2014-09-13, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Det e väl förfan inte det kortet som använts, då hade det smällt högt som satan, jag är benhård SD, men det hade nog gjort det för mig. Hatar korruption.
Det är bara rykten ännu. Men om man vill ha maximal effekt så delar man upp publiceringen på flera dagar. Det skulle också förklara varför nyheten publicerades 16.45, 15 minuter efter att riksdagens förvaltningskontor tagit helg. Men det är alltså obekräftat och jag kan lika gärna vara helt ute och cykla.
Citera
2014-09-13, 00:32
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Håller med om svettningen, den såg jag också, men hur går du vidare till att dra slutsatser om kommande avslöjanden och SD:s valresultat? KFK?
Jag tycker att ryktet är intressant. Det dyker upp lite här och var och skulle förklara hur kontokortsuppgifterna kom ut. Är rykten något som är nytt för dig på Flashback?
Citera
2014-09-13, 00:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hans riksdagskontokort är offentliga uppgifter.

Har du rökt något olämpligt? Hade det rört sig om det kortet hade rubrikerna varit helt annorlunda och det hade inte ens blivit någon diskussion.
Citera
2014-09-13, 00:34
Medlem
frdks avatar
Citat:
Hans riksdagskontokort är offentliga uppgifter.

om det är det man kollat hade inte SR nämt det då?
det var ju hela slagkraften i toblerone affären, att hon har belastat skattebetalarna.

nä, nått ljusskyggt ligger bakom det, förmodligen anonym input från någon banktjänsteman på jimmies bank.

JÅ bör göra polisanmälan av detta tycker jag personligen.
Skulle tycka det är riktigt otäckt om ens kontokortsutdrag skulle vara i omlopp... isf bör den banken genast sätta in en krisgrupp.
Citera
2014-09-13, 00:34
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Jag tycker att ryktet är intressant. Det dyker upp lite här och var och skulle förklara hur kontokortsuppgifterna kom ut. Är rykten något som är nytt för dig på Flashback?

Kan du inte utveckla vad ryktet säger? Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Men det känns ju troligt att det kommer ett scoop imorgon av något slag, om det drabbar Åkesson eller någon annan höjdare återstår att se.
Citera
2014-09-13, 00:35
Medlem
PointyHairedBosss avatar
Vem är förvånad? SD är ett pöbelparti och Jimmie försöker spela rollen av "medelsvensson" men han är en typisk WT-snubbe (för att använda flashback-terminologi). Och vad gör man då på sin fritid- super, spelar och knullar, förstås. Det finns nog mer, och vi vet ju redan att en stor del av SD-toppen har betydligt värre grejer i bagaget.

Det är väldigt underhållande att läsa alla patetiska försök att låtsas att det inte spelar någon roll. Vi pratar ändå om politiker, personer som skall representera oss och ta hand om landets finanser. Du som försvarar Jimmie, fundera på den här situationen: Du är barn eller tonåring och du hör din mamma skälla ut din pappa för att han just spelat bort två månadslöner på en kväll. Tänker du "det är inget problem det hans ensak" eller blir du extremt rädd att ni inte har pengar och att din pappa är totalt opålitlig?
Citera
2014-09-13, 00:36
Medlem
Bastubans avatar
Kultureliten sitter nog och gnuggar sina nikotingula flickhänder inför vad de tror ska bli svenska folkets resning emot Åkesson under morgondagen när alla 120.000 nånting skummat igenom kvällspressens färgglada utbud.

Bolånetorskar i villaförorter sätter kaffet i halsen varefter de hyttar med knutna vänsternävar mot skyn. Med tydliga underbett, spänd käke och darrande underläpp frustar de i unison:
"Nu får det vara nog! Denna jävla transaktion, ja, ordet aktion finns ju där! Om denna man... Denna ursäkt till mänskligt liv som kunde blivit ett abortfoster i 23e veckan... Med sina flaskbottnar sitter han och debatterar med riktiga människor ena stunden för att sedan gå hem och koppla in sig på den där webben där han satsar hela den svenska välfärden på Gud vet vad! ... Är det här alternativet till mångkultur och massinvandring framstår Fridolin i god dager med sin unika erfarenhet!"

