2014-09-12, 18:12
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Tror inte Malta bekräftat spelandet. Inget spelbolag skulle göra något sådant. Speciellt inte de stora bolagen på Malta. De är helt beroende av sekretessen för sin existens.

Tror du att det är de som står för kontokorten som läckt? Någonstans ifrån måste det ju komma.
Citera
Medlem
Vore väldigt intressant om han indikerar lite hur hans spelmönster sett ut i samband med partiledardebatten ikväll.
Citera
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Handen på hjärtat nu. Om man hade haft uppgifter att Vänsterpartiet hade haft kontakter med Nord Korea och att man väntade att rapportera om detta efter valet så hade du ansett att det var önskvärt i en demokrati? Eller hade du sagt "Jag känner ännu mer avsky för svensk media nu"?.

Det var en retorisk fråga, du behöver inte svara på det då jag vet svaret.

Åkesson är en missbrukare och det är illa. Väljare skall kunna få veta det innan de bestämmer sig för vem man skall rösta.

Snälla vi vet att du hatar SD, och det är okej. Men kom inte och ljug nu och försök och få billiga poäng med att slänga ut ord som missbrukare då du uppenbarligen inte har någon aning vad det betyder.

Sprid ditt tjafs på twitter istället där det är mer hjärndöda människor.
Citera
Medlem
papercut-ninjas avatar
Spelberoende och spelmissbruk, om det nu skulle röra sig om det, går väldigt sällan ut över människors yrkesutövning. Om J.Å. lider av detta så är det tragiskt för honom och hans familj som privatpersoner. Jag ser det som ungefär lika relevant som att han skulle ha haft kärleksaffärer. Det har nyhetsvärde förvisso, men knappast något som ska fälla någon som politiker.

För övrigt alla som kommenterar hur han skulle ha haft tid...gissar att J.Å. ägnat många nätter på hotell under sitt kampanjande och uppdrag som politiker...hotell är jävligt tråkiga...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Wow.. Så han har alltså OMSATT 500.000 kr i år? Så sätter han 10k på ett 2.0 ggr pengarna, vinner och sätter den vinsten har han alltså omsatt 30k kr. Min bror tycker det är roligt att spela och kan lätt sätta 3-4k kr på en kväll. Lite mer än hälften av spelen brukar gå in, så han brukar gå +/- 0 på en kväll, men vissa kvällar kan han även dra in 2-3k. Min bror är student och har ca 3.000kr i lön utöver det, som han gärna lägger in och spelar för. Jag kan tänka mig att om han haft över 50.000 kr i lön så hade han nog kunnat omsätta 30.000kr på en kväll, utan problem.. Det är alltså långt ifrån svårt att OMSÄTTA 500.000kr på ett halvår..

Att sedan hävda att Jimmie spelat för 500.000 är också spännande, då han säger att han ofta spelar med sambon. Troligtvis har han alltså omsatt närmre 300.000kr, eller omräknat i 30k kr spel, 10 kvällar på ett halvår.. Strax under 2 kvällar i månaden. Att hävda att någon har ett problem som omsätter 500.000kr är löjeväckande när man inte får någon grund till hur han valt att spela.
Sant. Jag skulle gärna se ett klargörande från SR på siffrorna de har fått fram.
Citera
2014-09-12, 18:13
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är klart som faan att det inte fungerar att göra anspråk på statsministerposten eller vara ordförande i ett parti om man inte har något grepp på sitt eget spelande. Att göra av med en halv miljon på spel framstår för mig som helt sjukt.
Dessutom så borde en del av er ta en funderare på vad ni skrivit Gudrun Schyrman och Mona Sahlin innan ni öppnar truten eller låter fingrarna hantera tangentbordet.
Klart att du skriver det som vänsterextremist.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Har han spelat med andras pengar?

Det handlar om hans omdöme, ytterst integriteten att ha klar syn. Jag tvivlar på att aphögern behandlat Romson, Bildt eller Schyman med de silkesvantar ni tycker Åkesson skall klappas med.

Ni får snällt acceptera att alla politiker inkl. de i SD granskas, svälja det eller flytta till Nordkorea.
Citera
Medlem
Det är anmärkningsvärt, minst sagt, att Åkesson har gamblat bort så mycket pengar. Frågan om Åkesson är en lämplig företrädare för ett parti som har ca 10 % i opinionen är efter detta avslöjande berättigad. Det är absolut en stor nyhet och ingen smutskastning.

