2014-09-11, 16:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Vad finns det bevis på att dom blivit blåsta menar du? Ni mods får fan sluta tala i gåtor nu.

(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)
2014-09-11, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Vad finns det bevis på att dom blivit blåsta menar du? Ni mods får fan sluta tala i gåtor nu.

Sa lange de inte publicerar nagonting alls...fran flashback. Sa ar det ett slag i luften och inget annat.
RG, borde ju inte tala om detta (att de har fb:s databas) darfor att folk sopar igen spar.

Men om de vill skramma till tystnad om invandringskritik, ja da forstar man deras inlagg.
Annars vore det val fantastiskt for dem att fortsatta samla information - Eller?

Nej, jag tror de har information som de kunnat "crosslink" mellan disqus,ap och fb. Mest pga mailadresser som innehaller namn och annat som identifierar personen.
2014-09-11, 16:19
Medlem
rockandrollas avatar
http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/inrikes/alla-redaktioner-skulle-ta-emot-flashbacks-databas_3905876.svd

Researchgruppen skriver på Twitter att de kommer att göra bedömningar tillsammans med en ”etablerad publicist”. Samtidigt skriver de att de gjort detta ”för att de kan”. Lite bekymmersamt, menar Mårten Schultz:

– Att de säger ”för att de kan” tycker jag är respektlöst. Rent mänskligt kan jag förstå att många människor känner oro. Å andra sidan tror jag att alla redaktioner i hela Sverige skulle ta emot en hel databas till Flashback. Många tänker på diskussioner om psykisk ohälsa och sådant, men jag har svårt att tro att de kommer att göra något med det. De kommer väl leta upp politiker som under pseudonym begått brott eller betett sig.

Vilken idiot.
2014-09-11, 16:19
Medlem
Kom igen nu sleskpressen och undersökningsgruppen, upp till bevis?

Vad ska ni vinna på att publicera EFTER valet? Tror ni inte SD hinner få ersättare till ev. avhoppare på 4 år?

Som alla narcissister självförhärligar och skönmålar dom sin uppgift. Som faktiskt verkar vara en ren blåsning
Senast redigerad av doktorwestring 2014-09-11 kl. 16:23.
2014-09-11, 16:20
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Sa lange de inte publicerar nagonting alls...fran flashback. Sa ar det ett slag i luften och inget annat.
RG, borde ju inte tala om detta (att de har fb:s databas) darfor att folk sopar igen spar.

Men om de vill skramma till tystnad om invandringskritik, ja da forstar man deras inlagg.
Annars vore det val fantastiskt for dem att fortsatta samla information - Eller?

Nej, jag tror de har information som de kunnat "crosslink" mellan disqus,ap och fb. Mest pga mailadresser som innehaller namn och annat som identifierar personen.

Men då pratar vi inte om några hundratusen användare, något de sagt sig ha.
2014-09-11, 16:21
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match

Personer som har registrerat sig med samma mail hos disqus och Flashback borde svettas?

Är det rimligt att RG valt ut vissa användarnamn och kört massa mailadresser från disqushacket i funktionen för återställande av lösenord här på FB och på så sätt fått vissa napp?

Eller så kanske jag är ute och paddlar på E18.
2014-09-11, 16:25
Bannlyst
Finns ju flera forum har som tex handlar om:

Hells Angels
Bandidos
Original Gangsters
Wolfpack

Bara for att namna nagra.

Vad tycker dessa flashbackmedlemmar om att fa sina identiteter "outade"?
Aven om de inte blir publicerade sa har ju Researchgruppen deras personliga uppgifter (Om de nu inte bluffar forstas, vilket jag tror.)

Sa ni som postar i dessa forum. Vad tycker ni om att:

a, ni har blivit registrerade hos Researchgruppen?
b, ni eventuellt kan bli "outade" i framtiden, eller uppgifter hos RG lamnas vidare till myndigheter?
c, ni samkors i stora dataregister hos Expo, piscatus mfl ?

1.Ar ni forbannade nu?
2.Kommer ni att agera "proaktivt"?
3.Eller agerar ni enligt "vanta och se" principen.

Jag tror inte att RG fattat annu at de "leker med elden".

Vore intressant med svar fran aktiva flashbackare i dessa forum.
Senast redigerad av Game-Set-Match 2014-09-11 kl. 16:28.
2014-09-11, 16:25
Medlem
RVRSs avatar
En möjlighet är att RG faktiskt inte har FB-databasen, men vill tillfoga rädsla till FB-communityn genom att påstå att de har den.

Om de nu på annat sätt har lyckats snoopa fram identiteter på ett antal kontroversiella FB-användare (oaktsamma politiker m.fl) och avslöjar dem kommande månader, blir deras påstående mer plausibelt vilket gör att den gemene FB-användaren blir orolig.

Med andra ord: genom att exponera ett mindre antal FB-användare vilka de röjt med annan metod, kan de skrämma FB-communityt. De behöver inte ha FB-databasen för att uppnå en effekt.
Senast redigerad av RVRS 2014-09-11 kl. 16:28.
2014-09-11, 16:26
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Skrämselpropaganda, lösa skott, kalla det vad ni vill. asen vill röra om i vår gryta, varsegod, ät min skit, står för varenda ord i vilken äcklig journalist ansikte som helst, så bring it on om det har substans.

När fan blev det lagligt att hacka sig in i databaser? Trodde att det var olagligt.Om det är olagligt,när lagförs de här gangstrarna av myndigheterna? Rescharsgruppen och expo är de största kriminella organisationerna som finns i Sverige för tillfället.Hells Angels och Bandidos är rena amatörerna mot de här.
2014-09-11, 16:31
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
En möjlighet är att RG faktiskt inte har FB-databasen, men vill tillfoga rädsla till FB-communityn genom att påstå att de har den.

Om de nu på annat sätt har lyckats snoopa fram identiteter på ett antal kontroversiella FB-användare (oaktsamma politiker m.fl) och avslöjar dem kommande månader, blir deras påstående mer plausibelt vilket gör att den gemene FB-användaren tror på RG.

Med andra ord: genom att exponera ett mindre antal FB-användare vilka de röjt med annan metod, kan de skrämma FB-communityt. De behöver inte ha FB-databasen för att uppnå en effekt.

Om RG inte bevisar bortom allt tvivel att de har databasen så har de gjort bort sig och förlorar förtroende. Folk blir mindre rädda för dem än tidigare. Verkar som de blev lurade på 50 000, lol.

Det vore otroligt enkelt och snabbt att bevisa det precis som Admin beskrev.
2014-09-11, 16:31
Medlem
falafelnummeretts avatar
1:
Folk har lyckats komma in i Pentagon, NASA och diverse andra "säkra" datasystem. Nu förstår jag att det är skillnad på det och en databas Men det är inte omöjligt att komma åt det.

2:
Man uppger att man fått det från olika källor. Således är det andra som sitter på delar/hela. Med detta sagt så skulle jag vara mer orolig för de som ger/säljer uppgifterna än RG.

3:
Möjligtvis OT men vilka andra journalister hade varit bättre? Realistens journalister?
2014-09-11, 16:34
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafelnummerett
Möjligtvis OT men vilka andra journalister hade varit bättre? Realistens journalister?

Inga journalister överhuvudtaget är det enda godtagbara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in