Citat:
Ursprungligen postat av
Ree81
Nej, och den informationen har nog inte avslöjats till psykologen som gjorde uttalandet heller. Det hela stinker extrem vinkling för att få "rätt" att publicera privata detaljer.
Dock kan man ju undra varför Jimmie inte bara "tar bladet från munnen", om man nu får skoja till det med lite lätt hysterisk vänsterretorik, och säger "Ok jag torskade hundra lax på vad det nu är jag spelar på, men det var en del av en vinst på 300 sen köpte vi lite nya möbler också och resten har vi slängt in i en fond till knodden ifall han nu "mot förmodan" också skulle bli spelis så kan han bränna dom när han fyller 18, det blir roligt för honom. Men vi har tänkt säga att han får inte börja spela av dom förrän körkortet e taget och betalat."
Ser inget annat sätt att få käft på spekulationerna, men samtidigt så förstår jag att man kan bli lite ställd i stundens hetta sådär (vilket också uppringningen med ursäkten tyder på, sen kändes den ju duktigt pudlig men aja) och "gå på" skuldbeläggningen. Jag är likadan.
"De" är duktiga på att ställa extremt mot väggen-aktiga ofta ohederliga frågor, slippery slope (tror jag det kallas) används även flitigt. Jag tror att det bästa sättet att svara på såna frågor är att konfrontera intervjuaren med hur frågan är ställd. Tyvärr är det ju väldigt ofta väldigt "hårt" förberett , får man känslan av iaf, alltså från journalistens sida, och ofta motsatsen (dvs oförberett, telefonen ringer och du konfronteras direkt, sverker-style, edeså??edeså?!?!) från sd-sidan.
Jimmie brukar annars vara duktig på att säga ifrån och typ, "Nä men sådär kan du ju inte säga, jag sa att vi tycker det här och det där, inte det där och det här", jag tror att det är en bra väg att gå, att angripa deras metoder ist för att spela deras spel.
Jag försöker göra det själv i diskussioner i vardagen.