Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-17, 20:07
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Har inte så bra koll på opiater/opioder så med risk för att jag gör en felpost, hur många dagar kan man käka innan man blir beroende och får absistens på 2*500mg panocod? Har tagit 2st/dag under 3 dagar.
Håller på att tända av på benzo ska nämnas(xanaor)
Flera månader om du ens blir fysiskt beroende av den dosen.
Det hinner alltså gå ur kroppen mellan dina intag= du blir inte fysiskt beroende.

Psykiskt beroende kan komma snabbare.
Lyckas du bli av med alprazolamberoende med kodein har du gjort ett bra jobb.
Citera
2014-07-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vad är det för skitsnack?
En person som aldrig tagit kodein eller andra opiater kan absolut känna av och få ett rus av 30-60mg kodein. 200-300mg är inget "litet" rus. Jag har vana med starka opioder och jag får mellan varven berusning på 3 citodon= 90mg kodein.

Dina nurofen är rätt värdelösa att göra CWE på, svårt att filtrera. Men läs på om toxiska doser på wiki.
Jag skulle inte oroa mig över att vid fåtal tillfällen ta 5-6st, de innehåller endast 200mg ibuprofen.

Jag tog tio solpadein och blev skev . Var andra gången jag tog kodein. Saknar det. Vill ha mer.
Citera
2014-08-19, 00:53
Bannlyst
Vad skiljer sig kodein från tramadol? Är kodein nästa steg från tramadol?
Vart får man tag på kodein?
Citera
2014-09-05, 18:08
Medlem
Noen som har erfaring med kodein fra actavis?
tok 300mg nu, 1 uke siden sista gang jag tok, men har nu ventat 2 timer og ingenting skjer.
Tok det på tom mage.
Før den uka hadde jeg tatt kodein varje dag i ca 10 dager.
Kan man bygga opp tollerans så fort?

Mvh
Citera
2014-09-12, 12:39
Medlem
Sudden777s avatar
Tja, Jag har Citodon 30/500 hemma och tänkte ta det nu i eftermiddag och bara chilla lite ute i solen

Men nu undrar jag hur och hur många jag bör ta. Förra gången tog jag 7 st under tiden av kanske en 45 minuter och blev rätt skev men inte så avslappnad/chill som jag vill.

Jag tog och bara svalde dem då men är det bättre och krossa dem och sen äta eller hur bör jag göra?

Tänkte ta 3 och krossa och svälja och sen boosta med kanske 2 till men vad är bäst. Att bara svälja dem eller att krossa dem?
Citera
2014-09-12, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudden777
Tja, Jag har Citodon 30/500 hemma och tänkte ta det nu i eftermiddag och bara chilla lite ute i solen

Men nu undrar jag hur och hur många jag bör ta. Förra gången tog jag 7 st under tiden av kanske en 45 minuter och blev rätt skev men inte så avslappnad/chill som jag vill.

Jag tog och bara svalde dem då men är det bättre och krossa dem och sen äta eller hur bör jag göra?

Tänkte ta 3 och krossa och svälja och sen boosta med kanske 2 till men vad är bäst. Att bara svälja dem eller att krossa dem?
Rent generellt kan det vara snabbare påslag om man krossar tabletter, men Kodein rent generellt tar lång tid på sig för full effekt, iallafall Citodon. Fick Citodon på sjukhuset och det tog cirka två timmar för full effekt.

Själv fick jag ett milt rus på minsta dosen (30 mg Kodein / 500 mg Paracetamol) men jag är väldigt känslig rusmässigt när det gäller opiater. Tror det beror på Seroquel som jag tar men ska sluta med. Men om jag hade varit du hade jag inte fyllt på efter ett tag då Kodein går ur fort (4-5 timmar). Så det är nog bättre om du tar de du ska ta samtidigt istället. Testa 3-5 st Citodon direkt.
Citera
2014-09-12, 12:49
Medlem
Sudden777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Rent generellt kan det vara snabbare påslag om man krossar tabletter, men Kodein rent generellt tar lång tid på sig för full effekt, iallafall Citodon. Fick Citodon på sjukhuset och det tog cirka två timmar för full effekt.

Själv fick jag ett milt rus på minsta dosen (30 mg Kodein / 500 mg Paracetamol) men jag är väldigt känslig rusmässigt när det gäller opiater. Tror det beror på Seroquel som jag tar men ska sluta med. Men om jag hade varit du hade jag inte fyllt på efter ett tag då Kodein går ur fort (4-5 timmar). Så det är nog bättre om du tar de du ska ta samtidigt istället. Testa 3-5 st Citodon direkt.
Tack för snabbt svar!

