2014-09-10, 11:13
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Har uppmärksammat att fler politiker nu än tidigare har drabbas av olika trakasserier som gjort att många har slutat. Kopplar du det till GS?
Och när det gäller de flesta stalkarna så har de isf inte så mycket bättre än de utsatta. De verkar då ha en gemensam problemkälla.

Politiker har nog i alla tider varit de främst utsatta för GS och i våra dagar med ny teknik är det helt uppenbart. Sådana som verkar för hemlig samverkan med NATO, finansskojeri eller frimureri kan man konstatera går fria däremot.
Rent personligen drabbas vi säkert lika illa som både TI och GS men för vår del kan vi åtminstone dö med rent samvete och förhoppningsvis få en ny generation till att må bättre.
Länkar, videklipp och expertutlåtanden om GS måste man hålla sig skeptisk till då särskilt övertygande "offer" som regel är sjukt överdrivna eller med fejkande skådisar. Dr. Phil och vår bäste Witte verkar ha gått i samma fälla. Skolexemplen sedan kan gärna vara författade av socialpsykstyrena själva....
2014-09-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Här har du bevisat ett vinnande koncept med oslagbar inställning även för våra stalkers. Bättre sätt att genomskåda och frigöra sig från dem finns bara inte!

Tack så mycket för dina ord
2014-09-11, 06:23
Medlem
Gjorde en tråd tidigare för att kunna fokusera på lösningar om man är utsatt för GS. Denna tråd handlar om erfarenheter medan den andra var designad att enbart handla om metoder för att hantera GS.
(FB) Konkreta råd för att bekämpa Gang Stalking/Organized Harassment
Det är två vitt skilda ämnen inom samma område. Det är som att skapa en tråd som fungerar som personlig träningsdagbok och en allmän tråd om bästa träningsmetoderna på gymmet och hemma som även kan innefatta kost och litteraturtips från andra. Sen kommer en moderator och tar bort den andra tråden för att det redan finns en tråd om träning men man måste inse skillnaderna och att de har olika nytta.

Jag vill hädanefter se en konkret diskussion om hur man på bästa sätt skyddar sig mot GS. Hur man försvårar det så mycket som möjligt för dem att hacka sig in på ens dator och telefon, hur man bäst hittar gömda kameror och mikrofoner med hjälp av teknisk utrustning, hur man bäst filmar och avslöjar dem för att ge bevis med mera.

Läs gärna tråden jag skapade och svara på innehållet här.
Senast redigerad av Alex-84 2014-09-11 kl. 06:25.
2014-09-11, 06:50
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Jag vill hädanefter se en konkret diskussion om hur man på bästa sätt skyddar sig mot GS. Hur man försvårar det så mycket som möjligt för dem att hacka sig in på ens dator och telefon, hur man bäst hittar gömda kameror och mikrofoner med hjälp av teknisk utrustning, hur man bäst filmar och avslöjar dem för att ge bevis med mera.

Hur tror du att man får jobbet som gangstalker?
Vad tjänar de och vem betalar deras lön?
Borde du inte själv försöka bli en GS och på så vis lära dig exakt hur de arbetar?

Ont.
Att tänka logiskt och strukturerat enligt din rådande världsbild är fel väg ut.
Du måste slå alla pjäserna av bordet.
2014-09-11, 11:33
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
....Jag vill hädanefter se en konkret diskussion om hur man på bästa sätt skyddar sig mot GS. Hur man försvårar det så mycket som möjligt för dem att hacka sig in på ens dator och telefon, hur man bäst hittar gömda kameror och mikrofoner med hjälp av teknisk utrustning, hur man bäst filmar och avslöjar dem för att ge bevis med mera....
Men vänta nu, detta är ju precis vad anonyma överheten vill! GS-styret kan på så sätt mäta effekten av sina olika medarbetares knep och genast uppmuntra nya metoder. Är inte det vi kunnat se redan i detta forum konkret nog?
2014-09-11, 14:04
Medlem
Citat:
Gjorde en tråd tidigare för att kunna fokusera på lösningar om man är utsatt för GS. Denna tråd handlar om erfarenheter medan den andra var designad att enbart handla om metoder för att hantera GS.
Det är två vitt skilda ämnen inom samma område. Det är som att skapa en tråd som fungerar som personlig träningsdagbok och en allmän tråd om bästa träningsmetoderna på gymmet och hemma som även kan innefatta kost och litteraturtips från andra. Sen kommer en moderator och tar bort den andra tråden för att det redan finns en tråd om träning men man måste inse skillnaderna och att de har olika nytta.

