2014-09-11, 17:01
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
https://twitter.com/Researchgruppen erbjuder dom 50 000kr för flashbacks databas, username och epost räcker, men dom tar även mer information om möjligt..

Researchgruppen består av vänsterextremister och samarbetar med bland annat Expo. Förutom att aktivt åsiktsregistrera människor och hota yttrandefriheten så föreläser dom även med tex Åsa Lindeborg och andra ur etablissemanget:

Denna Martin Fredriksson är tydligen dömd för flera våldsbrott, bland annat för att ha slagit ett järnrör i huvudet på en "politisk motståndare"

Att dom skulle få ihop pengarna råder det ju inget tvivel om, särskillt med Expo i ryggen... Men finns det någon chans att databasen skulle läcka till dom? Hur många Admins eller mods har tillgång till de uppgifterna? Och går det att lita på dessa människor inte frestas av pengarna? Det är alltså användarnamnen och eposten dom främst vill ha, inte ipn...

Är det bara jag som mår illa av dom här svinen och vad skall dom göra med uppgifterna?

Hur kan de här gangsterorganisationerna få verka helt ÖPPET med olaglig verksamhet utan att myndigheter griper in?? Men säjer nån "negerboll" så sätts hela rättsapparaten igång och DO tar fram nyckeln till stora kassakistan.-- Nån hade kallat massinvandrarna för parasiter och då tog det hus i helsike i PK-leden.Men,Enl Wikipedias definition på parasit:"Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen". Är alla asylanter självförsörjande eller lever de på skattebetalarna?
Citera
2014-09-11, 17:03
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har RG kommit med någon som helst bevis för att de skulle ha FB:s användardatabas?
Nej, de har de inte.
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Om inte, är det väl dags för FlashBack att pressa dem för sådant.
Varför? Bevisbördan ligger hos dem.
Citera
2014-09-11, 17:48
Medlem
Jag tycker gammal information är mer intressant än nutida, ur forskningsperspektiv. FB var en av de första och den absolut största svenska siten där man såg högernationalistiska counter-jihadretoriken på amerikanska siter börja läcka långsamt över till svenska siter, något år senare än USA efter 911 - först såg man tendenser hos enskilda att använda samma termer och argument man sett i något års tid på amerikanska siter, sedan en lavin. FB hur varit en nyckelplats för avpixlat och andra att leta upp gelikar och sprida sin informatoin. Det var på FB Erik Almqvist omedelbart la ut jobbannonser för SD, FB har extremt mycket högre antal SD väljare än i samhället i stort, vilket visas mycket tydligt av diverse enkäter här. Jag skulle vara intresserad av att stämma av teorin mot fakta.
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 17:52.
Citera
2014-09-11, 18:16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Vi ar pa vag mot ett samhalle med "bestallningsmord" och valdsamma motsattningar.

Reinfeldt banade vagen for detta. Sverige kommer fore nasta val att plagas av valdsamma upplopp i Erik Ullenhags "forortsidyller".

Jag sa det forst.

Ja, du absolut först med att säga att det kommer bli stökigt i förorterna. Att det har varit det i 40 år och att det har varit nåt som i media beskrivits som upplopp i stort sett varje år de senaste fem åren.. tja.. nej du sa det först.
Citera
2014-09-11, 18:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Hur kan de här gangsterorganisationerna få verka helt ÖPPET med olaglig verksamhet utan att myndigheter griper in?? Men säjer nån "negerboll" så sätts hela rättsapparaten igång och DO tar fram nyckeln till stora kassakistan.-- Nån hade kallat massinvandrarna för parasiter och då tog det hus i helsike i PK-leden.Men,Enl Wikipedias definition på parasit:"Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen". Är alla asylanter självförsörjande eller lever de på skattebetalarna?

Vad består den olagliga verksamheten av?
Citera
2014-09-11, 18:20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Och hur ska dom syna den bluffen? Flashbacks tekniker har ju redan gått ut med att lösenordshasharna som syntes på screendumpen av den påstodda dumpen inte alls överrenstämmer med vad den riktiga databasen använder.

Okej, så allt mer tyder på att det var en bluff.

Jag har faktiskt funderat på detta ett tag. RG backas upp av Bonnier. Samma Bonnier finansierar och stödjer FI.

I Onsdags (tror jag att det var?) så hörde Fria Tider av sig till Mendez och senare under veckan till FI med uppgifterna. FI visste att FT hade något på G. Bonniers fl!ckor hör då av sig till Pappa Bonnier, som signalerar till RG.

Bonniers behövde en stor story för att täcka över FI-skandalen. RG gav dem den storyn. Annars finns det ingen anledning för RG att släppa denna nyhet (påhittad, eller ej) just nu. Så nära in på valet.

