2014-09-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Som kuriosa kan jag berätta att mitt lösenord är random, 20 tecken.

Ja, jag kan det utantill. Nej, det går inte till andra sidor. Ja, alla mina lösenord som går till sidor av vikt (Flashback, mail, paypal osv) har (minst) 20 tecken.

Det är inte svårt att minnas flera olika lösenord, om du dels använder lösenorden frekvent, dels inte sparar dom i webbläsaren under de första månaderna du använder dom. Innötning, helt enkelt.

Paranoid? Jag? Tydligen är det bra att vara det...

För att lättare komma ihåg sina lösenord kan man ju utforma de som meningar, har i alla fall jag börjat göra...
http://www.sentor.se/nyheter/konsten-att-valja-ett-svarknackt-losenord/
2014-09-11, 21:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
1+

Folk verkar ha fått för sig att det är helt okej att sitta och begå lagbrott så länge det är på nätet. Det är inte mer okej för att det sker anonymt, som nu inte verkar vara så anonymt. Stå ert jävla kast, ryggradslösa människor.

Hat är inget lagbrott din jävla imbecill.
2014-09-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
varför inte skita i att begå kriminella handlingar, som ju kränkningsbrott utgör, isället för att gråta för att ni inte får begå brott gömda bakom anonymitet? Det är väl det absolut minsta man kan begära av det parti som låtsas mest att de eftersträvar hårdare tag mot brott? Yttrandefrihet har aldrig någonsin tidigare använts till eller varit avsett att skydda anonyma kränkningsbrott, en särdeles unik, ny och felaktig omtolkning av rättsokunniga rättshaverister.

Fast till saken hör ju att samma tidningar som mer än gärna hänger ut människor vilka ofta inte ens gjort sig skyldiga till något lagbrott över huvud taget, i regel pixlar bilder på gärningsmän som är åtalade eller dömda för riktigt grova brott såsom våldtäkt och mord. Inte bara det, man ser till och med till att vitpixla dessa bilder så att ingen ska kunna utröna om gärningsmannen är vit eller mörkhyad.

Dubbelmoral, thy name is Mattson.
2014-09-11, 21:56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror inte en sekund på att "Researchgruppen" har tillgång till känslig data härifrån och om det skulle vara så antar jag att de ändå har någon typ av skam i kroppen och inte slår "nedåt" i sina publiceringar.

Skulle de slå nedåt får vi lösa problemen när de uppstår...

Det kan du drömma om. Oavsett vad dessa kriminella individer har sagt att de skall ha de uppgifter de eventuellt besitter så är det uppenbart att de har illasinnade planer för både hög och låg. Lägger man pussel med inlägg användare har skrivit och klipper och klistrar som de STASI-wannabes de är och sedan kopplar ihop det en e-post och en verklig person kan man bedriva extrema hatkampanjer som får enskilda användare att framstå som ondskan personifierad. Och det är förmodligen deras mål.
2014-09-11, 21:58
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror inte en sekund på att "Researchgruppen" har tillgång till känslig data härifrån och om det skulle vara så antar jag att de ändå har någon typ av skam i kroppen och inte slår "nedåt" i sina publiceringar.

Skulle de slå nedåt får vi lösa problemen när de uppstår...
Nej jag tror inte heller att RG:s så kallade journalister har tillgång till något alls.
Även om så vore fallet vad skall de göra, gå igenom hela "I & I" etc för att se i deras tycke "suspekta" inlägg från flera år tillbaka från SD-kandidater som knappt var myndiga när inläggen skrevs?
Att Stasi var en stor arbetsgivare i DDR har framkommit efter murens fall,
hur mycket mankraft kan RG tänkas ha om de tänker gå igenom 47 581 576 inlägg från 896 497 medlemmar?
2014-09-11, 21:58
Medlem
Citat:
1+

Folk verkar ha fått för sig att det är helt okej att sitta och begå lagbrott så länge det är på nätet. Det är inte mer okej för att det sker anonymt, som nu inte verkar vara så anonymt. Stå ert jävla kast, ryggradslösa människor.

De har vant sig vid det för att de fått bete sig så i 10 år utan repressalier. Jag har precis varit involverad i en stor studie som regeringen beställt och kan intyga att dessa tekniska möjligheter att undvika västerländsk rättsgrunder sedan Upplysningen och speciellt sedan Weimar rättsstiftning är under stor utredning och anpassning till en ny teknisk tidsålder.
2014-09-11, 21:59
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Vad är hatbrott då?
2014-09-11, 22:01
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Har sett folk uppmana till våldtäkter, mord, misshandlar, förtala, kränka. Listan är lång, men antar att det är lugnt att göra detta så länge det är på nätet.
2014-09-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihateyouall
Fast till saken hör ju att samma tidningar som mer än gärna hänger ut människor vilka ofta inte ens gjort sig skyldiga till något lagbrott över huvud taget, i regel pixlar bilder på gärningsmän som är åtalade eller dömda för riktigt grova brott såsom våldtäkt och mord. Inte bara det, man ser till och med till att vitpixla dessa bilder så att ingen ska kunna utröna om gärningsmannen är vit eller mörkhyad.

Dubbelmoral, thy name is Mattson.

En annan råttan-i.pizzan internetmyt med mycket liten, eller kraftigt överdriven, sanningenlig grund - som dessutom har sin grund i en rimlig västerländskrättslig tanke att andra som kan förknippas av rasister genom etnicitet osv kan - men ska inte - råka illa ut, trots fullständig oskuld. Dessutom utgör dessa inte människor som ingår i en organiserad politisk landstäckande kampanj att få utföra sina handlingar, som rasisterna just nu gör.
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 22:03.
2014-09-11, 22:02
Avslutad
Citat:
Har sett folk uppmana till våldtäkter, mord, misshandlar, förtala, kränka. Listan är lång, men antar att det är lugnt att göra detta så länge det är på nätet.

Att spy galla på internet som en slags ventil för frustration är inte riktigt samma sak som att uppvigla eller anstifta till brott.
2014-09-11, 22:03
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Jag utgår inte från mig själv. Läs mina inlägg så ser du att jag förutspådde detta (inte just att databasen skulle hackas, men att starka krafter hatar anonymiteten) redan 2008, och även dessförinnan.

Så du räknade ut att kommunister avskyr yttrandefrihet? Vilket geni du är.
2014-09-11, 22:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Vad är hatbrott då?

Visa mig domar för hatbrott på internet. Kthx, bai.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-09-11 kl. 22:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in