Tror du inte att de har koll på föreslagna metoder vi anger här och kan då använda denna tråd för sin egen taktik!??
2014-09-11, 15:33
Medlem
Citat:

Men suck Alex jag trodde du fattat detta redan.
Desto mer du försöker gömma dig, desto roligare blir det att leta efter dig och vad du möjligtvis gömmer. Desto mer kryptering, antivirus osv desto roligare att ta sig igenom. Använd en vanlig dator med ett vanligt antivirus, en vanligt telefon och bry dig inte om om "dom" kanske läser vad du skriver eller ser vad du laddar ned. Ägnar du hela ditt liv åt att kryptera, skydda, installera övervakningskameror, kolla upp regnr och söka samband känns det som att du förlorat. Att du beter dig som om du har något mycket hemligt att gömma och skydda gör dessutom antagligen att dina stalkers inte får dåligt samvete, utan snarare tvärtom känner att det är deras skyldighet, och att det är något hedersvärt, att övervaka och förfölja dig (det kan ju faktiskt vara barnporr eller terrorplaner eller vad som helst du döljer!)

NSA funkar så, och säkerligen diverse gang stalkers också http://cir.ca/news/nsa-targets-tor

Släpp det och gå vidare med ditt liv... Har du inget roligt jobb att lägga din tid på? Eller fritidsintresse typ resor eller teknik som du kan spara till och satsa på?
2014-09-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Men suck Alex jag trodde du fattat detta redan.
Desto mer du försöker gömma dig, desto roligare blir det att leta efter dig och vad du möjligtvis gömmer. Desto mer kryptering, antivirus osv desto roligare att ta sig igenom. Använd en vanlig dator med ett vanligt antivirus, en vanligt telefon och bry dig inte om om "dom" kanske läser vad du skriver eller ser vad du laddar ned. Ägnar du hela ditt liv åt att kryptera, skydda, installera övervakningskameror, kolla upp regnr och söka samband känns det som att du förlorat. Att du beter dig som om du har något mycket hemligt att gömma och skydda gör dessutom antagligen att dina stalkers inte får dåligt samvete, utan snarare tvärtom känner att det är deras skyldighet, och att det är något hedersvärt, att övervaka och förfölja dig (det kan ju faktiskt vara barnporr eller terrorplaner eller vad som helst du döljer!)

NSA funkar så, och säkerligen diverse gang stalkers också http://cir.ca/news/nsa-targets-tor

Släpp det och gå vidare med ditt liv... Har du inget roligt jobb att lägga din tid på? Eller fritidsintresse typ resor eller teknik som du kan spara till och satsa på?

Jag har levt så ett helt år. Bara sett det som ett nöje att försöka se vad de kommer att göra härnäst beroende på mina aktiviteter. De har givetvis kommenterat saker jag gör via folks facebookflöden t.ex. Det har varit givande att studera och en ren underhållning. Jag har låtit dem se och ta del av mitt liv utan att bry mig i 12 månader för jag har inget att dölja. Men om jag vill söka in till olika skolor och universitet vill jag kunna göra det utan att de ser just vad jag väljer så de kan förbereda den platsen med folk. Detsamma gäller om jag söker jobb. Om jag vill få kontakt med andra som hävdar att de är TI's vill jag för deras säkerhet kunna göra det utan att bli avlyssnad/övervakad. Om jag vill få kontakt med människor överhuvudtaget vill jag kunna göra det utan att de kan spåra dessa och sedan utsätta mig för förtal. Jag vill inte ge dem chansen att ligga ett steg före hela tiden för att förstöra mitt liv. Jag tänker inte göra det så lätt för dem framöver. Ger man dem chansen så tar de den. Som sagt så litar jag inte på datorerna på bibblan efter att någon tydligt hackat sig in på dem och ändrat skrivbordsunderlägget som jag beskrev tidigare.

Den diskussion jag eftersöker kan hjälpa mig att samla bevis och visa att det här är på riktigt.

