2014-09-12, 10:49
Medlem
Sexpressen är idioter om dom tror att sånt mediehets skulle få en sd:are att ändra till nått 7-klöver parti. Har man bestämt sig för sd så skiter man i vad media skriver. Vem bryr sig vad folk har sagt hit och dit. Det viktiga är att stänga gränserna och det nu. Dessutom bidrar sånt här drev till förakt och avsky för journalister och man blir mer om möjligt mer besluten att rösta sd.
2014-09-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
"– Vi har, efter det att SD kom in i riksdagen, gått i en riktning där Sverige förmodligen har de mest liberala asyl- och migrationsreglerna i hela den öppna världen, säger Reinfeldt."

Att han överhuvudtaget får vara kvar är en gåta, det är ju tydligt att det inte i detta fall är folket han företräder utan det vi ser är en maktfullkomlig reaktion för att han inte längre fick sitta med majoritet i riksdagen efter 2010.
Obegripligt att han inte avsatts , sjuk är bara förnamnet på åkomman han lider av!

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Återigen lägger han fram det så som att den nuvarande destruktiva politiken är någon slags hämnd på väljarna för att SD kom in i riksdagen. Logiken är inte helt enkel att begripa om man inte själv sitter med där i bunkern.

Men det är ju bra att han erkänner att den Svenska politiken är världsunik.

Det är obegripligt att inte fler ser kopplingen mellan å ena sidan massinvandring av bidragstagare, analfabeter samt kriminella och å andra sidan försämrad välfärd, högre skatter och ökad grov, våldsam brottslighet. Att de inte ser att detta allvarligt hotar Sverige som välfärdsland och att det inte handlar om pensionsräddare eller att vara en humanitär stormakt utan att det är en påtvingad invandring och att svenskarna ska straffas hårdare om de opponerar sig. Det går inte att tolka hans uttalande på något annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Jag har tidigare läst att folk är rädda/generade av att visa att de röstar SD i vallokalen men jag förtidsröstade i tisdags och jag gjorde det stolt. Så stolt att jag själv blev förvånad (är relativt blyg av mig annars) STÅ STOLT för era åsikter och om ni blir av med jobbet på grund av en sådan sak så anmäl det! Det är inte lagligt att avskeda någon för vad de röstar på!

Är man egen företagare och är beroende av att kunder frivilligt söker ens produkt eller tjänster för att själv få mat på bordet och kunna betala sina räkningar så är det inte lika enkelt att skylta med något som i alla fall hittills är så stigmatiserat som att just visa sitt stöd för SD. Har man dessutom familj så har man ju ett ansvar för dem också.

Själv kör jag med trevare. Märker jag inget direkt mothugg så deklarerar jag öppet att jag röstar på SD.
2014-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
Intressant säger du, jag skulle säga oerhört beklämmande att så många inte har en susning. SDs har samma värdegrund som KD och rasismen finns bland fler anhängare än genomsnittligt sjuklöverparti men har inget med partiet att göra.

Om dessa många stackare med huvudet under armen fick ordentlig undervisning i vad värdegrund och rasism är, skulle de förmodligen inse att de själva har samma värdegrund som SD, och dessutom är rasister i samma utsträckning som de flesta av SDs företrädare. Men den typen av folkbildning kan man tyvärr inte förvänta sig att någon journalist i Sverige vill bidra till.
Ja men det intressanta är ju att mätningen visar att bara 10% av SD-motståndet gäller deras invandringspolitik, resten är motstånd mot en mediabild med korn av sanning men till största del rök och speglar. Siffran harmoniserar rätt bra med Sifomätningen som sa att bara 10% vill ha mer generös invandring.
2014-09-12, 11:02
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Är man egen företagare och är beroende av att kunder frivilligt söker ens produkt eller tjänster för att själv få mat på bordet och kunna betala sina räkningar så är det inte lika enkelt att skylta med något som i alla fall hittills är så stigmatiserat som att just visa sitt stöd för SD. Har man dessutom familj så har man ju ett ansvar för dem också.

Själv kör jag med trevare. Märker jag inget direkt mothugg så deklarerar jag öppet att jag röstar på SD.
Självklart finns det undantagsfall men jag har hört från många att de inte vill/vågar säga att de röstar SD för att de är rädda att bli av med sitt arbete. OM så skulle vara fallet så är det bara att anmäla ditt företag så bör du få ditt jobb tillbaka samt fet ersättning p.g.a den olagliga handlingen som ditt företag utsatt dig för.
2014-09-12, 11:03
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Herrn
Det verkar vara Tollare Folkhögskola

Kan förklara ett och annat...