OnT: Det som måste spridas är namnen på de företag som läcker information om kunders förehavanden.
Inte finns det många som delar sådana principer. Ekonomi är för många mycket privat, mycket mer än systemkritiska åsikter om tiggare och annat lurt. Företag har gått under för mindre än sånt.
Senast redigerad av Bastuban 2014-09-13 kl. 00:41.
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Det är bara rykten ännu. Men om man vill ha maximal effekt så delar man upp publiceringen på flera dagar. Det skulle också förklara varför nyheten publicerades 16.45, 15 minuter efter att riksdagens förvaltningskontor tagit helg. Men det är alltså obekräftat och jag kan lika gärna vara helt ute och cykla.

Nej, SR hade inte delat upp en sådan publicering. Hade varit närmst kriminellt att inte publicera sådana omständigheter omedelbart.
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ett rykte i journalistkretsar säger att Jimbo använt riksdagens kontokort och det är det ekot syftar på när man säger att man fått tillgång till hans kontouppgifter. Vi får vänta och se till i morgon.
Det låter som en dum taktik av journalistäckelsvinen att låta en sådan bomb brisera först dagen före valet. Det ger inte tid för sprängverkan att verka fullt ut. Som bluff kanske det kan fungera.

Vad tycker du som journalist om medias etik i detta fall? Nog är det unikt?
Citera
2014-09-13, 00:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Kan du inte utveckla vad ryktet säger? Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Men det känns ju troligt att det kommer ett scoop imorgon av något slag, om det drabbar Åkesson eller någon annan höjdare återstår att se.

Ryktet går ut på att det inte alls skulle vara hans privata pengar som det spelats för utan att det istället skulle handla om fuffens ā la Sahlin. Önsketänkande av vissa, men visst, inget kan väl uteslutas. Däremot finns det ju vissa saker som talar emot det hela. Dels att JÅ understryker att han inte gjort något brottsligt, att det är hans pengar, osv. samt att SR pratar om källskydd. Skulle det handla om offentliga uppgifter så skulle knappast källskydd vara av intresse.
Citera
2014-09-13, 00:39
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PointyHairedBoss
Vem är förvånad? SD är ett pöbelparti och Jimmie försöker spela rollen av "medelsvensson" men han är en typisk WT-snubbe (för att använda flashback-terminologi). Och vad gör man då på sin fritid- super, spelar och knullar, förstås. Det finns nog mer, och vi vet ju redan att en stor del av SD-toppen har betydligt värre grejer i bagaget.

Det är väldigt underhållande att läsa alla patetiska försök att låtsas att det inte spelar någon roll. Vi pratar ändå om politiker, personer som skall representera oss och ta hand om landets finanser. Du som försvarar Jimmie, fundera på den här situationen: Du är barn eller tonåring och du hör din mamma skälla ut din pappa för att han just spelat bort två månadslöner på en kväll. Tänker du "det är inget problem det hans ensak" eller blir du extremt rädd att ni inte har pengar och att din pappa är totalt opålitlig?

Han har ju inte spelar bort två månadslöner på en kväll, han har spelat bort vad som motsvarar två månadslöner för en medelinkomsttagare. Med sina 100k+ i månadslön har han en annan budget än en vanlig tvåbarnspappa. Jag tycker spel är jävligt otäckt och vet hur lätt man fastnar men det betyder inte att Åkesson har problem.
Citera
2014-09-13, 00:43
Medlem
sneakydudes avatar
Det har säkert konstaterats flertalet gånger i tråden, men jag tror det går fortare att fråga än att läsa igenom 100+ sidor:

Hur fan har de fått reda på det här???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in