Jag vill veta vad folk konkret gjort i min situation. Jag vill även veta vad ni andra TI's använder för knep för att förbättra era liv. Om ni inte är troll utan faktiskt utsatta på riktigt skulle ni lätt vilja hjälpa andra i samma situation med tips. Att upplysa andra och försvåra det för dem att jävlas med folk är det bästa en TI kan göra för världen imo.

Jag tror iaf den viktigaste aspekten i början är att byta till Mac eller Linux tidigt.

Man kan allt eftersom köpa billiga nya mobiltelefoner för någon hundralapp eller gamla. Man kan läsa på om hacking teknik, somliga hack är hårdvarurelaterade andra är mer som virus som förs över. Jag tror att de först vill få tag i ens telefon fysiskt för att göra tillägg för att sedan kunna styra den och med tiden föra över mjukvara och annat.

Jag använder en webcam som övervakningskamera och även sound recorder, så om webcammen stängs av så som det gjort mystiskt ibland har jag åtminstone ljudet kvar och kan kontrollera ljudvågorna i olika program för att se plötsliga förändringar ifall att de ska gå in och förstöra något i lägenheten, förgifta maten eller liknande. Innan jag går tar jag alltid en screenshot på tiden då jag startar kameran och ljudinspelningen och ser att de är på. Flera gånger har kameran varit helt avstängd när jag kommit hem och kan se på screenshoten att den spelade in för fullt när jag gick. Jag haft gott om utrymme kvar. Som sagt jag har sett vad de förstört, vad gäller kläder och saker i lägenheten och nyligen lånade jag en dyr sak av en polare som när jag en dag kom hem fann att de gjort en enorm repa på. Detta för att skada mitt anseende och ytterligare föra mig in i skuld.

Platser som är suspekta där de kan gömma kameror är ställen där det finns en naturlig elförsörjning eftersom kamerorna behöver det.

Jag har i mitt letande varit framgångsrik och alldeles nyligen hittat ett pinholekameraliknande föremål i datorn som jag inte noterat förut. Ska undersöka det ytterligare.

Det här är den viktigaste aspekten vi TI's kan göra för att hjälpa varandra. Det försvårar för dem, inte tvärtom. Visst får de insikt om olika tips som utsatta kan ta till men det hjälper oss att utveckla metoder som är någorlunda fool proof för till slut hittar någon ett knep som fungerar.
Senast redigerad av Alex-84 2014-09-11 kl. 16:42.
2014-09-11, 19:41
Medlem
Okej, men tror du verkligen ärligt att du har en chans att lyckas klå deras "övertag" på den tekniska biten?

Om du nu i flera år studerar IT-säkerhet så din dator blir fort knox så du äääntligen kan söka utbildning igen utan att de ser, är det inte möjligt att de helt enkelt får infon via tredje part eller helt sonika ser vart du flyttar och får in en av sina på reserv, redan har perps på skolan eller rekryterar dina studiekamrater? Vore inte allt jobb förgäves då? Vore det inte bättre att du fortsätter lägga krutet på din mentala styrka och självförtroende, så att du kan välja den utbildning/jobb du vill ha TROTS att varenda kotte i din omgivning kanske är en perp (som kanske förtalar dig eller likt en vampyr hugger dig i nacken närsom - men antagligen inte så länge du inte gör andra illa)? Visst tar det emot att acceptera sitt öde, men känns som det ända sättet att "vinna" detta spel på, inte sant? Och när man tänker efter är det ju inte en så jätteuppoffring att glömma och ignorera i utbyte mot sin "frihet", speciellt om man jämför med alternativet - paranoia och galenskap. Och som vi tidigare varit inne på behöver det inte ens vara en "uppoffring" att acceptera ödet, utan våra öden kan snarare vara en gåva vi inte skulle vilja vara utan. Perps är våra fans och gang stalkingen är deras märkliga uppvaktingsdans för oss. Kärlek börjar alltid med bråk.

Men visst lite övervakningskameror och generellt säkerhetstänk på förlorar du väl inget på och är säkert en trevlig hobby, men att verkligen gå in för att överlista dom känns som upplagt för att du ska bli besviken och deprimerad när du märker att de är ifatt dig och kommit runt din säkerhet igen för femtielfte gången...

Så länge du inte låter det gå över styr, offrar ditt vanliga liv och drömmar, så kan du ju både vinna och fortsätta "kampen" genom debatt & upplysning.
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-09-11 kl. 20:02.
2014-09-11, 20:04
Medlem
Citat:
... kanske är en perp (som kanske förtalar dig eller likt en vampyr hugger dig i nacken närsom - men antagligen inte så länge du inte gör andra illa)?