De har alltså inte haft Riksdagspartiet SD som alternativ i skolvalet, men däremot det till Riksdagen aspirerande partiet F!. Eller finns det något annat sätt att tolka det? Var detta skolval anonymt?

Skrämmande.
2014-09-12, 11:08
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
De har alltså inte haft Riksdagspartiet SD som alternativ i skolvalet, men däremot det till Riksdagen aspirerande partiet F!. Eller finns det något annat sätt att tolka det? Var detta skolval anonymt?

Skrämmande.

Folkhögskolor är få, men oerhört vänster. Finns ju bara flum som konst och musik där. Tror det var någon siffra nyligen som sa att under 10% får jobb efteråt.
2014-09-12, 11:10
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Den helsidan ger nog SD fler röster än vad mp får. Dessutom tar mp röster sina från s och v. Gnissel i den eventuella röda regeringen redan före valet kan inte uteslutas.

Jo som det ser ut nu så förstår jag inte hur man skall kunna regera ihop. Varken inom vänstern eller blocköverskridande. Vet att det var en del spekulationer tidigare om ev. regeringskoalitioner. Typ för något år sedan vet jag att jag läste sådana spekulationer i tråden.

Känns som detta är mer aktuellt än någonsin nu.

Allra mest idealiskt (om man får drömma), vore att man försöker regera mellan blocken för att stänga ute SD, man försöker i 6-12 månader och misslyckas varpå nyval följer. DÄR kör man samma hatkampanjer mot SD både från tramspressen och politiker. Tror att domen i ett sånt läge skulle bli väldigt hård från väljarna.
2014-09-12, 11:14
Medlem
cutlerjrs avatar
Tror drevet mot SD kan påverka att det inte blir en fortsatt uppgång, men de som redan är rätt säkra kommer inte påverkas det minsta.

Skulle 15% bli resultatet kommer jag gå i ett segerrus i flera veckor. Den käftsmällen för media och 7-klövern skulle de knappt resa sig från.
2014-09-12, 11:25
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
Tror drevet mot SD kan påverka att det inte blir en fortsatt uppgång, men de som redan är rätt säkra kommer inte påverkas det minsta.

Skulle 15% bli resultatet kommer jag gå i ett segerrus i flera veckor. Den käftsmällen för media och 7-klövern skulle de knappt resa sig från.

Det är klart att drevet har någon effekt. Du kan ju tänka dig hur det skulle se ut med en saklig rapportering kring SD och invandring/integration. SD skulle vara större än sina motsvarigheter i Danmark och Norge i alla fall, då vi ju har mångdubbelt större problem. Så visst är det en slags fördröjning de bidrar till, ungefär som "brända jordens taktik", men något stopp blir det inte.
2014-09-12, 11:30
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
"– Vi har, efter det att SD kom in i riksdagen, gått i en riktning där Sverige förmodligen har de mest liberala asyl- och migrationsreglerna i hela den öppna världen, säger Reinfeldt.
Idioten framställer det som det vore något bra och önskvärt. Resten av världen verkar inte hålla med honom.
2014-09-12, 11:30
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Miljöpartiet börjar bli desperata nu. Såg en helsidesannons i Metro idag där dom vädjade att man skulle rösta på MP för att inte SD skall bli 3e största parti.

Ja de är pinsamt desperata nu. Spana in dessa länkar ifrån det officiella twitterkontot:
https://twitter.com/miljopartiet/status/510141682156064768
https://twitter.com/miljopartiet/status/510129968828149760
https://twitter.com/miljopartiet/status/509968764197412865
https://twitter.com/miljopartiet/status/509704274360950784
https://twitter.com/miljopartiet/status/510062938515062784

Det där är bara ifrån de 3 senaste dagarna Blir fint på söndagkväll när de inte är i närheten av tredjeplatsen
2014-09-12, 11:36
Medlem
2big4yous avatar
Metro & YouGov kommer släppa en valprognos baserad på exitpoll kl 16 på Söndag.
https://pbs.twimg.com/media/BxUqA65CAAAFBes.jpg
Senast redigerad av 2big4you 2014-09-12 kl. 11:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in