2014-09-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är väl ingen som bryr sig om vad Björn Ranelid säger? Kungen av ingenting alls, i ett känslomässigt pladderangrepp mot Åkesson med familj. Lågvatten.

Jag tycker att utrikesministerns utspel med "nästan fascistiskt" är ytterligare ett lågvattenmärke i DN, när man betänker att när det begav sig med "järnrörsskandalen" var det DN som släppte fram idioten Arnstad, och skrek ut att "vi måste kalla SD vid dess rätta namn".

Vilket jävla till-korset-krypande det blir idag, med ett fegt "nästan-kanske-delvis-fascister" från utrikesministern. Har agendapolacken fått kalla fötter eftersom han inte längre använder sitt forna rockärmsess, historikern, facismexperten och pansargeneralen Henkan?

Vilken patetisk jävla pajastidning.

Har han några uppdrag nuförtiden eller är han avslöjad som den dilettant och charlatan han är?

Citat:
Ursprungligen postat av kontotrist
Jag grät när Björklund berättade hur hans mamma på väg till Mosul i nattmörker och brinnande krig, skidade på med Hibo i ryggsäcken. Jag grät när han berätta hur det rasistiska närområdesgrannlandet

Det gick upp för mig först nu. Hur kontrade Jimmie när Björklund berättade om sin mamma som flydde från Norge till Sverige och sa att det var tur att JÅ inte var gränsvakt? Jag såg inte den delen av debatten.
Hjälp i närområdet är ju vad SD förespråkar, så Sverige var ju enligt SD den självklara alternativet för henne. Det vore absurt att hon skulle flytt till Irak eller Somalia.
2014-09-13, 12:04
Medlem
Bellanias avatar
Skojarna på Novus är inte bara inkompetenta oduglingar - sannolikt är dom även korrumperade...

Novus kan slänga sig i väggen!

2014-09-13, 12:09
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Jag grät när Björklund berättade hur hans mamma på väg till Mosul i nattmörker och brinnande krig, skidade på med Hibo i ryggsäcken. Jag grät när han berätta hur det rasistiska närområdesgrannlandet berövade Björklunds mamma det ljuva klockringandet… Och tänk nu har ju klockorna slutat ringa

On topic: Novus ville via mail ha med mig i en WEB-valu på söndag. Frågan är ju om man inte ska ”rösta” på F! i den

Klart att du ska ge ett så felaktigt svar som möjligt. En mer spännande valvaka kan man inte få i takt med att verkligheten hinner ifatt de som firade för tidigt under kvällen. Alltid roande att se gråtande MP-muppar och extremfeminister. Allt för att få en så spännande och roande valvaka som möjligt.

Roligt sätt att dessutom kunna slå undan benen på massmedias tro på att enbart de besitter Sanningen.
2014-09-13, 12:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Hyfsat sjukt att läsa att SD ÖKAT med dryga 1.6%-enheter... Till 9.6%.
2014-09-13, 12:20
Medlem
Ballooos avatar
Viktigaste är att SD blir vågmästare och att Fi inte kommer in i riksdagen.
2014-09-13, 12:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Calle Bildt laddar på allt vad han orkar i ett sista desperat försök att behålla jobbet. Udden riktad mot SD i en grötmyndig svammelattack, partiet som övertagit hundratusentals av hans röster.

http://www.dn.se/debatt/valj-inte-ett-parti-vars-idearv-orsakat-sa-mycket-lidande/

SD är nästan-kanske-eventuellt-delvis fascister får vi veta

De flesta som överväger att rösta på Sverigedemokraterna gör det nog som en missnöjeshandling, snarare än att de delar det nästan fascistiska idéarv som ytterst finns i delar av botten av detta parti.

Uselt skrivet.

.

Jag skulle snarare säga att välj inte partier som går på tvärs mot folkviljan i centrala frågor.

Detta förstärker spänningarna i samhället och kommer för eller senare leda till en explosion.

Det är helt nödvändigt att lätta på trycket så att spänningarna minskar genom att respektera folkviljan.
2014-09-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var ser du den siffran? Jag hittar den inte på Ada. Det hade varit intressant att titta på motsvarande siffror för de andra partierna.

Använde denna sida för SD:

http://www.erixon.com/pm/opinionsmatningar2010.htm

Enda du kan se gällande de andra partierna är vilket resultat opinionen hade sista mätningen innan valet, dock inget medelvärde.

Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Fast lågoddsaren är ju faktiskt 12 - 14,99 %

https://se.unibet.com/betting#/event/1001406044

Förvånar mig faktiskt. Är väl fortfarande bara 1 opinion som har SD över 12%, och var väl ett antal dagar sedan.
2014-09-13, 12:28
Medlem
Citat:
Spelskandalen väcker sympati och funderingar hos svenssons och övriga politiker. Hur har SR fått tillgång till Jimmies privata kontokort? Är rätt övertygad att inte någon varken politiker eller privatperson vill ha Stasi/SR snokande i deras privatliv.

Att SD utesluter de politiker som uttalar sig rasistisk borde ju inte vara något problem för en tänkande människa men jag har väl för höga tankar om det sovande folket...

Den frågan är väl fortfarande obesvarad? Spelbolaget på Malta var det någon som sa. Då får väl Jimmie stämma spelbolaget i höst så får alla vittnen dras fram i ljuset.
2014-09-13, 12:33
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Hyfsat sjukt att läsa att SD ÖKAT med dryga 1.6%-enheter... Till 9.6%.

Tvivlar på att det är någon verklig ökning, snarare så att Novus viktade ner SD förra mätningen på beställning av TV4 så att dom kunde basunera ut att "SD rasar" under deras nyhetssändningar så att inte svenska folket får för sig att SD är något framgångsparti under uppsegling.

Nu får vi facit imorgon och dom viktades upp igen för att dom ska slippa skämmas, en felmarginal på ett par procent går att förklara bort men blir svårare med en felmarginal på 3,6%.

Novus har i mina ögon blivit det mest oseriösa institutet av alla. Torbjörn Sjöström är själva stereotypen av en politruk och man kan riktigt se hur han myser av att frottera sig med södermalms-eliten på Twitter, han har tungan så långt uppkörd i TV4.s röv att han lär kvävas av skit inom en snar framtid.
2014-09-13, 12:42
Medlem
kontotrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

Det gick upp för mig först nu. Hur kontrade Jimmie när Björklund berättade om sin mamma som flydde från Norge till Sverige och sa att det var tur att JÅ inte var gränsvakt? Jag såg inte den delen av debatten.
Hjälp i närområdet är ju vad SD förespråkar, så Sverige var ju enligt SD den självklara alternativet för henne. Det vore absurt att hon skulle flytt till Irak eller Somalia.

Jimmie sa typ att det var bra att hon fick hjälp i närområdet och att vi hade stort ansvar för att hjälpa i vårt närområde. Angående gränsvakter svarade han med att attackera dagens situation med total avsaknad av gränskontroll. Kanske skulle han ha frågat Björklund om hon var på väg till något fjärran land...
2014-09-13, 12:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Fast vad är det som talar för SD? Tror inte medelsvensson hänger på flashback så ofta och läser hur fel MSM har och hur dem vinklar saker. Visst har dem upplevt och upplever det negativa med mångkulturen och det är isåfall det som gör att dem röstar på SD. Men risken finns att MSN-kampanjer gör så att folk glömmer det negativa för en stund. Tycker inte att SD har nått ut med sitt budskap riktigt, ingen riktigt bra reklamfilm, torgmöten lockar folk som redan är SDare. På facebook ser man sällan något från SD och dess anhängare.

Man kan spekulera i hur dreven påverkar SD, men opinionsundersökningarna visar inte på något nämnvärt tapp i alla fall:

http://www.status.st/

Däremot kan en ökning ha uteblivit. Det finns många sjuklöverväljare som är mot massinvandringspolitiken, speciellt moderater, och där kan ju drevet ha haft en viss effekt. De upplever inte SD som riktigt seriösa.
2014-09-13, 12:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Min måttstock inför söndagens valresultat:

10-12% = Bra.
12-14% = Fantastiskt bra.

Den inställningen tycker jag alla ska ha.

En fördubbling jämfört med förra valet, alltså 11%, är ju ett riktigt bra valresultat. Det får man inte missa eller glömma Vilka andra riksdagspartier i nämnvärd storlek dubblerar sig? M tappar 9-10 procentenheter, sossarna gör sitt sämsta val någonsin?

Vi ska vara glada, nöjda och stolta över oss själva om vi når 11-12% på söndag!!

Ja jag håller med och står fast vid min tidigare prognos på 9.5 till 13.5% för SD, samt att de blir vågmästare.

Oavsett var i intervallet de hamnar ser jag det som ett starkt resultat. Det gör att övriga partier i sina valanalyser inte kan komma till andra slutsatser än att de alla har förlorat stort på sitt motstånd mot SD och deras politik.

Allianspartierna har gått kraftigt tillbaks men trots det har inte vänsterpartierna lyckats öka i någon större omfattning. Sossarna gör ett katastrofval, kanske det sämsta någonsin trots åtta år i opposition utan ansvar.

Detta talar sitt tydliga språk alla partier har förlorat stort till SD. Det blir ett fint besked till dem imorgon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in