2014-09-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
En bild på bilen när den står på bärgaren:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10636140_760114774046146_4389852551630817100_n.jpg ?oh=6b1d7d4bfaa3f785218caaae435d6513&oe=54894D80&_ _gda__=1419627100_b41a3d0b033729cb9c3d77bff39d1d24

Tycker det är väldigt märkligt att ingen form av "säkerhetsbåge" eller liknande skjutit upp strax bakom sätena. Så brukar det väl rimligen göra nu för tiden? Vill minnas att jag sett det på andra smällda Gallardos, men kan ha fel?
Det jag beskriver finnas iaf att beskåda på en äldre Murcielago;
http://crazycrashes.files.wordpress.com/2008/01/crash-lamborghini_pic.jpg

Trodde faktiskt att det skulle vara mer mos av bilen efter 200+km/h...

Ogillar dessa bilar eftersom det sällan sitter en vettig förare bakom ratten (lika så med "kamphundar") Det är väl det enda WT och öfvreklassen har gemensamt...
Citera
2014-09-11, 18:44
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det sa jag inte!

Vad jag sa är att det finns vägar där det är lagligt att köra i 200+, dessa vägar är INTE på något sätt bättre än detta vägavsnitt där olyckan hände.

Typ 30 gånger per år kör jag på autobahn i 200+ på vägar som inte är ett dugg bättre än vad denna väg är som olyckan hände på, På dom vägsträckorna i Tyskland så är det ingen som pratar om "vansinne" när någon kör i 200+.
Inte ens att tysk media pratar om "vansinne" när det händer en olycka i 200+.

Skillnaden är att det på autobahn är tillåtet att köra i 200+. Att bete sig så där hastighetsbegränsningen är 120 max är respektlöst utav helvete.
Citera
2014-09-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Njae, du har nog rätt i att du borde plugga lite svensk geografi.
För att komma till Örebro via Mjölby södergående kräver ett varv runt jorden, via nordpolen.

Den där Sj*din verkar antingen vara samlare eller handlare. Googlar man hans namn får man även träff på en svart Lambo. Av adressen att döma, skulle jag gissa på samlare. Svårt att hitta någon dyrare adress att bo på i Sthlm.

Off T: straffet för 200 km/h får ni gärna ta i forumet för brott o brottsbekämpning, men personligen tycker jag det känns litehårt med dödsstraff. Enligt den logiken borde 190 ge livstid. Suck.

Den svarta Lambon bytte han in mot den spygröna Lambon och la till några kronor.

Källa: Instagram @martinsh*wdin *=o
Senast redigerad av Thundermouse 2014-09-11 kl. 18:47.
Citera
2014-09-11, 18:45
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grudax
För det är ju det normala vid en olycksplats att man typ:

'Oj, är du skadad? Lägg dig här på rygg och kvävs av dina egna kroppvätskor så blir det bättre. Här får du en filt så du inte fryser. Ropa om det är nåt, vi står här borta och snackar lite istället för att hålla koll på din andning och puls.'

Lite deduktionsförmåga kommer man långt med, och så slipper man dessutom att göra bort sig genom att vara oförskämd i onödan.

Eller så läser man mitt inlägg innan man svarar. Kom ju fram till att han troligen är död också.
Citera
2014-09-11, 18:48
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundermouse
Den svarta Lambon bytte han in mot den spygröna Lambon och la till några kronor.

Källa: Instagram @martinsh*wdin *=o

Aha, en "vanlig" Lamborghini entusiast alltså. Verkar ha råd med det dock.
Citera
2014-09-11, 18:49
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Länka gärna till sån info. Mig veterligen lämnas bara garantier för viss hastighet under 10 minuter innan det finns risk för däckskador. Y eller Z rating går ju upp i 250-300 men det är ju för nytt däck och 10 minuter. Om dessa personer färdats i riktigt hög 200+ hastighet under längre period och däcken kanske inte var i helt perfekt skick så kommer det att påverka. De kan ju kört på nåt djur också, krävs ingen älg för att fördärva dagen vid såna hastigheter.
Vet inte om någon annan hunnit svara dig men det känns väldigt orimligt att tillverkarna av superbilar skulle släppa iväg bilarna utan däck som klarar minst 1-2 timmar i +200 på tex Autobahn.
Citera
2014-09-11, 18:49
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Skillnaden är att det på autobahn är tillåtet att köra i 200+. Att bete sig så där hastighetsbegränsningen är 120 max är respektlöst utav helvete.

JA! Respektlöst utav bara helvete, Men inte "vansinne".
Ordet "Vansinne" används av media så fort någon kör 130 på 100 väg.
Citera
2014-09-11, 18:54
Medlem
Sanoxys avatar
Den bilen körde om mig i södergående fil i höjd med Trosa på förmiddagen idag. Bilen framfördes då av en totalt respektlös chaufför i svindlande hastighet. Förvånad över utgången, nix inte ett dugg.
Citera
2014-09-11, 18:55
Medlem
MrTurbos avatar
Citat:
Det är ju ett jäkla tjafs om "vansinnes" hastigheter och dylikt så fort det händer en olycka med en sportbil inblandad. Det irriterar mig.
Ja visst, dom har kört fortare än vad lagen föreskriver, men det betyder ju inte att vägen inte klarar av 200 km/h.
Det finns ju många tvåfiliga vägar i Tyskland där hastigheten är fri, Där folk kör i 200 km/h varje dag, Då är det ingen som talar om vansinne, Det betraktas som fullt normalt.

Men en ouppmärksam och usel förare kan ställa till elände på två sekunder i dom farterna.

Håller med där. Jag är uppe i hastigheter runt 200 kmh dagligen och har inte råkat ut för någon olycka på grund av det. Haft körkort i 20 år kan tilläggas.
Men man får ju välja sina tillfällen och ändå visa hänsyn till övrig trafik. Köra fort dagtid på en vältrafikerad väg går fet bort så klart.
Citera
2014-09-11, 18:57
Medlem
tzjs avatar
Citat:
JA! Respektlöst utav bara helvete, Men inte "vansinne".
Ordet "Vansinne" används av media så fort någon kör 130 på 100 väg.

Ok, jag håller med. Klantigt ordval om det handlar om dom "låga" hastigheterna. Men 200 km/h+ är vansinne.
Citera
2014-09-11, 18:57
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Det sa jag inte!

Vad jag sa är att det finns vägar där det är lagligt att köra i 200+, dessa vägar är INTE på något sätt bättre än detta vägavsnitt där olyckan hände.

Typ 30 gånger per år kör jag på autobahn i 200+ på vägar som inte är ett dugg bättre än vad denna väg är som olyckan hände på, På dom vägsträckorna i Tyskland så är det ingen som pratar om "vansinne" när någon kör i 200+.
Inte ens att tysk media pratar om "vansinne" när det händer en olycka i 200+.

Du svamlar.
Om Du kör så ofta i Tyskland borde Du inse att Autobahn med fri fart håller en mycket högre kvalité än svenska motorvägar generellt.
Vägen där olyckan skedde saknar dessutom helt skyddsräcken vilket gör ditt resonemang värdelöst. En sådan väg har absolut inte fri fart i Tyskland utan mer troligt samma hastighetsbegränsning som i Sverige.
Citera
2014-09-11, 18:59
Medlem
Mack-Bolans avatar
Spelar väl för fan ingen roll hur säker bilen är i de farterna när en ärthjärna sitter bakom ratten.
Känner ingen som helst sympati för föraren oavsett vem det än är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in