2014-09-12, 18:05
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestSHP
Han har för fan spelat för en halv miljon kronor på ett år. Ett päron till farsa nivå.

Men snälla rara söta...Vi tar det en gång till. Jimmy har OMSATT
en halv miljon och det mycket på grund av en större vinst. Han har alltså inte spelat bort
en halv miljon utan den har omsatts. Det måste vara jobbigt att hänga på en forum när man lider av så fruktansvärt dålig läsförståelse.
Citera
Medlem
Äh, JÅ vinner tillbaka pengarna när SD kommer över 12,5
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Förstasidan på opartiska SVT

http://www.svt.se/
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofaszasegedben
Självklart betydligt mer än som kan styrkas.

JM:s tid som förment omdömesgill är förbi.

Fast först måste vi väl se hur mycket han vunnit eller förlorat? Det framgår inte i media.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWRRD
Aldrig någonsin har den etablerade medierna, i synnerhet vänsterextremisterna inom SVT och Expressen, varit mer desperata. Sådana här lumpna, oschyssta och fullständigt irrelevanta nyheter borde vara ett bevis på att de är livrädda för Sverigedemokraternas framfart.

Det är så barnsligt och patetiskt denna nyhet att man skäms över svensk journalistisk och media. Att dra upp det ny, två dagar innan valet, tyder på en verklig desperation hos MSM. Åkesson får väl göra vad han vill utanför med sina pengar - är det intressant hur mycket han lagt på TV-apparater också?

Patetiskt av media.

Håller med, hatkampanjen mot SD har nått oanade höjder i denna valrörelse. Dock bör mainstreammedia vara lite försiktiga, sånt här har en tendens att skjuta tillbaka. Folk är inte dummare än att de inser vad det är frågan om.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
En teori: Den spelberoende JÅ har satsat allt han äger på att SD får under 9,5% (bra odds) så nu försöker han sänka dem medvetet genom att själv tipsa media om olika saker, bl a sitt spelberoende och om andra partikamrater som sagt rasistiska saker.
Citera
Medlem
Wow.. Så han har alltså OMSATT 500.000 kr i år? Så sätter han 10k på ett 2.0 ggr pengarna, vinner och sätter den vinsten har han alltså omsatt 30k kr. Min bror tycker det är roligt att spela och kan lätt sätta 3-4k kr på en kväll. Lite mer än hälften av spelen brukar gå in, så han brukar gå +/- 0 på en kväll, men vissa kvällar kan han även dra in 2-3k. Min bror är student och har ca 3.000kr i lön utöver det, som han gärna lägger in och spelar för. Jag kan tänka mig att om han haft över 50.000 kr i lön så hade han nog kunnat omsätta 30.000kr på en kväll, utan problem.. Det är alltså långt ifrån svårt att OMSÄTTA 500.000kr på ett halvår..

Att sedan hävda att Jimmie spelat för 500.000 är också spännande, då han säger att han ofta spelar med sambon. Troligtvis har han alltså omsatt närmre 300.000kr, eller omräknat i 30k kr spel, 10 kvällar på ett halvår.. Strax under 2 kvällar i månaden. Att hävda att någon har ett problem som omsätter 500.000kr är löjeväckande när man inte får någon grund till hur han valt att spela.
Citera
2014-09-12, 18:06
Medlem
WACCs avatar
Satte själv in 2000 kronor inför VM. Omsatte dessa 15 gånger under två veckor. Jag spelade med andra ord för 30 000 kronor. Spelmissbruk? Knappast.
Citera
2014-09-12, 18:06
Medlem
Jag tror inte ens att det är HAN som har omsatt alla de pengarna. Han säger ju själv att han och sambon brukar spela.
Mest troligen så använder de samma konto, kopplat till samma kontokort.

Och hur de fått tag på uppgifterna, enda jag kan tänka mig är att spelföretaget själv har gjort det.
För de borde vara en ganska stor grej om hur man fick ut uppgifter från en persons kontokort.
Citera
2014-09-12, 18:07
Medlem
Oerhört dumt av JÅ att gå ut och påstå att det är en "väckarklocka". Det är inget problem att omsätta 500tkr för fan Jimmie, skärp dig. Särskilt inte om man använder pengar man tidigare vunnit. Det hade varit en annan sak om han förlorat 500tkr, tagna ifrån familjens matkonton/räkningskonton.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
(Kloka ord utelämnade)

Alltså det här drevet som går mot "oliktänkande" (Sverigedemokraterna) börjar likna den förföljelsen judarna utsattes för av Nazisterna.

Trakasserier var ett för milt ord att använda - Därför skrev jag ovanstående
Nej där har du så in i helvete fel så det bara ryker om det, att politiker nagelfars i pressen, ofta men inte i det här fallet välförtjänt är inte som att fösas in i boskapsvagnar, svälta eller arbeta sig till döds eller att packas in i ett mörkt rum där någon släpper in giftgas tills du och alla andra i rummet dör i er egen avföring.

Skäms för sådana patetiskt överdrivna jämförelser!
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Herre gud! Snart köper han väl en suv också! Så får man ju inte göra, eller okej, det får man kanske, men inte om man är med i SD. Det är doftar "Mona Sahlins väska" om hela den här "nyheten", fast där hade man inte granskat hennes privata ekonomi i alla fall, vilket uppenbarligen är okej när det gäller Jimmie.

Kul för övrigt att SR försöker överträffa kvällspressens skvallerstatus och kul att man inte har bidragit med ett öre till dem på evigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in