2014-09-12, 06:52
Medlem
Det behöver iof inte betyda ngt konstigt. Hon har själv vad jag förstår, en sorg då hon miste sitt barn i en vårdnadstvist.
Att hon då går på en begravning kan vara ett sätt för henne att uttrycka sin egen sorg.
Ingen regel utan undantag, men att som kvinna förlora sitt barn är det absolut värsta som kan hända, någonsin
Citera
2014-09-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det behöver iof inte betyda ngt konstigt. Hon har själv vad jag förstår, en sorg då hon miste sitt barn i en vårdnadstvist.
Att hon då går på en begravning kan vara ett sätt för henne att uttrycka sin egen sorg.
Ingen regel utan undantag, men att som kvinna förlora sitt barn är det absolut värsta som kan hända, någonsin

Jag håller med om att det är det värsta som kan hända en människa är att förlora ett barn.

Men även i det värsta finns det nyanser, och skillnader. Det går inte att jämföra förlusten i en vårdnadsrättegång mot den förlust döden av ett barn innebär.

Det är också skillnader mellan död i olyckshändelse och den död Yara råkade ut för. Döden får olika innebörd efter hur livet var. En död i olycka efter ett bra liv, är annorlunda än död efter ett helvete på jorden som avslutas med dödlig misshandel.

Det du nämner är de efterlevande och deras roll i det som skett. Pappan ser inte sin roll i det händelseförlopp som ledde till Yaras död. Det gör faktiskt hans sorg dubiös och fylld av självömkan, inget jag känner sympati för.

Om det är skuldkänslor inblandade i denna soppa till känslor och politiskt aktivitet, vette gudarna, men osmakligt är det.

Förlust av barn i vårdnadsrättegång är tragiskt, och det kan mycket väl vara en domstol som dömt fel. Men det är ytterst sällan barn dör hos "fel" förälder. Min erfarenhet är att barn växer upp och ser föräldrarna för vad de verkligen är. Barndomen är trots allt kort.

Därför blir alliansen mellan en kvinna som förlorat en vårdnadsrättegång och en man som utnyttjat sitt barn som ankare cynisk. Jag tycker uppriktigt synd om denna kvinna som slösar bort sin tid och energi på en sopa till karl. Karln har inga pengar och ställe att bo på, och utnyttjar nu en kvinna när svenska myndigheter inte öser pengar på honom. Det bästa vore om han åkte hem till sin fru, och tog hand om de barn som fortfarande lever.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-09-12 kl. 14:33. Anledning: stavfel!
Citera
2014-09-12, 14:34
Medlem
Minimois avatar
Madi överklagade senaste häktningsbeslutet för hovrättens döva öron. Misstanken gäller fortfarande mord.
Citera
2014-09-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Madi överklagade senaste häktningsbeslutet för hovrättens döva öron. Misstanken gäller fortfarande mord.

Det behöver inte bli mord som han döms för det kan ändras till misshandel och att han vållat hennes död. Bobby-fallet...
Citera
2014-09-12, 18:45
Medlem
Klarabella79s avatar
säger det igen.. Jag tror att Yara dog av ett kraftigt skalltrauma med frakturer på skallbenet, orsakade av häxan Madi. Sen antar jag att Advocadon Rami försökte dölja det genom att kasta ut Yara från balkongen för att skylla på att hon hoppade eller ramlade..

Är många såna fall med "balkongolyckor" där det PÅSTÅS att tjejen hoppat/ramlat men i själva verket har de blivit knuffade eller tvingade att hoppa..

Pappan däremot är en patetisk självömkande lögnare detsamma gäller hennes mamma som bara egentligen vill komma hit och inget annat. Tyck vad ni vill om mig..
Citera
2014-09-12, 19:03
Medlem
Många kloka ord, Vresrosen
Jag har en personlig erfarenhet av vårdnadstvist och kommer aldrig att glömma detta helvete. Det gick trots allt ganska bra för oss
Men...- inget ont som inte har något gott med sig. Iom denna dyrköpta erfarenhet blev och är jag engagerad och fokuserad på barn som far illa, på olika sätt.
Berättelserna är många.
Yara kommer aldrig tillbaka. Barn i vårdtvister, som du säger, växer upp.
Citera
2014-09-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Ja, det värsta för en mamma eller pappa är att förlora sitt barn och nu menar jag att barnet dör. Vårdnadstvist är inte jämförbart. Visst kan man känna sorg även om man förlorat vårdnaden om sitt barn men det är inte på något sätt jämförbart med att barnet har dött. Ännu värre måste det vara om barnet blivit mördat av släktingarna som man litade på. Jag tycker att vi inte ska döma Yaras pappa så hårt.
Citera
2014-09-22, 10:16
Medlem
BLT/Sydöstran 1014-09-22

Ödesdag för socialen – fruktar slakt +
Larmrapporterna om fler barn som far illa kom redan 2011: "Är helt absurt"
Nämnden går med håven för att få mer pengar
"Ta bort solglasögonen och gå ut på gatan"

Nu är det dags att frikänna polisen och rektorn. Kan någon med + bevaka BLT/Syöstran i dag?
Senast redigerad av ecandersson 2014-09-22 kl. 10:25.
Citera
2014-09-23, 09:46
Medlem
spoilers avatar
"Förundersökningen i Yarafallet är nu klar - men chefsåklagaren vet fortfarande inte vad som hände i lägenheten kvällen när flickan dog. Enligt källor till SVT Blekingenytt ska mordvapnet ha varit en brödkavel."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/aklagarens-teori-yara-dodades-med-brodkavel
Citera
2014-09-23, 11:53
Medlem
Jaha det var inte helt oväntat. Då kan det bli så att båda två blir frikända och ska ha varsitt rejält skadestånd. Och så ska föräldrarna d.v.s fadern också ha sitt. Och så behövs 28 socialsekreterare till.

Räcker kommunens pengar till något skadestånd till rektorn. Nej visst han är ju redan dömd så han ska inte ha några pengar. Sanna mina ord han är den ende som kommer att bli dömd. Kanske polismannen också.
Citera
2014-09-23, 12:00
Medlem
tigerwolfs avatar
Om flickan dödades med en brödkavel är jag övertygad om att kvinnan är skyldig, en man hade troligtvis använt händer och sparkar inte en brödkavel, sen tror jag även kvinnan är den som slagit henne mest överhuvudtaget, hon har väl stått för sk uppfostran av barnen och alla vet ju hur en del tänker : mina barn andras ungjävlar. Prygla piskkärringen och spöa karljäveln oxå ordentligt!!!
Citera
2014-09-23, 12:23
Medlem
LaScalas avatar
Och mannen har har filmat Madi in action istället för att ingripa? Eller vad är det han filmat?
Murder in association är ett omdiskuterat amerikanskt sätt att döma i såna här fall men här räcker det väl inte ens till "och i samförstånd" vad jag förstår.
/Uppgiven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in