2014-09-12, 10:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
– Vi har, efter det att SD kom in i riksdagen, gått i en riktning där Sverige förmodligen har de mest liberala asyl- och migrationsreglerna i hela den öppna världen, säger Reinfeldt.
Återigen lägger han fram det så som att den nuvarande destruktiva politiken är någon slags hämnd på väljarna för att SD kom in i riksdagen. Logiken är inte helt enkel att begripa om man inte själv sitter med där i bunkern.

Men det är ju bra att han erkänner att den Svenska politiken är världsunik.
2014-09-12, 10:21
Medlem
Askydras avatar
Jag har tidigare läst att folk är rädda/generade av att visa att de röstar SD i vallokalen men jag förtidsröstade i tisdags och jag gjorde det stolt. Så stolt att jag själv blev förvånad (är relativt blyg av mig annars) STÅ STOLT för era åsikter och om ni blir av med jobbet på grund av en sådan sak så anmäl det! Det är inte lagligt att avskeda någon för vad de röstar på!
2014-09-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Återigen lägger han fram det så som att den nuvarande destruktiva politiken är någon slags hämnd på väljarna för att SD kom in i riksdagen. Logiken är inte helt enkel att begripa om man inte själv sitter med där i bunkern.

Men det är ju bra att han erkänner att den Svenska politiken är världsunik.

Också bra att han säger att han vägrar samarbete med SD. Det borde få vissa in i det längsta kvardröjande äktmoderater att inse det hopplösa med partiet.
2014-09-12, 10:25
Medlem
henkesss avatar
Äntligen är valet snart över! Så aftonblaskan och carina och dom andra från smörjan, kan sluta trycka ur sig skit om SD. Samma visa varje val, står trams varje dag nu om SD. Till å med så dom håller på matrial från 2010! För jävligt, demokratin är bortblåst. Man får inte rösta som man vill längre.
2014-09-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Majoriteten av svenskarna: Rätt att stänga ute SD
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=20696&artikel= 5962446

Endast 13 procent av de som tänker rösta på Socialdemokraterna, Miljöpartiet eller Vänsterpartiet i riksdagsvalet förespråkar en samverkan med SD. Motsvarande andel bland Moderaternas väljare är 32 procent.

Statsministern och Moderatledaren Fredrik Reinfeldt vill inte lyssna på de Moderatsympatisörer som efterlyser ett samarbete med Sverigedemokraterna.
Att ge SD politiskt inflytande är otänkbart säger han:

– Det är fullkomligt uteslutet. Vi gör oss på intet sätt beroende av eller förutsätter stöd av Sverigedemokraterna i något sammanhang, säger Reinfeldt.

Han anser att han i egenskap av statsminister tagit ansvar för att isolera SD genom den breda överenskommelse som finns mellan regeringen och Miljöpartiet om asyl- och migrationspolitiken.

– Vi har, efter det att SD kom in i riksdagen, gått i en riktning där Sverige förmodligen har de mest liberala asyl- och migrationsreglerna i hela den öppna världen, säger Reinfeldt.

Här kan man verkligen tala om statistiskt lögn.

Genom att slå ihop s med vad tokarna och extremisterna inom v och mp tycker får man ett lågt genomsnitt som sr nu helt skamlöst insinuerar vara representativt för S:s väljare.
Det ligger ju i sakens natur att varken SD eller de två tokpartierna vill samarbeta med varandra.
Dessutom skulle jag vilja se frågorna. Och hur många vågar stå för att de vill samarbete med SD?
2014-09-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag har slutat oroa mig. Expressen och Aftonbladet har inte, och kommer inte, kunna påverka valresultatet, utom möjligen höja SDs siffror. Glädjande: Sifo släppte en mätning som visade att 24% av väljarna ville att de andra partierna skulle samarbeta med SD, där har vi möjligen SDs tak för närvarande.
31% av männen. Intressant var också skälen man angav till varför man inte ville se samarbete. Bara 10% ansåg att det viktigaste skälet var deras invandringspolitik. Den stora majoriteten angav rasism och värdegrund som huvudskäl.
2014-09-12, 10:33
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är, som sagt, beredd att ansluta mig till denna teori.
Har vi någon teori om vad det kan röra sig om? Det måste ju nästan vara personrelaterat.

Om det inte dyker upp något så vore det konstigt & skulle tyda på att man helt enkelt inte har mer, att det är slut på skandaler.

Såg precis Mattias Karlsson vs Thomas Mattsson. Gris-Thomas sa att Sverigedemokraterna borde hålla koll på deras hemsida idag så något kommer garanterat.
2014-09-12, 10:36
Medlem
shogun-rs avatar
Miljöpartiet börjar bli desperata nu. Såg en helsidesannons i Metro idag där dom vädjade att man skulle rösta på MP för att inte SD skall bli 3e största parti.
2014-09-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
31% av männen. Intressant var också skälen man angav till varför man inte ville se samarbete. Bara 10% ansåg att det viktigaste skälet var deras invandringspolitik. Den stora majoriteten angav rasism och värdegrund som huvudskäl.

Intressant säger du, jag skulle säga oerhört beklämmande att så många inte har en susning. SDs har samma värdegrund som KD och rasismen finns bland fler anhängare än genomsnittligt sjuklöverparti men har inget med partiet att göra.

Om dessa många stackare med huvudet under armen fick ordentlig undervisning i vad värdegrund och rasism är, skulle de förmodligen inse att de själva har samma värdegrund som SD, och dessutom är rasister i samma utsträckning som de flesta av SDs företrädare. Men den typen av folkbildning kan man tyvärr inte förvänta sig att någon journalist i Sverige vill bidra till.
2014-09-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Miljöpartiet börjar bli desperata nu. Såg en helsidesannons i Metro idag där dom vädjade att man skulle rösta på MP för att inte SD skall bli 3e största parti.

Fridolin hade samma budskap häromdagen på Opinion-sidan bredvid ledaren i Sydsvenskan.
2014-09-12, 10:44
Medlem
Fina Herrns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Även en skola i Nacka (?) verkar ha blivit annekterad av marxismen: http://instagram.com/p/sznP2CP_Et/

Det verkar vara Tollare Folkhögskola

Kan förklara ett och annat...
2014-09-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r

Den helsidan ger nog SD fler röster än vad mp får. Dessutom tar mp röster sina från s och v. Gnissel i den eventuella röda regeringen redan före valet kan inte uteslutas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in