2014-09-11, 16:09
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Så du menar att föraren tryckte på "Lossa däck" knappen vid fel ögonblick?

Det är fan inga däck att tala på sådan bilar idag. Det är mer några varv eltejp runt en fälg. Och vår grova asfalt här i norden äter upp 4 sådana däck på nolltid. Speciellt i dom farterna. Idioter som varit ute och gasat.
Citera
2014-09-11, 16:09
Medlem
kalibergotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Så att låta bli att betala för en bil är inte stöld?
Bedrägeri. Och det kan du diskutera under forumet juridik.

Jävligt glad att kräken kraschade. Hoppas båda avlider senare på sjukhus! Drar man iväg i 200km/h i rusningstrafik så kan man gått dö på kuppen med, livsfarligt för medtrafikanter, men de känner väl sig så trygga i deras fina lyxbilar "blabla, kanonfäste, lyxutrustad.." Som sagt, rätt åt dem!
Citera
2014-09-11, 16:11
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Så du menar att föraren tryckte på "Lossa däck" knappen vid fel ögonblick?

Nej, jag menar att bilen i ett tidigare skede varit utanför vägbanan på höger sida.
Citera
2014-09-11, 16:15
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du verkar ha missat detta: "Totalt hade varje bil kört 23 500 varv runt banan, och i snitt hade de slitit ut 36 uppsättningar däck"

Det begriper väl vem som helst att du inte kan köra i 210 km/h i 10 000 mil utan att byta däck. Herregud, tänk efter lite.
Det står ju inte vad de körde på för typ av däck.
Citera
2014-09-11, 16:18
Medlem
ettanollans avatar
Ingen som hört vilka som åkte i bilen?
Citera
2014-09-11, 16:27
Medlem
kalibergotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Nej, det är klass på de anhöriga. Inget WT-lipande, det är en lyxbil vi pratar om! Tror de håller det hemligt så länge de bara kan.
Citera
2014-09-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalibergott
Bedrägeri. Och det kan du diskutera under forumet juridik.

Jävligt glad att kräken kraschade. Hoppas båda avlider senare på sjukhus! Drar man iväg i 200km/h i rusningstrafik så kan man gått dö på kuppen med, livsfarligt för medtrafikanter, men de känner väl sig så trygga i deras fina lyxbilar "blabla, kanonfäste, lyxutrustad.." Som sagt, rätt åt dem!

Din lilla äckliga sopa, jag hoppas att du dör för att du ramlar på en isfläck någon gång.
Du känner dig väl trygg i dina stylade crocs. Ditt tänk är riktigt sjukt, likaså alla andra som säger att det är rätt åt dem. Jag vet hur det är att köra såna bilar och 200 är ingenting, bilen är ruskigt stabil i de farterna. Något däck måste ha smällt för att bilen ska hamna i diket i den vinkeln.
Citera
2014-09-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan

Dyker nog upp R.I.P meddelanden på minst en persons facebook sida under kvällen.
Citera
2014-09-11, 16:33
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckbook
Din lilla äckliga sopa, jag hoppas att du dör för att du ramlar på en isfläck någon gång.
Du känner dig väl trygg i dina stylade crocs. Ditt tänk är riktigt sjukt, likaså alla andra som säger att det är rätt åt dem. Jag vet hur det är att köra såna bilar och 200 är ingenting, bilen är ruskigt stabil i de farterna. Något däck måste ha smällt för att bilen ska hamna i diket i den vinkeln.

Tycker du att ett sådant beteende är att visa sina medmänniskor i trafiken respekt? Vill man köra i dom hastigheterna så tar man sig till en bana.

Darwin award säger jag. Är man så jävla dum att man skall lattja med fordon man inte kan hantera, eller är medveten om riskerna i sådana hastigheter, ja då skall man fan inte vara i trafiken alls.
Citera
2014-09-11, 16:35
Medlem
Om någon har sett något innan det hände så vill polisen i Östergötland gärna att ni ringer.

http://polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2014-09-11-1200-Trafikolycka-personskada-Mjolby/
Citera
2014-09-11, 16:36
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckbook

Uppenbarligen är ju 200+km/h någonting eftersom det sket sig kapitalt.

På allmän väg ska man respektera andra trafikanter, åka snabbt kan man göra på bana. Jag blir lika förbannad om det kommer någon i en SAAB 90 och blåser förbi mig i 200 som om det är en Lamborghini.

Det är mycket möjligt att det är en oförutsedd händelse, som däckexplosion, som orsakat olyckan. Men likväl har man som förare ett ansvar och en lägre hastighet hade gett föraren större chanser att kunna parera. Det är ju bara ren flax att det inte var fler som strök med i den här olyckan.

Tyvärr, min empati för egoister i trafiken är låg.
Citera
2014-09-11, 16:38
Medlem
Fogelbergs avatar
Darwin Award helt klart!

Respektlöst mot medtrafikanter och helt klart en anledning att inte få lov att vistas i trafiken. Oavsett om man är svinrik eller medelsvensson så får man trots allt räkna med att det finns risker i att köra som en idiot.

Självklart är det tråkigt att någon ska behöva dö eller skadas, det enda som är bra i detta fallet är att ingen oskyldig dog eller blev skadad, med andra ord... ALLA andra trafikanter hade en jävla tur denna gången!...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in