2014-09-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axiom !!!
Det räcker med att han spelar för att han ska vara en säkerhetsrisk inte bara för partiet utan även för rikets säkerhet.
Så om Reinfeldt köper en trisslott så är han en säkerhetsrisk?
Citera
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Den svenske pokerspelaren Viktor "Isildur1" Blom omsatte 32 miljarder svenska kronor på ett halvår. Och detta var inte någon rik knös, utan bara en person med samma ekonomiska situation som de flesta av oss. För att ge lite perspektiv.

Jag har extremt svårt att tro det. 32 miljoner låter däremot rimligt.
Citera
Medlem
Jag minns att jag läste i går i en av trådarna om SD's senaste skandaler att någon nämnde att JÅ hadde spelberoende, och att SR ringde runt till spelbolaget. Kan inte hitta tillbaka till inlägget nu, kan någon annan? Konspirerar att det är någon insider här på FB?
Citera
2014-09-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Handen på hjärtat nu. Om man hade haft uppgifter att Vänsterpartiet hade haft kontakter med Nord Korea och att man väntade att rapportera om detta efter valet så hade du ansett att det var önskvärt i en demokrati? Eller hade du sagt "Jag känner ännu mer avsky för svensk media nu"?.

Det var en retorisk fråga, du behöver inte svara på det då jag vet svaret.

Åkesson är en missbrukare och det är illa. Väljare skall kunna få veta det innan de bestämmer sig för vem man skall rösta.

Detta är menat att skada partiet.
I min värld ska mediatystnad gälla i nära anslutning till val, och det ska förstås vara lika för alla.
Men så befinner vi ju oss i Sverige, demokrati-illusionens segaste näste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det va faan vad alla blev duktiga på spel plötsligt. Herre Jösses.
Jag har en viss erfarenhet av spelberoende. Inte så att jag själv har spelat men spelar man för en halvmiljon och på det sätt som framgår av Sveriges Radio är man definitivt illa ute.

Man behöver inte ha speciellt mycket kunskap för att veta skillnaden på omsättning och förlust. Men den kunskapen verkar inte du ha, så du får antingen läsa på eller ge fan i att skriva en massa dumheter!
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Både Lars Werner och Gudrun Schyman var/är alkoholister. Detta är väl spritt och känt.
Jo, till slut när de själva valde att det skulle komma fram blev det publicerat. Inte i en kampanj två dagar före ett val.
Citera
Medlem
Intrycks avatar
Varje krona som man omsatt är en krona som man också skulle kunna ha förlorat. Det är vad som betyder något. Om man inte förlorat för mycket ännu så skulle man kunna göra det sen. Det är inte hur Åkesson hittills lyckats med sitt spelande som spelar roll - overkligt att presschefen försöker få det att se bättre ut genom att gå in på detaljer om hur spelandet gått - det är just omfattningen (omsättningen) som spelar roll. SD-topparna borde genast sluta prata som den naive nedsupne lycksökaren på heltäckningsmattan.

SD är dock fortfarande det enda riksdagsparti som har rätt förhållningssätt till den största samhällsfrågan: den om vilka människor - vilka etniska folkgrupper - som Sverige ska utgöras av.
Citera
Medlem
Jag sympatiserar inte med Sverigedemokraterna men att kränka Jimmie Åksessons privatliv på det här sättet är skamligt. Fyfan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus

Läs själv:

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=isildur1%20oms%C3%A4ttning
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article12259074.ab
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Den svenske pokerspelaren Viktor "Isildur1" Blom omsatte 32 miljarder svenska kronor på ett halvår. Och detta var inte någon rik knös, utan bara en person med samma ekonomiska situation som de flesta av oss. För att ge lite perspektiv.

32 miljarder i småpengar i jämförelse med statsbudgeten, för att ge lite perspektiv.
Citera
2014-09-12, 18:21
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumskruven
Det kan vara så att spelmissbrukaren ifråga är hans sambo och att Jimmie av kärlek och omtanke sponsrat henne i detta. Sen skyddar han henne helt enkelt i intervjun.

Men hur som helst detta skadar både honom och SD. I och med detta så har det såtts ett tvivel i vissa människors ögon. "Hur kan man lita på att Jimmie inte spelar bort statskassan om han kommer till makten ... " Osv osv.

lol, jag bettar hela jävla barnbidragsbudgeten på Rött! Kom igen, rött, rött, rött…men för faaaannnn….rött sa jag ju, inte svart..!

Ok nya tag…lägg skolbudgeten på svart..!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in