Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Jag tror inte att ni behöver vara oroliga för att SD skadas av Expressens drev. Det har ju inte framkommit nåt som folk inte redan vet. Man kan inte tjata konstant om vilket rasistiskt parti SD är och sen uppnå nån sorts chockeffekt genom att avslöja att det finns en del rasister på deras vallistor. Dessutom så tror jag att folk börjar tröttna lite på medias och framförallt Expressens hysteriska kampanjer mot partiet. De har gått för långt och det börjar bli tjatigt. Folk gillar inte att bli behandlade som idioter.
Däremot så tror jag att SD kommer att få lite svårt att mobilisera fler röster i valspurten nu när det ser ut att bli rätt jämnt mellan blocken. De kommer tex att gå miste om missnöjda moderatröster som de hade kunnat få om Alliansen varit helt körd. Vad de får på söndag beror på vad deras verkliga stöd har legat på de senaste månaderna och där finns det ju en viss osäkerhet. Jag tror att de fortfarande är underskattade så lägg på några procentenheter på de 10-11% de verkar ha som stabilt stöd.
Nej, inte i någon större utsträckning i alla fall. Några försvinner, andra tillkommer.
När Expressen listar upp alla förskräckliga rasistuttalanden så presenterar de också i vilket sammanhang kommentaren skrevs. Det gör att Expressen de senaste dagarna själva förvandlat sig till ett Avpixlat. Aldrig tidigare har läsarna kunnat ta del av så mycket invandrarbrott i Expressen. Med noga utpekade etniska grupper.
Det sovande svenska folket har plötsligt fått läsa om "Campingzigenare åtalade efter stöldturné", "invandrare som lurat till sig miljonbelopp", "Genetiska sjukdomar orsakade av kusingiften i muslimska familjer", "Asylsökande eldar upp sitt boende", "35.000 skattefritt till somaliska mångbarnfamiljer" etc i en strid ström.
Va, tänker många, är det så jävligt på invandrarfronten?
.