2014-09-11, 12:48
Medlem
Igår hade jag fått ett mail om att jag ville återställa lösenordet på flashback fast jag inte ens varit inne.
Har det något med detta att göra?
2014-09-11, 12:50
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molndans
Bra sagt. Det här är en principfråga och det spelar ingen roll att de idag säger att de är intresserade av rasister. I morgon kan det bli antifeminster, sen blir det folk som har perversa sexliv, ungar som fuskar i skolan, människor som är skapelsetroende, svartjobbare eller de som säger att de fildelar

Internet glömmer aldrig och situationen kan se helt annorlunda ut om 5 eller 15 år.
Med en superdator och en schysst search bot kan man åstadkomma skrämmande saker med en sån databas. Och även om det aldrig händer så är det ändå en principfråga.

Alltså om dom sitter på databasen, hur skall man kunna lita på att de inte säljer den vidare, använder den i utpressning syfte för att nå sina egna politiska syften?

Verkar medlemmar i rg vara så förtroendegivande högt moraliskt stående att vi alltid kan lita på dem? (ironi)

Alltså det är fler problem om uppgiften är sann än att de "bara" hänger ut Sd politiker.

Jag vill här med också förtydliga att jag står bakom allas lika värde, jag tror på mångfald och mångkultur, jag tycker Henrik Arnstad är en duktig historiker, jag röstar på sju klövern, vi har den svenska vänstern att tacka för allt. Feminism är de viktigaste samhälles frågan, jag tar avstånd från allt jag skrivit tidigare här, alla skall med, tillsammans gör vi Sverige starkare!
Senast redigerad av Baiser 2014-09-11 kl. 12:55.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atruelovestory
Igår hade jag fått ett mail om att jag ville återställa lösenordet på flashback fast jag inte ens varit inne.

Några användare körde igenom massa listor med publika emailadresser för att kolla vilka som var kopplade till flashback. Tips för att inte bli hackad, byt email till flashback och byt lösenord till ditt vanliga email.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Sant sant. Men jag gissar ändå på att man kommer eventuellt hänga ut alldeles fel personer en dag med allvarliga konsekvenser som följd. Bara mina två öre.

Finns listan så kan den alltid komma på villovägar. Om inte nu så när alla fel-hatare är avslöjade

RG verkar vara sugna på pengar så kan kan nog tänka mig att t.ex. vissa organisationer är villiga att betala en del för att få reda på vilka som sitter och glappar i organiserad brottslighet m.m.
2014-09-11, 12:51
Medlem
Adikatpws avatar
Det verkar vara delade meningar om deras arbete. En del försvarar deras "har man rent mjöl i påsen så har man ingenting att dölja". Tänk på att även dom själva är dömda för grova brott och har en historik. Kommer inte ihåg vem, men en av dom placerade en brandbomb på Mcdonalds en gång i tiden.

Det spelar ingen roll hur grov i käften man är mot invandrare, en privat organisation ska inte ta saken i egna händer utan har det begåtts något olagligt ska det dras till domstol så ska utbildade personer se över saken om det har begåtts något brott. Inte ett gäng psykopater med en historik av flera misshandelsfall.
2014-09-11, 12:52
Medlem
maetetamitlu31afifs avatar
Hur stor tror ni sannolikheten är att detta bara är ett osmakligt hot från RG:s sida för att flytta fokus till någonting annat några dagar in på valet?

Det skrämmer mig lite hur vissa verkar ha tagit för givet att detta stämmer, när allting tyder på att det inte stämmer.

Skärp er.
2014-09-11, 12:52
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atruelovestory

Vilken tid?
2014-09-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George-in-tha-Bush
Vilken tid?

20.41 igår...
2014-09-11, 12:55
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Sant sant. Men jag gissar ändå på att man kommer eventuellt hänga ut alldeles fel personer en dag med allvarliga konsekvenser som följd. Bara mina två öre.

Ja? Det "utgör ett problem för RG". För någon gång kommer man hänga ut fel person och då kommer det hända något. Inte alla på Flashback är nätkrigare med tangentbordet som enda vapen. Rätt va det är så offentliggör man en dåre, kapabel att skada dom såväl fysiskt som deras egendom. Att ge sig på meningsmotståndare har blivit lite av en trend bland extremgrupperna, då främst på vänsterkanten men det kommer eskalera, tro mig.
Sant. Onödigt att skapa fler Breivikar. De vet inte vilka de gör sig ovän med. En som förlorat allt pga detta kan få mentaliteten inte-något-kvar-att-förlora. Don't kick a sleeping dog...
2014-09-11, 12:56
Tekniker
kookamungas avatar
Ingen har stulit Flashbacks databas, än så länge.

Att det skulle röra sig om en SQL-injection är helt orimligt då varje databasanrop i forumets kod går genom funktioner som gör sådana omöjliga. Det är inte svårt att skydda sig mot den typen av säkerhetsluckor, även om de är väldigt vanliga på internet.

Den andra teorin, om att det skulle röra sig om en läcka från någon med legitim tillgång till databasen är även den absurd. Det är endast Flashbacks tekniker som har tillgång till databasen. Samtliga tekniker har varit vänner i tiotals år och är 100% lojala mot Flashback Forum.

Personligen kan jag finna det lite smått bisarrt att vi måste gå ut och dementera detta, då bevisbördan normalt brukar ligga hos den som påstår något. Vi kan omöjligen bevisa att något inte existerar, eller att koden är 100% säker på alla sätt och vis (matematiskt omöjligt).

Det ligger hos researchgruppen att backa upp sina påståenden - det är dock inte något som kommer att ske.

Att detta har blivit en riksnyhet några dagar innan valet säger mer om medias förmåga till källkritik än något om Flashbacks säkerhet. När det sprids falska rykten om Flashback kan det vara bra att fråga sig "Cui bono?".
2014-09-11, 12:56
Medlem
Strossels avatar
Undrar hur många få RG som sitter här och underblåser oron och försöker få till en stängning av forumet, tycker det är väldigt många som tjatar hela tiden om radering av konto osv.

Själv oroar jag mig inte trots att min mail är lättspårad, hade de haft något då hade Slaskpressen redan varit full med citat eller skärmdumpar och personuppgifter.

Sitt lugnt i båten bara så kan vi väl hoppas att våra kära snillen på hackersidan tar hand om RG.
2014-09-11, 12:59
Medlem
Hungaros avatar
Vilka medlemmar från RG bor i Skåne området? Det räcker gott och väl med endast förnamn och efternamn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in