2014-09-13, 12:47
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Vad exakt menar du med detta? Att SD får över 10%? Att de får över 12.5%? Att de får över 15%? Alltså, vad för exakt mål är din frågeställning kopplad till?

Syftade inte på någon exakt siffra utan mer på folk som tror att SD kommer att ett superval (15+).
Röstar själv på SD och hoppas på 15% men realistiskt så tror jag att det kommer bli max 11%.
2014-09-13, 12:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Aftonbladet har legat oerhört lågt så här långt. Jämfört med expressen så framstår ju aftonbladet nästan som en helt okej tidning som inte alls på det sättet smutskastar i den omfattningen som expressen.

Expressen måste vara den absolut sämsta tidningen i dagsläget. Riktigt extrem.

Aftonbladet framstår inte som maniskt på samma sätt. Hos Expressen är det verkligen ett brinnande hat som syns.

Jag har inte mycket för Aftonbladet, men jag tror att de även väger in det faktum att de är ett företag som är beroende av kunder. Att pissa några få procent av sina kunder i ansiktet går bra. Det går sämre när den gruppen börjar växa till 15 och kanske 20 procent.

Denna analys gör uppenbarligen inte Expressen, och det kommer färga en stor del av tidningens eftermäle när den om ett par år stänger ner och förkastas till historiken.
2014-09-13, 12:54
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Björn Ranelid får skriva ett öppet brev till Åkesson idag i DN. Han poängterar att Åkesson själv är svarthårig....vad nu det har med saken att göra.

Nej, är det sant? Där tappar SD min röst.
2014-09-13, 12:59
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Syftade inte på någon exakt siffra utan mer på folk som tror att SD kommer att ett superval (15+).
Röstar själv på SD och hoppas på 15% men realistiskt så tror jag att det kommer bli max 11%.
Okej, tycker ungefär som du. Tror någonstans i intervallet 10-12% men glädjekalkylerna som vissa har kring 15% kommer inte att hända det här valet. Oavsett så är dubbelsiffrigt (en psykologisk tröskel att komma över), vågmästarställning och tredje störst ett riktigt bra val för SD om det nu blir så.
2014-09-13, 13:02
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Och om det trillar in ett valresultat på över 15%?
Vad skall man kalla en sådan händelse?

Revolution?

Då skall Åkesson få stå staty i sin hemort som vår tids Engelbrektshjälte.
2014-09-13, 13:18
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
"Slutligen vill jag rikta ett särskilt tack till Thomas Mattsson och Jan Helin på Expressen respektive Aftonbladet. Utan er hjälp de senaste veckorna hade vi aldrig klarat detta. Även Peter Wolodarski på Dagens Nyheter, har med sin agendasättande rapportering belyst på ett väldigt viktigt sätt de stora problem som finns i samhället. Tack!"

(applåder)

På morgonen efter upphittas Mattsson med ett självvållat gevärsskott in genom gommen och ut genom skallbenet. Polisen är förtegen om omständigheterna, men enligt obekräftade läckor ska de närvarande poliserna ha reagerat på den totala avsaknaden av hjärnsubstans. "Inget blod, det var förvånansvärt rent. Det enda vi såg var ondska."

Så börjar min novell om demokratins pånyttfödelse. Tyvärr är den inte baserad på en verklig händelse, tror jag.

Märkliga självmord har dykt upp efter valet. Journalister inom det s.k Pkmedia verkar ha blivit helt knäckta efter avslöjande om hur svenskförrädiska hela etablissemanget varit.
Ekonomiska fakta visar förödande kostnader med f.a.a asylinvandringen något man mörkat konsekvent. Folk är rasande över etta, de undrar hur de kunde föra dem så bakom ljuset.

Reinfelt flyr till Holland, Löwfen sparkas av sina egna, miljöpartister kastar man tomater på stan. hela Sverige verkar annorlunda, det verkar liksom...liksom...liksom öh...normalt igen.
2014-09-13, 13:30
Medlem
Ada är uppdaterad tom dagens sifo.

Sd står på 10.1%
Kd är kvar och Fi kommer inte in.
90% på att Sd blir större än Mp.
88% på att Sd blir vågmästare.
66% på att S+Mp blir större än Alliansen.
<5% på att S+V+Mp får majoritet.
2014-09-13, 13:45
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Ada är uppdaterad tom dagens sifo.

Sd står på 10.1%
Kd är kvar och Fi kommer inte in.
90% på att Sd blir större än Mp.
88% på att Sd blir vågmästare.
66% på att S+Mp blir större än Alliansen.
<5% på att S+V+Mp får majoritet.
Undrar om det inte kommer vara dystra miner på typ alla valvakor imorgon? Ser egentligen bara två potentiella vinnare det här valet:

SD: Uppenbara skäl om man kommer över 10%, fixar vågmästarrollen igen och tredje största.
FI: Om de kommer in så är detta såklart en vinst och kan dessutom fixa vågmästarroll i vissa fall (inte självklart att de blir vågmästare bara för att de kommer in, beror på resultat).

I övrigt vinner förvisso rödgröna valet men inget av partierna går fram jättemycket egentligen och det blir en svag regering och svajigt i riksdagen.
Senast redigerad av Otrolig 2014-09-13 kl. 14:04.
2014-09-13, 13:57
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Hyfsat sjukt att läsa att SD ÖKAT med dryga 1.6%-enheter... Till 9.6%.
En ökning i sjukt dåliga Novus betyder ganska mycket i verkligheten.
2014-09-13, 14:00
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Viktigaste är att SD blir vågmästare och att Fi inte kommer in i riksdagen.

Instämmer helt.
2014-09-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Instämmer helt.

Det finns även ett egenvärde i själva siffran. Självklart är det skillnad om SD får 10% eller 15% även om detta inte nödvändigtvis inte påverkar deras ställning mellan blocken. Så jag hoppas verkligen på en hög siffra nu!
2014-09-13, 14:15
Medlem
Drömförloppet under valnatten är väl att VALU säger att SD får 10% och F! kommer över spärren, men när slutresultatet är inne får SD 15% och F! hamnar utanför. Videoklipp där F!:s valvaka tar emot den nyheten tänker jag se 666 gånger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in