Vad som däremot är ännu mer anmärkningsvärt är
- att Sveriges Radio, finansiserat genom statliga medel, släpper denna nyheten två dagar innan riksdagsvalet.
- hur har de fått ta på de här uppgifterna och hur länge har de ruvat på dessa?

Ingen tror väl att de råkade komma över uppgifterna i morse.

Om detta kommer nämnas i den stora slutdebatten i kväll (och det kommer det säkerligen att göra) är det ett slag under bältet utan dess like. Jag gissar att Gustav Fridolin tar upp det först. Han är den största populisten av partiledarna.

Sveriges Radio är absolut inte oberoende. Att man tvingar folk att betala pengar för att finansiera statspropaganda är outhärdligt!
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är väl tidpunkten som många reagerar över. 2 dagar innan valet.

I övrigt så förstår jag nyhetsvärdet i detta. Fast det framgår dåligt i media hur mycket han ligger plus eller minus. Det är ju en väldigt viktig faktor också.

Ja, eller den avgörande faktorn, till och med. Det är stor skillnad på att spela, och att ha spelskulder. Spelskulder går väl till kronofogden, och finns inga ärenden gällande Åkesson där är det väl inte mer anmärkningsvärt att han ägnar sig åt nätspel än att han köper mycket bananer, typ.

Jag medger att jag tycker det är intressant att veta att Åkesson är storspelare, men är det etiskt kosher att publicera detta helt sonika? Nja...
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subkultur
Att bedriva partipolitik innebär att man företräder ett parti -- vilket parti menar du att SR företräder?

Även fast du själv inte anser det då du avskyr allting kritiskt som media öht kan säga om SD -- det är därför du i dina mest maniska tillstånd skriver långa inlägg om hur ondskefullt MSM som är som karbonkopior av varandra -- men att en av våra partiledare har uppenbarligen en hobby som är förenat med riskbeteende där stora summor pengar är på spel är att betrakta som intresse för allmänheten.

Men det är klart, om JÅ så skulle ha mördat en thailändsk pojkhora efter att han knullat pojken i röven i 3 timmar så vore det såklart "partipolitik" om SR meddelade det.

Nej det betyder att man är direkt involverad i, och försöker påverka, politiken - vilket media alldeles uppenbart är. Men vi kanske ska göra en statistisk sammanställning om hur mycket skit som släpps om SD varje vecka, och så tittar vi på veckan innan valet -hm.. kommer vi då se någon avvikelse tro?

Sedan kan du ju passa på att förklara varför man inte uppmärksammat alla skandaler ur andra partiet som kommit fram i alternativ media. Otaliga uttalanden om våld från vänsterkanten, sossar som syns med Mein Kampf, Fi-representanter som torterar sina barn.

Så stick tillbaks till din lilla bubbla och tro att du får en opartisk och neutral rapportering. Kräk som du försvarar precis vad som helst så länge de gynnar det egna partiet. Själv är jag inte ens sverigedemokrat - men det är förstås också otänkbart i ditt lilla medvetande.
Citera
2014-09-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Handen på hjärtat nu. Om man hade haft uppgifter att Vänsterpartiet hade haft kontakter med Nord Korea och att man väntade att rapportera om detta efter valet så hade du ansett att det var önskvärt i en demokrati? Eller hade du sagt "Jag känner ännu mer avsky för svensk media nu"?.

Det var en retorisk fråga, du behöver inte svara på det då jag vet svaret.

Åkesson är en missbrukare och det är illa. Väljare skall kunna få veta det innan de bestämmer sig för vem man skall rösta.

Vad gillar du själv för skitparti då? Låt mig dra fram lite godbitar om dina riksdagskandidater åt dig... Kan garantera att det är värre grejer än vad som har skrivits om sd.
Citera
2014-09-12, 18:14
Medlem
Bodickers avatar
MEdierna förnekar sig inte.... skandaler högst upp om uttalanden för 4 år sedan och Åkesson spelar på nätet. Under så står det att F! kan bli vägmästare.. på nåt sätt förstår jag att folk är dumma i huvudet i detta landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in