Citat:
Ursprungligen postat av
area50
Kan man få virus genom ram-minnen? För jag köpte en par begagnade minnen idag & satte i dom, allting startade som vanligt men när jag sedan startade om datorn så fick jag meddelandet "Invalid System Disk" Jag har kollat i BIOS, men den tycks bara hitta cd-spelaren men inte HDD. Jag testade även att byta SATA-sladdar på m-bordet, men samma resultat. Testade även att dra ut några usb-prylar, men nej - samma sak... Stoppade tillslut i en HDD-raderingsskiva - men DEN kunde inte ens hitta hårddisken?!
Finns det något program på skiva som kan lösa det här? Eller måste jag skaffa ny HDD?
Och hur kan man säkert veta om det är just HDD som är problemet & inte något annat?
Som tur är så har jag sparat mina viktigaste filer på en extern disk.
Är tacksam för snabba svar!
Mvh
Teoretiskt? Jo, det borde vara möjligt, men då är det inte vanliga ram-minnen längre.
Sannolikheten för att du fått det är obefintligt.
Det är mycket troligare att kablarna till hårddisken inte sitter i ordentligt och på rätt plats.
Om du av misstag gjort reset på biosinställningarna bör den hitta hårddisken automatiskt (det brukar vara default)
Har du riktig otur så har hårddisken gått sönder.
Såg du till att du hade samma spänningspotential som datorn medan du installerade minnena och när du har hanterat hårddisken, så att du inte råkat förstöra den med statisk elektricitet?