Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Att "röka på" betyder röka hasch och man får då förmoda att det var just det han menade. Kanske han rökte tillsammans med transakompisen Martin (Något?) Min tolkning är att det har rört sig om enstaka tillfällen, då och då. Alltså inget dagligt missbruk.
Fast det är väl egentligen ganska oväsentligt huruvida han "rökte på" eller inte...? När KJ besökte sin bror den 4 maj borde denne ha märkt ifall KJ varit påverkad.
Och om än han hade varit påverkad så går det inte att dra några som helst slutsatser om vad som skedde mordkvällen.
Det kanske var meningen att syfta på något "häftigare"? Förutom denna perifer "kompis" RR, som "hört att", finns inget som stödjer
letsdoits påstående om att KJ skulle ha brukat droger. Utan tvärtom, flera personer som står betydligt närmare i hans vänkrets som vittnar om det motsatta. Frågan jag då ställer mig är hur trovärdig denne RR är i sitt vittnesmål. Jag håller med dig om att det för sakfrågan skull är oväsentligt huruvida han brukat marijuana eller inte. Däremot är det fel att dra den ohämnade slutsatsen baserat på en(1) persons vittnesmål, när samtidigt flera andra vittnar om det diametralt motsatta förhållanden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Jag har en son som rökt på. Jag är glad att jag inte resonerade som du när detta uppdagades av en annan orolig förälder som kontaktade mig.
Röka på är inget annat än att röka hasch.
Han skulle önskat sig en som du som förälder då det begav sig för han hade klarat av att ljuga hela tiden. Frågan är hur det slutat.
Att det inte står något om drogtester i FUP är väl pga att ingen dragit honom till att testa sig och att han inte åkt fast körande bil påverkad tex. Man gör inte random drogtester på folk.
Märkligt att du inte tog med RR's vittnesmål. Varför anser du att just det inte ska tas allvarligt på? För att det inte passar dig?
Nej, det är inte märkligt. Jag svarade ursprungligen på letsdoits inlägg, där hans vittnesmål var med.
Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Det beror kanske på att du inte har hunnit läsa hela FUP.
FUP, s. 1431:FUP, s. 1435:Till detta kan fogas ett ? för festen den 17/5 då KJ hämtades hem av JJ.