2014-09-11, 18:09
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det är ju ett jäkla tjafs om "vansinnes" hastigheter och dylikt så fort det händer en olycka med en sportbil inblandad. Det irriterar mig.
Ja visst, dom har kört fortare än vad lagen föreskriver, men det betyder ju inte att vägen inte klarar av 200 km/h.
Det finns ju många tvåfiliga vägar i Tyskland där hastigheten är fri, Där folk kör i 200 km/h varje dag, Då är det ingen som talar om vansinne, Det betraktas som fullt normalt.

Men en ouppmärksam och usel förare kan ställa till elände på två sekunder i dom farterna.

Med tanke på att de körde av vägen i hög hstighet och minst en person verkar ha dött kan vi nog enas om att det var vansinnigt och inte en vanlig olycka. Vad andra länders lagar säger spelar väl mindre roll i sammanhanget. Oavsett vad lagen säger är det vansinne att köra 200+.
Citera
2014-09-11, 18:09
Medlem
Är någon säker på reg nr p olycksbilen ?
Citera
2014-09-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Även passageraren som är helt oskyldig till hur bilen framfördes? Jag tror att 95% av de som åkt med i en bil någon gång åkt med en gasglad förare. Önskar du livet ur alla dessa också?

Tänk om båda satt i förarsätet. Lite "out of the box and in to the grass" då är ju båda skyldiga. Dom kanske blev osams i förarsätet. -Jag viil höger, -nej jag vill vänster, -Jag viil höger, -nej jag vill vänster, -Jag viil höger, -nej jag vill vänster, -Jag viil höger, -nej jag vill vänster.
En slank han ned i diket och förstörde gräsmattan.
Citera
2014-09-11, 18:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyzz
Jämför du aktern från de båda bilhandlarnas foton, så ser du rätt snabbt vilken bil det gäller...

Du tror det bara finns 1 eller 2 i Sverige... Det tror inte jag.
Vem har sagt att bilen ska finnas med bland bilhandlares foton? Personen kan ha haft bilen i flera år...
Citera
2014-09-11, 18:26
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Oavsett vad lagen säger är det vansinne att köra 200+.

Jag förstår inte var "vansinnet" ligger i att köra 200+.
När övergår hastigheten i "vansinne"?

Jävla idiotisk benämning.
Citera
2014-09-11, 18:26
Medlem
Sorgligt att den ena dog

Jag misstänker att lambon var på väg till Örebro där dom ska ha raceday. Marcus Ericsson kommer ju

EDIT: min geografi är inte så bra, kan vara helt ute o cyklar nu!
Citera
2014-09-11, 18:30
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
Sorgligt att den ena dog

Jag misstänker att lambon var på väg till Örebro där dom ska ha raceday. Marcus Ericsson kommer ju

Jävligt konstig väg att åka till Örebro. De var väl på väg södergående riktning?
Väderstad ligger ju söder om avfarten till Mjölby och rv 50 som går till Örebro. Så dit skulle de nog inte.
Citera
2014-09-11, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mankan88
Nuvarande ägare till bilen på Blocket:

https://www.facebook.com/#!/mart*n.sjod*n.18 *=i
Var det han som dog eller?
Citera
2014-09-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jävligt konstig väg att åka till Örebro. De var väl på väg södergående riktning?
Väderstad ligger ju söder om avfarten till Mjölby och rv 50 som går till Örebro. Så dit skulle de nog inte.

Misstänkte att jag hade fel!
Citera
2014-09-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Var det han som dog eller?

Det finns väl inga bekräftelser ännu om att någon dött, bara stark misstanke om att en har gjort det pga filten brevid bilen. Men någon i det här forumet måste ju känna någon av de båda i bilen, så det kommer nog fram senast under morgondagen hur det gått för dem.
Citera
2014-09-11, 18:38
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
Sorgligt att den ena dog

Njae, du har nog rätt i att du borde plugga lite svensk geografi.
För att komma till Örebro via Mjölby södergående kräver ett varv runt jorden, via nordpolen.

Den där Sj*din verkar antingen vara samlare eller handlare. Googlar man hans namn får man även träff på en svart Lambo. Av adressen att döma, skulle jag gissa på samlare. Svårt att hitta någon dyrare adress att bo på i Sthlm.

Off T: straffet för 200 km/h får ni gärna ta i forumet för brott o brottsbekämpning, men personligen tycker jag det känns litehårt med dödsstraff. Enligt den logiken borde 190 ge livstid. Suck.
Citera
2014-09-11, 18:41
Medlem
Om det är M så har han ett intyg på Insta som säger att han hade IQ 135 eller högre.
Därför den höga pannan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in