Jag har lite svårt att förstå den här inställningen från din sida? Menar du att de perps som beter sig illa mot oss skulle göra det för att vi själva först har betett oss illa? Sorry, jag kanske missuppfattar, men när du uttrycker dig så blir jag lite konfunderad??
2014-09-11, 20:43
Medlem
Citat:
Okej, men tror du verkligen ärligt att du har en chans att lyckas klå deras "övertag" på den tekniska biten?

Om du nu i flera år studerar IT-säkerhet så din dator blir fort knox så du äääntligen kan söka utbildning igen utan att de ser, är det inte möjligt att de helt enkelt får infon via tredje part eller helt sonika ser vart du flyttar och får in en av sina på reserv, redan har perps på skolan eller rekryterar dina studiekamrater? Vore inte allt jobb förgäves då? Vore det inte bättre att du fortsätter lägga krutet på din mentala styrka och självförtroende, så att du kan välja den utbildning/jobb du vill ha TROTS att varenda kotte i din omgivning kanske är en perp (som kanske förtalar dig eller likt en vampyr hugger dig i nacken närsom - men antagligen inte så länge du inte gör andra illa)? Visst tar det emot att acceptera sitt öde, men känns som det ända sättet att "vinna" detta spel på, inte sant? Och när man tänker efter är det ju inte en så jätteuppoffring att glömma och ignorera i utbyte mot sin "frihet", speciellt om man jämför med alternativet - paranoia och galenskap. Och som vi tidigare varit inne på behöver det inte ens vara en "uppoffring" att acceptera ödet, utan våra öden kan snarare vara en gåva vi inte skulle vilja vara utan. Perps är våra fans och gang stalkingen är deras märkliga uppvaktingsdans för oss. Kärlek börjar alltid med bråk.

Men visst lite övervakningskameror och generellt säkerhetstänk på förlorar du väl inget på och är säkert en trevlig hobby, men att verkligen gå in för att överlista dom känns som upplagt för att du ska bli besviken och deprimerad när du märker att de är ifatt dig och kommit runt din säkerhet igen för femtielfte gången...

Så länge du inte låter det gå över styr, offrar ditt vanliga liv och drömmar, så kan du ju både vinna och fortsätta "kampen" genom debatt & upplysning.

Alltså det som är märkligt i allt det här är ju varför ett miffo nätverk ska avgöra NÅGONS öde!?? Den lille satungen som satte mig i den här gröten, han har inte bara en tumme i tarmen...han kör dubbeltumme!! Och ingen ska väl behöva utstå det vi TI:s fått uppleva.....så "glömma och ignorera" känns ju otroligt du!
2014-09-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jag har lite svårt att förstå den här inställningen från din sida? Menar du att de perps som beter sig illa mot oss skulle göra det för att vi själva först har betett oss illa? Sorry, jag kanske missuppfattar, men när du uttrycker dig så blir jag lite konfunderad??

Nej, så menade jag inte. Men jag tror att en stor del av poängen är att på sätt och vis skrämma folk till "lydnad", lite i förebyggande syfte, genom att visa att det finns "något" som övervakar, kontrollerar och har stor makt att sätta dit/skada folk om de så önskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Alltså det som är märkligt i allt det här är ju varför ett miffo nätverk ska avgöra NÅGONS öde!?? Den lille satungen som satte mig i den här gröten, han har inte bara en tumme i tarmen...han kör dubbeltumme!! Och ingen ska väl behöva utstå det vi TI:s fått uppleva.....så "glömma och ignorera" känns ju otroligt du!

Javisst är det märkligt. Och orättvist. Glömma & ignorera var lite klumpigt uttryckt, även om man vill så kan man ju naturligtvis inte glömma. Men att i blint raseri slösa sin tid på att leta efter buggar & kameror, kryptera datorn, skriva ner reg nr, linda hatten i folie ( ) osv känns som att sätta krokben på sig själv, och på sätt och vis lägga sig och låta "dom" vinna. Att inte haka upp sig på deras små utspel utan att bygga en tillvaro var man trivs med meningsfull sysselsättning osv känns som enda sättet att ha den minsta chans till upprättelse. Håller du inte med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in