Och ja! Mitt inlägg är väldigt konspiratoriskt lagd. Men jag har verkligen fastnat för tajmingen. Varför just nu? Så nära in på valet. Och under veckan som FT avslöjar FI, samtidigt som Bonniers kör på med fulla cylindrar för att desperat försöka sänka SD.

Jag vet inte. Kanske jag spårar ur i tankarna nu. Men men...
Citera
2014-09-11, 18:46
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Både databasen och kravet vid registreringen ska tas bort.

Är man så klantig att man glömmer sitt lösenord så är det värsta som händer att man får vara utan flashback i 3 dagar innan ett nytt konto har aktiverats.

E-post är i nuläget en uppgift som gör mer skada än nytta, både för flashback och för användarna.

Du torskar ju dina PM om du glömmer ditt lösenord.
Citera
2014-09-11, 18:49
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
funkar inte
(FB) Förslag: ta bort kravet på email

Que? (FB) Förslag: ta bort kravet på email

Citat:
Sedan hashas dessa och jämför mot de hashade mailadresser som en viss hemsida har

Det fungerar inte så. Ingen hash blir den andra lik om man använder sig av olika salts.
Citera
2014-09-11, 18:53
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Både databasen och kravet vid registreringen ska tas bort.

Är man så klantig att man glömmer sitt lösenord så är det värsta som händer att man får vara utan flashback i 3 dagar innan ett nytt konto har aktiverats.

E-post är i nuläget en uppgift som gör mer skada än nytta, både för flashback och för användarna.

Det är lätt för dig att säga, som är en nykomling utan några vettiga inlägg.
Har man däremot över 10 år med kontot så har man samtidigt fått med sig ett otal PM man vill spara, trådar man bevakar, forum man hänger i man inte kommer åt som ny medlem och så vidare.
Det är stor skillnad på att bli av med ett konto som ditt, som inte innehar någon status eller är något att minnas alls, jämfört med att bli av med ett som Cognitive Dissidents, bland många andra.
Citera
2014-09-11, 19:08
Medlem
Barbara Anns avatar
Vet man vilka e-postadresser som RG påstår sig ha? Alltså är det de som användarna använde för att registrera sig med eller de som finns kopplade till kontona nu?

Jag menar, även om jag använde mig av min egna när jag registrerade mig så är det ju bara att byta till en random när jag vill. Vill jag vara elak byter jag grannens epost som jag hatar eller en lokalpolitikers epostadress, eller skapar en som liknar deras namn. Så länge jag själv kommer ihåg lösenordet så behöver jag inte ha åtkomst till deras e-post. Kan ju vara ett argument om Trolljägarna/Expressen knackar på dörren också...
Citera
2014-09-11, 19:29
Medlem
Det kanske låter dumt just på FB, men varför inte skita i att begå kriminella kränkningsbrott istället för att vara så arga för att inte längre kunna vara säker på att kriminalitet gömd bakom anonymitet går ostraffat? Ni vet, under hela mänsklighetens existens har den typen av retorik, som de som är oroliga har med all säkerhet använt eller kräver att få använda utan tillhörande ansvarsplikt, lett till en smäll på käften (därmed amerikanska konstitutionella lagen beträffande s.k. "fighting words") eller värre. Som sagt, yttrandefrihet har aldrig varit ämnad att skydda kriminella, att så kunnat ske på nätet beror endast på att tekniken gjorde dylik kriminalitet mycket svår att lösa. Att gråta för att ens möjlighet att begå kriminella handlingar mot andra personer anonymt och utan minsta risk är moraliskt ganska patetiskt.
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 19:46.
Citera
2014-09-11, 19:47
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Det kanske låter dumt just på FB, men varför inte skita i att begå kriminella kränkningsbrott istället för att vara så arga för att inte längre kunna vara säker på att kriminalitet gömd bakom anonymitet går ostraffat? Ni vet, under hela mänsklighetens existens har den typen av retorik, som de som är oroliga har med all säkerhet använt eller kräver att få använda utan tillhörande ansvarsplikt, lett till en smäll på käften (därmed amerikanska konstitutionella lagen beträffande s.k. "fighting words") eller värre. Som sagt, yttrandefrihet har aldrig varit ämnad att skydda kriminella, att så kunnat ske på nätet beror endast på att tekniken gjorde dylik kriminalitet mycket svår att lösa. Att gråta för att ens möjlighet att begå kriminella handlingar mot andra personer utan sanktion är moraliskt ganska patetiskt.
Hets mot folkgrupp är ett sinnesjukt Orwellianskt tankebrott som är till för att förvanska yttrandefriheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in