2014-09-12, 18:21
Medlem
JPs avatar
-
Senast redigerad av JP 2014-09-12 kl. 18:59.
Citera
2014-09-12, 18:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är ju helt extremt att plantera denna "nyhet" några timmar före SVT's stora slutdebatt! Alla som till något uns kunde hävda att SR är neutrala kan ju aldrig mer säga det.

OK; Jimmie Å har spelat mycket för en tidigare stor vinst. Han har inte tagit några som helst lån för att finansiera spelandet, och det har inte gått ut över någon annan så vitt jag vet.

Hur det då överhuvudtaget kan vara en nyhet? Och det basuneras ut i Ekot med en så maximalt konspiratoriskt upplägg som det överhuvudtaget går. Några timmar före slutdebatten!
Naturligtvis syftar det bara till att:
- Skada SD
- Misstänkliggöra Åkesson, angripa hans karaktär
- Göra honom skakad inför slutdebatten
Citera
2014-09-12, 18:22
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det va faan vad alla blev duktiga på spel plötsligt. Herre Jösses.
Jag har en viss erfarenhet av spelberoende. Inte så att jag själv har spelat men spelar man för en halvmiljon och på det sätt som framgår av Sveriges Radio är man definitivt illa ute.

För dig som är en fattig vilsen nobody är kanske 500k i omsättning mycket.
Är man god för x-antal miljoner, är det en piss i Mississippi.

Inget ovanligt.
Citera
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Den svenske pokerspelaren Viktor "Isildur1" Blom omsatte 32 miljarder svenska kronor på ett halvår. Och detta var inte någon rik knös, utan bara en person med samma ekonomiska situation som de flesta av oss. För att ge lite perspektiv.

Och vad har det med Jimmie Åkesson att göra. Zlatan tjänar en massa också men inte faan tjänar den vanliga svensson eller Åkesson så mycket på sitt fotbollsspelande. Jag förstår om du inte fattar min metafor.
Citera
Medlem
Canalatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Jag har extremt svårt att tro det. 32 miljoner låter däremot rimligt.

Nej, 32 miljarder.
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
Det enda problemet med det här drevet var att Åkesson påstod att det var en "väckarklocka".

Där sköt han sig själv i foten.
Citera
Medlem
Det här är alltså oberoende statsradio som två dagar innan ett val går ut med såna här uppgifter om en partiledare? Att skittidningen Expressen skämmer ut sig genom att hetsa mot SD är en sak, men det här är väl ändå inte okej. Sen står det ingenting att Jimmie spelat bort en halv miljon, utan att han spelat för det, förlora 50 000 om du tidigare vunnit 250 000 är ju ingenting, omsätta en halv miljon går snabbt om man spelar för såna summor.
Citera
Medlem
Eftersom ingen vet hur mycket pengar Jimmie har, så är denna "nyhet" inte värd någonting och den formuleras på det sätt att han inte har råd att spela för dessa pengar.

Att det är en väckarklocka innebär helt enkelt att det inte rört han i ryggen att han spelat för denna summa eftersom han har råd att spela för den summan.

Försökte kontakta denna Jakob Jonsson för att fråga om han ansåg att man är spelberoende om man spelar bort 500.000 av t.ex 25 miljoner, men han var givetvis inte anträffbar för tillfället.

Om man antar att han har 25 miljoner (Kan va mer, kan va mindre som sagt) så är 500.000 av denna summa endast 2%, vilket inte är någonting alls. Om man drar ner det på en arbetarlön på 25.000 så rör det sig om 500:-

Är det spelmisbruk då? Knappast. Tills dom kommer med VETTIGA uppgifter om hur mycket pengar han har, så är denna nyhet inte värd ett piss och endast ett nytt försök att smutskasta för att han ska förlora väljare.

EDIT: För att lägga in ytterligare ett perspektiv, jag kan enkelt dra in 500:- i månaden av min månadslön på 15.000 på t.ex låder för CS:GO, skins till LoL eller något annat spel jag spelar.
Citera
2014-09-12, 18:23
Medlem
Lyssnade på intervjun i SR och måste säga att det är extremt tröttsamt att behöva höra Åkesson krypa inför medierna. Sverigedemokraternas sjukligt underdåniga förhållande till massmedia är bara pinsamt.

Jodå, nu när ni säger det så har jag nog lite spelmissbruk, och det är givetvis oacceptabelt, och ja, jag funderar på att gå i terapi, och ja, jag mår jättedåligt över detta.
Citera
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article12259074.ab

Det är naturligtvis ett feltryck, det ska vara miljoner.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Problemet är att Åkesson har en aura av svärmorsdröm, hederlig och korrekt i uppförande. Det här passar inte in. Nu får man bilden av ett missbruksbeteende och att det är lite tragiskt. Har han suttit ensam i sin övernattningslägenhet i Stockholm och bara spelat och spelat? Har just han inte haft kontroll?

Hade det varit någon annan i partiet hade det varit mer förståeligt, Kent Ekeroth exempelvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WLOG
Där rök med största sannolikhet min röst : /
Vill du vara elitens marionett?
De spelar på dig, och du vill själv spela med?
Ett förslag i all välmening är att låsa ute all svensk media, och fundera över det innan du beslutar dig.

Media kan psykologi, de vet hur de ska nå agendaresultat. Ge dom inte chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in