2014-09-12, 14:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller så droppade planteraren blod och smetade ut det. Om KJ hade märkt att det droppade blod utanför skuffen hade han torkat av listen så inte polisen såg det, så noggrann som han var med allt annat. Nej, det är fler, och det spelar ingen roll hur många som tror det, rullen kan ha varit VB:s.

Var KJ verkligen så noggrann med allting annat? Det håller ja inte alls med om. Han sitter ju dessutom i fängelse för mordet.
Senast redigerad av henkess 2014-09-12 kl. 14:56.
Citera
2014-09-12, 15:15
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tycker du att dessa sorters knivar verkar vara mordvapnet?

Misshandlar MB AN?

Ja. Mina ägg ligger i korgen taktisk kniv.

MB säger själv i förhör att han har misshandlat AN - FUP s1005
Citera
2014-09-12, 15:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Var KJ verkligen så noggrann med allting annat? Det håller ja inte alls med om. Han sitter ju dessutom i fängelse för mordet.
Tror du att han hade gjort det om blodet inte hade varit i bagageutrymmet, och åklagarna hade hållit sig till sanningen i domstolarna?
Citera
2014-09-12, 15:29
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Inga problem, Quarrel har fixat en faxapparat åt MB så att teorin ska hålla. Tydligen skulle MB sätta dit hela familjen eftersom slagningar på även gjordes på JJ:s bilar.

Det behöver inte vara så komplicerat som du vill få det till.

Har GM tidigare försäkrat sig om vem som äger/disponerar bilen kan det mycket väl ha räckt att slå på bilen via nätet utan ägaruppgifter. Antal ägare redovisas nämligen öppet, så har den siffran inte förändrats är ägaren fortfarande densamma.

Svårare än så är det inte.
Citera
2014-09-12, 15:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja. Mina ägg ligger i korgen taktisk kniv.

MB säger själv i förhör att han har misshandlat AN - FUP s1005

Jag vill minnas att han berättar om en händelse. Du skrev att MB misshandlar, inte har misshandlat.

Jag är alltför dålig på knivsorter för att veta hur hugg efter en taktisk kniv ser ut. Vet inte ens hur den ser ut. Men ska googla.
Citera
2014-09-12, 15:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vill minnas att han berättar om en händelse. Du skrev att MB misshandlar, inte har misshandlat.

Jag är alltför dålig på knivsorter för att veta hur hugg efter en taktisk kniv ser ut. Vet inte ens hur den ser ut. Men ska googla.
DT: Svårt att få misshandlande män att sluta slå
Citat:
Enligt professor Martin Grann är det svårt att få män som slår kvinnor att ändra beteende. – Det vi kan säga allmänt om behandling som gäller alla grupperna är att det är ganska små effekter vi talar om, säger han.
Har MB genomgått framgångsrik behandling? Eller har han lyckats sluta på egen hand? Hur sannolikt är det?
Citera
2014-09-12, 15:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Lägenheten utesluten som mord och styckplats enligt polisen. Han har t.o.m varit så noggrann så det inte ens finns spår efter städningen. Rätten bortser från polisens uppgifter om detta och även om mordvapnet. Därför sitter han där han sitter.
Citera
2014-09-12, 15:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Du kan ju inte läst sidan 1005 i FUP som jag refererade till.

Där beskriver MB ett förhållande där våld förekommit, där de knuffat varandra och att han slagit henne någon gång med en örfil och någon gång med knuten näve. Han har slagit för att "få tyst på henne".

Tycker du det låter som han beskriver ett enstaka tillfälle?

Han beskriver även hur han jobbar med att kontrollera sitt humör, att han kan bli väldigt arg och kan hota folk. Lite komiskt är det att han i ena meningen först säger att han inte går till fysiskt angrepp på folk, för att i nästa säga att han kan hota folk "om han hamnar i bråk med någon".

EDIT: Ser nu att ett nytt inlägg finns på bloggen. Om Selini denna gång.

Är nu ganska uppenbart att Selini begått mened.
Citat:
Och slutligen - Om man bedrev spaning på de tre adresserna från tidig morgon, borde man rimligtvis då inte ha observerat den dömde, hans far och hans boendestödjare?
Senast redigerad av zero73 2014-09-12 kl. 15:57.
Citera
2014-09-12, 15:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det är inte alls orimligt att planteraren, vem det än är, visste vilken bil som var KJ:s. Och om mordet var oplanerat väntade han inte alls på att KJ bjöd hem VB, tvärtom, en väntan föregås av planering. Autistisk? Varifrån har du fått det?