För grejen är att vi är 3 personer på 20 tabletter (30/500) och jag är den enda som testat förut.

Förra gången jag testade tog jag först 2 st sen efter 30 min tog jag 2 till och sen efter ytterligare 30 min drygt tog jag 3 till och blev då rätt skev och trött i typ 4 timmar kanske. Så jag vill inte att det ska bli likadant utan att jag blir avslappnad och skum i benen som är så gött

Men kanske börjar med 4 och sen eventuellt fyller på ändå med 3 till, eller är inte det bra? För vill inte ta för mycket direkt heller
Citera
2014-09-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudden777
Tack för snabbt svar!

För grejen är att vi är 3 personer på 20 tabletter (30/500) och jag är den enda som testat förut.

Förra gången jag testade tog jag först 2 st sen efter 30 min tog jag 2 till och sen efter ytterligare 30 min drygt tog jag 3 till och blev då rätt skev och trött i typ 4 timmar kanske. Så jag vill inte att det ska bli likadant utan att jag blir avslappnad och skum i benen som är så gött

Men kanske börjar med 4 och sen eventuellt fyller på ändå med 3 till, eller är inte det bra? För vill inte ta för mycket direkt heller

Det bästa ruset får du om du tar alla tabletter samtidigt. Dock är det inte bra för levern att trycka i sig 7 Citodon och därmed få i sig 3,5g paracetamol på en gång. Det ni isåfall borde göra är en CWE. Då separerar man kodeinet från paracetamolet och levern tar inte lika mycket stryk. Jag beskrev i det här inlägget hur jag brukar gå till väga.

7 tabletter är nog bra för dig, men dina polare som inte testat tidigare behöver inte lika mycket. 3-5 beroende på kroppshydda. Sen är det lite annat som spelar in över hur vida ruset blir. Att ta kodein på tom mage anser jag ge en betydligt bättre effekt.

Vissa gillar att gå ut under sitt kodeinrus men jag personligen slår hellre på en film eller ligger och lyssnar på lite Chillstep eller annan lugn musik, alternativt P3 Dokumentär. Valet är ert, alla är vi olika.

Till sist vill jag önska er en trevlig stund tillsammans men att ni är försiktiga. Det är absolut inga stora doser ni tar men första gångerna är det bra att ta det säkra före det osäkra. Lycka till!
Citera
2014-09-24, 18:12
Medlem
Glossis avatar
Hej!
Kan man göra en CWE på citodon brus?
Citera
2014-09-25, 10:09
Medlem
Hur boostar jag kodein på bästa sätt? Jag har tillgång till Sobril 10mg men ingen annan benzo. Finns det något annat man kan använda?
Citera
2014-09-25, 10:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrettsyTops
Hur boostar jag kodein på bästa sätt? Jag har tillgång till Sobril 10mg men ingen annan benzo. Finns det något annat man kan använda?

Benso, lyrica, gabapentin och alkohol vad jag kommer på
Citera
2014-09-30, 23:00
Medlem
Audacias avatar
Har en liten kort fråga angående Citodon och antalet man inte bör överskrida på ett dygn pga Paracetamolet.

Det man, enligt Läkemedelsverket, inte bör överskrida är ju 4g, dvs 8 st Citodon. Nu vet jag ju att detta är i lägsta kant för en fullt fungerande lever/kropp, men min fråga är; Hur många bör man ha som ett maximalt tak på en dag? Dvs från cirka 7 på morgonen till cirka 23-24 på kvällen. Jag tänker mig att en hel del måste passera levern och försvinna ur systemet under alla dessa timmar.

Och när man läser om rekommendationer här på Flashback så brukar man ibland läsa att folk säger att det inte är hela världen om man tar 8-10 tabletter på en gång, men att man inte bör göra det ofta. Om man då tar 20 st, fast fördelat på cirka 16-18 timmar, dvs cirka 2 tabletter per timme. Är detta "ok"?

Jag har tagit leverprover för inte alltför länge sedan och de visade att min lever fungerar precis som den ska, och jag har inte heller ätit Citodon längre än någon dag nu!

Den toxiska dosen på Paracetamol minns jag tyvärr inte just nu, men det är ju si och så många mg per kg. Är det då om man tar det på en gång? Eller spelar det ingen roll om man fördelar det på ovan nämnda timmar?

Många frågor, men det skulle vara skönt med lite klarhet!
Tacksam för svar, input och tankar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in