Citat:
Ursprungligen postat av
Durga
"– Vi har, efter det att SD kom in i riksdagen, gått i en riktning där Sverige förmodligen har de mest liberala asyl- och migrationsreglerna i hela den öppna världen, säger Reinfeldt."
Att han överhuvudtaget får vara kvar är en gåta, det är ju tydligt att det inte i detta fall är folket han företräder utan det vi ser är en maktfullkomlig reaktion för att han inte längre fick sitta med majoritet i riksdagen efter 2010.
Obegripligt att han inte avsatts , sjuk är bara förnamnet på åkomman han lider av!
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Återigen lägger han fram det så som att den nuvarande destruktiva politiken är någon slags hämnd på väljarna för att SD kom in i riksdagen. Logiken är inte helt enkel att begripa om man inte själv sitter med där i bunkern.
Men det är ju bra att han erkänner att den Svenska politiken är världsunik.
Det är obegripligt att inte fler ser kopplingen mellan å ena sidan massinvandring av bidragstagare, analfabeter samt kriminella och å andra sidan försämrad välfärd, högre skatter och ökad grov, våldsam brottslighet. Att de inte ser att detta allvarligt hotar Sverige som välfärdsland och att det inte handlar om pensionsräddare eller att vara en humanitär stormakt utan att det är en påtvingad invandring och att svenskarna ska straffas hårdare om de opponerar sig. Det går inte att tolka hans uttalande på något annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Askydra
Jag har tidigare läst att folk är rädda/generade av att visa att de röstar SD i vallokalen men jag förtidsröstade i tisdags och jag gjorde det stolt. Så stolt att jag själv blev förvånad (är relativt blyg av mig annars)

STÅ STOLT för era åsikter och om ni blir av med jobbet på grund av en sådan sak så anmäl det! Det är inte lagligt att avskeda någon för vad de röstar på!
Är man egen företagare och är beroende av att kunder frivilligt söker ens produkt eller tjänster för att själv få mat på bordet och kunna betala sina räkningar så är det inte lika enkelt att skylta med något som i alla fall hittills är så stigmatiserat som att just visa sitt stöd för SD. Har man dessutom familj så har man ju ett ansvar för dem också.
Själv kör jag med trevare. Märker jag inget direkt mothugg så deklarerar jag öppet att jag röstar på SD.