? Han anklagade ledaren i Göteborg för att mer eller mindre konspirera mot honom, medan någon här på Flashback anklagade aktivisten för att vara mer eller mindre sinnessjuk. Sådant måste man reda ut.

Trots envetna påståenden om att t.ex. Ukraina-frågan är något som de flesta inte bryr sig om, är det uppenbart att denna är roten till rötan. Den felaktiga analysen, och kanske framförallt beteendet efter att detta har uppdagats, har skadat partiet oerhört mycket tror jag.
Sedan Framåt lämnade Realisten och bytte namn till Motgift har det känts som att de inte brytt sig om partiet alls, utan enbart om sitt egna medieprojekt. Motgift har varit oerhört dåliga på att pusha partiet inför valet. Nån pliktskyldig artikel av Söderman, annars ingenting. Visst verkar partiet vara splittrat.
Citera
2014-09-13, 15:04
Medlem
Quid pro quos avatar
Jag förstår varför SvP:arna har upphört att se detta som en meningsfull kanal för att sprida sitt budskap.
Genast efter mitt inlägg skyndar sig ett nyreggat Putintroll att intyga hur viktig Ukrainafrågan VISST är för en vanlig svensk arbetare och tjänsteman som löper den akuta risken att trängas ut ifrån SITT eget land. (Inte Ukraina, Ryssland eller Nåvva Råssije)

Trött blir man, finner knappt någon mening att läsa här ens.
Får se om Straybullet kommer tillbaks och kan börja leda tråden i en riktning som inte är evigt OT.
Citera
2014-09-13, 15:09
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Jag förstår varför SvP:arna har upphört att se detta som en meningsfull kanal för att sprida sitt budskap.
Genast efter mitt inlägg skyndar sig ett nyreggat Putintroll att intyga hur viktig Ukrainafrågan VISST är för en vanlig svensk arbetare och tjänsteman som löper den akuta risken att trängas ut ifrån SITT eget land. (Inte Ukraina, Ryssland eller Nåvva Råssije)

Får se om Straybullet kommer tillbaks och kan börja leda tråden i en riktning som inte är evigt OT.

Har du någon annan teori kring att partiet känns svagare idag, än då? Jag har förstått att detta har varit en fråga som har debatterats intensivt bland annat här på Flashback, och att partiet har mött stark kritik för sitt agerande i frågan. Jag tror inte att dessa två saker helt saknar koppling, dvs det faktum att partiet utåt sett känns svagare, efter Ukraina-frågan som har varit mycket kontroversiell.

Vad finns det för andra relevanta, och troliga anledningar?
Citera
2014-09-13, 15:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo

Ukrainafrågan och alldeles för många SvP:ares irrfärd i den frågan kan givetvis inte frikopplas från partiets interna och externa problem idag.
Citera
2014-09-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Har du någon annan teori kring att partiet känns svagare idag, än då? Jag har förstått att detta har varit en fråga som har debatterats intensivt bland annat här på Flashback, och att partiet har mött stark kritik för sitt agerande i frågan. Jag tror inte att dessa två saker helt saknar koppling, dvs det faktum att partiet utåt sett känns svagare, efter Ukraina-frågan som har varit mycket kontroversiell.

Vad finns det för andra relevanta, och troliga anledningar?
Största skälet är nog att det pågår en valrörelse och samma som stödjer partiet här är ute och delar ut flygblad mm istället just nu. Men jag har också noterat att SvP omnämns alltmer och i alltmer positiva ordalag i forumet för inrikespolitik, istället för att man lägger en massa tid i den här tråden - vilket är en vettigare arena att sprida partiets budskap här på flashback.
Citera
2014-09-13, 15:29
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ukrainafrågan och alldeles för många SvP:ares irrfärd i den frågan kan givetvis inte frikopplas från partiets interna och externa problem idag.

Visst kan det ha en marginell betydelse men det oöverstigligt största problemen är den mytologiskt knutna naziststämpeln samt den massiva motkampanjen som både är verbal och våldsam.
Detta skrämmer folk på så många plan från att ta till sig budskapet och framför allt från att låta detta få reella konsekvenser för deras handlingar(som röstning).

Ukrainafrågan spelar nog en avgörande roll för en mycket liten klick som inte kommer att kunna utgöra stommen i en folkrörelse.

Hur menar du när du talar om "externa problem"?
Vilka andra grupper av betydelse för folket skulle SvP:s ställningstagande(eller ICKE ställningstagande som det snarare är)i Ukrainakonflikten leda till oönskade effekter från.
Om du tänker på ns-forumets Putinfanclub så är dessa av noll och intet värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in