KJ har Aspergers syndrom vilken är en störning inom autismspektrumet. Som bekant har vissa personer i tråden gjort ett stort nummer av hur denna diagnos gör honom helt oförmögen att klara av någonting som kräver någon form av planering eller uthållighet.

Jo, det är faktiskt mycket osannolikt att en person som inte själv var nära bekant med KJ visste om vilken bil som var hans - hur många personer som du på sin höjd känner till perifert vet du vad de har för bil? Har du någon ny alternativ GM kanske bland hans kompisgäng att peka ut?

Logiken går inte ihop inse det. Det samlade värdet av alla osannolikheter och orimligheter i din teori är så bisarrt litet att om vi ska använda sån skit för att konstituera rimligt tvivel kunde vi lika bra kasta in handduken i 99% av alla mordfall där inte mördaren är vänlig nog att erkänna. Er alternativa GM-teori bygger i allt väsentligt på att den alternative GM är en osympatisk person och att ni inbillar er att det finns ett kassaskäpssäkert motiv (vilket det sannerligen inte finns). För att hålla liv i den sitter ni och fantiserar ihop en plantering av blod i en baklucka som det inte finns minsta lilla indikation på att den ägt rum eller kan ha ägt rum + att ni bortser från alla märkliga beteenden och flera tekniska fynd hos den dömda mördaren som tillsammans bildar en perfekt logisk och rimlig bild.

Vad talar MOT att Kristoffer är mördaren?
Citera
2014-09-12, 16:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
DT: Svårt att få misshandlande män att sluta slå

Har MB genomgått framgångsrik behandling? Eller har han lyckats sluta på egen hand? Hur sannolikt är det?

Tyvärr så är det så att om MB vid ett tillfälle fått in ett slag på AN så är det inte systematisk misshandel om det inte upprepats under åren. Har det det?
Sitt inte och fantisera ihop en bild av en människa om den inte stämmer.

Har det upprepats så vet varken du eller jag om MB skulle sökt hjälp för det.
Citera
2014-09-12, 16:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du kan ju inte läst sidan 1005 i FUP som jag refererade till.

Där beskriver MB ett förhållande där våld förekommit, där de knuffat varandra och att han slagit henne någon gång med en örfil och någon gång med knuten näve. Han har slagit för att "få tyst på henne".

Tycker du det låter som han beskriver ett enstaka tillfälle?

Han beskriver även hur han jobbar med att kontrollera sitt humör, att han kan bli väldigt arg och kan hota folk. Lite komiskt är det att han i ena meningen först säger att han inte går till fysiskt angrepp på folk, för att i nästa säga att han kan hota folk "om han hamnar i bråk med någon".

EDIT: Ser nu att ett nytt inlägg finns på bloggen. Om Selini denna gång.

Är nu ganska uppenbart att Selini begått mened.

Det stämmer, jag har inte uppdaterat mig gällande FUP. Har inte fått min dator som skulle levererats i måndags och får inte ladda hem filer på låneplattan.

Vad säger AN om detta? Jag håller med, det är inte enstaka händelser. Så vore AN död skulle jag tro på MB som GM. Dessa män är farliga i nära relationer, men knappast för VB. Han hade inte kontrollbehovet gentemot VB.
Citera
2014-09-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var pressen med vid genomsökningarna av bilarna, de filmade väl själva?

I alla fall så förstår jag inte heller varför de behövde tre bilar, de hade räckt, som I vanliga mordfall, använda sig av den misstänktes bil enbart.

Ja, en spännade fundering du har, hade polisen placerat ut likvätska där, nej, det är en absurd anklagelse som det inte finns minsta substans I.

Jag personligen anser att plantering av blod är osannolikt, men om man påstår att plantering av likdoft också skett så bör man nog syssla med något annat än att analysera mordfall.

jag tror inte heller på någon planetering av blod.
Tejprullen har VB använt sist, eftersom bara hennes DNA finns på den.
Blodet i bagaget har troligen VB också satt dit. Det är bara några droppar, kanske så lite som ett kryddmått. VB har sedan 'torkat bort' det med handsken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in