2014-09-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det går att bygga alldeles utmärkt roliga sportbilar med 300 hk. Dagens superbilar är övermotoriserade och kräver flera års racingerfarenhet av den som vill gasa undan.

Håller med. Jag har en gammal Porsche 928 S-83 med 300 hk. Nästan mint condition. Det är en tung bil, men vridet ur v8:an är extremt. Den är manuell, ligger man på femman i 130 knyck, växlar ner 2 pinnhål, och sen trycker plattan i botten blir man nästan rädd. Sån acceleration så man kan hamna i rumpan på ett framförvarande fordon några hundra meter framför inom sekunder.
Har för mig att den kan gå i 90 km/h på ettan. Dagens sportbilar är övermotoriserade för de flesta förare, allt handlar om marknadsföring.
Citera
2014-09-12, 18:21
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Någon skrev att han haft körkort ett par år, men det kanske kan kvitta. Egentligen syftade jag på att det förr eller senare går åt helvete i så höga hastigheter på en allmän väg.

Jag tror biltypen spelar stor roll men visst, kor man valdigt fort finns det saker man inte kan kontrollera och saker ingen fordonsteknik i varlden kan gora ngt at.
Citera
2014-09-12, 18:23
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonbo
Inte läst alla inlägg men måste kolla detta.
Samma morgon ca 06:00-06:15 blev jag omkörd av en lambo på E18 mellan Kungsängen och Rotebro. Han körde ganska friskt och försökte köra om en bil på "fel sida" men lyckades inte, när han kom om var det full gas som gällde.
Förväntade mig komma olycksplats längre fram men det gick tydligen bra. När jag såg tråden på kvällen tog jag nästan för givet att det var samma fordon.
Lambon som körde om var mattsvart, kan det varigt samma fast folierad?
absolut nej.
Citera
2014-09-12, 18:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Inte läst alla inlägg men måste kolla detta.
Samma morgon ca 06:00-06:15 blev jag omkörd av en lambo på E18 mellan Kungsängen och Rotebro. Han körde ganska friskt och försökte köra om en bil på "fel sida" men lyckades inte, när han kom om var det full gas som gällde.
Förväntade mig komma olycksplats längre fram men det gick tydligen bra. När jag såg tråden på kvällen tog jag nästan för givet att det var samma fordon.
Lambon som körde om var mattsvart, kan det varigt samma fast folierad?

Säker på att det var en Lambo (kan du bilar är du nog säker antar jag)? Annars har jag sett en R8 som matchar det utseendet ett par gånger i 08 (iofs reggad på en gentleman i Småland). En av de fulare exteriörer jag sett.
Citera
2014-09-12, 18:31
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Säker på att det var en Lambo (kan du bilar är du nog säker antar jag)? Annars har jag sett en R8 som matchar det utseendet ett par gånger i 08 (iofs reggad på en gentleman i Småland). En av de fulare exteriörer jag sett.

Helt säker för det stod Lamborghini i bak (och ganska kunnig på bilar i övrigt). Inte så vanligt att se den tiden på dygnet, ingen pendlarbil direkt.
Citera
2014-09-12, 18:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Helt säker för det stod Lamborghini i bak (och ganska kunnig på bilar i övrigt). Inte så vanligt att se den tiden på dygnet, ingen pendlarbil direkt.

Dåså. Var bara din beskrivning av den ohyggligt fula mattsvarta exteriören (dessutom knottrig på den R8 jag såg) jag triggade på
Citera
2014-09-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av androxe
Kan nog vara den andra lambon som nämndes I tråden tidigare, BGB906

Om det är BGB906 så:

Fordonet ägs av en 45 årig man från Täby, han har ägt fordonet sedan 2011-07-08 och köpte den då begagnad. Vi uppskattar att den årliga körsträckan är 2 052 mil.

Ägare: http://www.merinfo.se/person/Täby/Peder-Pär-Olov-Jansson-1969/bq12g-2o8ka
Senast redigerad av allvetaren111 2014-09-12 kl. 20:13.
Citera
2014-09-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvetaren111
Om det är BGB906 så:

Fordonet ägs av en 45 årig man från Täby, han har ägt fordonet sedan 2011-07-08 och köpte den då begagnad. Vi uppskattar att den årliga körsträckan är 2 052 mil.

Ägare: http://www.merinfo.se/person/Täby/Peder-Pär-Olov-Jansson-1969/bq12g-2o8ka

Källa: http://www.biluppgifter.se/fordon/BGB906

Fel fordon, finns rätt regnummer tidigare i tråden.
Citera
2014-09-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ontoft
Fel fordon, finns rätt regnummer tidigare i tråden.

Många sidor, vill du ge mig det?
Citera
2014-09-12, 20:07
Medlem
Citat:
Många sidor, vill du ge mig det?
Cot700
Citera
2014-09-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ontoft
Cot700

Tack! Då är det denna bil och ägare det gäller - http://www.biluppgifter.se/fordon/Cot700
Citera
2014-09-12, 20:10
Medlem
Citat:
Tack! Då är det denna bil och ägare det gäller - http://www.biluppgifter.se/fordon/Cot700
Redan avhandlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in