2014-09-11, 11:38
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nästan 900.000 användare. En del konton säkert dubbla (en person har flera konton), en del konton kanske delas av flera personer. En del konton inaktiva. En del konton innehas av utlandsboende.
Hur man än räknar - eller ser på det - så är det närmare 10 % av Sveriges befolkning. Eller av Sveriges vuxna befolkning.

Det är ingen liten grupp man kränker.

Med tanke på RG's antirasistiska förflutna kan man nog dra slutsatsen att det är just rasister och nazister de kommer hänga ut.

Det enda positiva som skulle kunna komma ur detta är om RG bara hänger ut pedofilerna och offentliga personer från alla läger..
2014-09-11, 11:38
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maetetamitlu31afif
Vilket underbart land Sverige är

Där yttrandefriheten och demokratin är helt förstörd.
Där muppar som dessa får härja fritt och läsa nästan upp emot en miljon människors dagböcker, bara för de är medlemmar i "Researchgruppen".

Sverige är ett land som bara fortsätter ta den i röven och ingen gör någonting åt det.
Vilket jävla pissland.
Jag anar att någon längtar efter inbördeskrig. Du är inte ensam om att känna så.
2014-09-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stashbox
Tror inte de sitter på några konton, kanske några enstaka dem hittat från andra dumps..
De verkar ha en wordpress sida, någon som är sugen på att mobilisera en motattack?

/stashbox

Men dom som ingår i rg är ju officiella, självklart har vissa skyddad identitet men det är ju inga problem. Varför hålla på och försöka med deras bloggar? Orka vara fitta, får jag problem med dom kommer jag koppla in alla jag känner och kontakter jag har för att märka dessa fittor för livet. Allt sånt bör man göra irl, för i helvete släpa med dig några bolatorskar med väst och prata med dom små liven, kommer jag göra iaf.
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Tror inte de sitter på några konton, kanske några enstaka dem hittat från andra dumps..
De verkar ha en wordpress sida, någon som är sugen på att mobilisera en motattack?

/stashbox

.jag hoppas du förstår att Flashback inte hade grävt bland sina egna användare även om det visar sig vara personer från RG..

Det går totalt emot flashbacks ståndpunkt
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Stödjer inte RG men vilka icke näthatande rasister har de hängt ut?

Alla de har hängt ut har ju farit med rasistiska åsikter och rent olagliga kommentarer mot icke vita..
Det är inte researchgruppens sak att avgöra. De har gjort olaga intrång. De har potentiellt en hållhake på ett stort antal svenskar som har sagt en groda på flashback. Alla som vill göra karriär inom politik eller annan maktposition som inte tycker som dem.
Senast redigerad av Kosmos. 2014-09-11 kl. 11:44.
2014-09-11, 11:40
Medlem
Citat:

/stashbox

Men dom som ingår i rg är ju officiella, självklart har vissa skyddad identitet men det är ju inga problem. Varför hålla på och försöka med deras bloggar? Orka vara fitta, får jag problem med dom kommer jag koppla in alla jag känner och kontakter jag har för att märka dessa fittor för livet. Allt sånt bör man göra irl, för i helvete släpa med dig några bolatorskar med väst och prata med dom små liven, kommer jag göra iaf. Mest för att markera, har inget att förlora för jag bryr mig inte om skola/jobb eller om folk får reda på mina åsikter, är öppen irl.
2014-09-11, 11:41
Medlem
Citat:
Stödjer inte RG men vilka icke näthatande rasister har de hängt ut?

Alla de har hängt ut har ju farit med rasistiska åsikter och rent olagliga kommentarer mot icke vita..

Kan inte påstå att precis alla som blivit uthängda haft rasistiska åsikter, vissa enbart kritiska. Och slutar med att en hel familj kan få stå ut med terror, är det ok tycker du ?

Säg pappan i ett hushåll skrivit nått klumpigt efter en händelse mot dotter elr okänd bakrund. Han blir sedan uthängd och hela familjen terroriseras och får motta mordhot mm, sonen blir misshandlad etc. Hur kan man ens se det som lite okej ? Och nej hat är inte heller okej, men detta är grova övertramp. Saken är att man kan ta en sådan liten bit ur en text och få den vinklad hursomhelst, det är vad som är skrämmande. För tror du det kommer finnas en förklaring, en bakgrund mm ? Nej endast en uthängning.

Och sedan absolut noll källkritik, kolla på fb bara. Folk delar satirsidor i tro om att de är på riktigt etc. Det är skrämmande vilken makt tidningar och människor ger dem med sitt naiva tänkande.

Det är väldigt lätt o skapa fakekonton och sätta dit andra på internet

Citat:
Jo men muppen försökte ju få det till att detta skulle vara en svensk sak att antagonister jagar oliktänkande..

Det sker ju överallt höger mot vänster och vänster mot höger.

Skillnaden nu är att vi själva blivit offer

Ja då uppfattar vi texten på olika sätt. Och visst bara för det händer överallt så är det inte okej.
Jag är så less på allt daltande med sådana här handlingar.
Senast redigerad av maskbollen 2014-09-11 kl. 11:45.
2014-09-11, 11:45
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskbollen
Och nej hat är inte heller okej, men detta är grova övertramp.
Hat är fan visst ok, det är ok att ogilla vad som helst. Särskilt när det är befogat. Det börjar ju likna 1984 det här där man försöker förbjuda "hat". Skall alla gå runt som några fromma, hjärntvättade zombies som aldrig har några negativa tankar eller vad är idén?
2014-09-11, 11:45
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Det är inte researchgruppens sak att avgöra. De har gjort olaga intrång. De har potentiellt en hållhake på ett stort antal svenskar som har sagt en groda på flashback. Alla som gör vill göra karriär inom politik eller annan maktposition som inte tycker som dem.

Absolut är det inte deras sak att avgöra.

Men jag frågade efter uthängningar av icke rasister som rasister.. Jag menar är man rasist så säger man rasistiska saker, är man inte rasist säger man inte rasistiska saker. Säger man inte rasistiska saker så skiter nog RG i en. Tror jag
2014-09-11, 11:46
Medlem
stashboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Men dom som ingår i rg är ju officiella, självklart har vissa skyddad identitet men det är ju inga problem. Varför hålla på och försöka med deras bloggar? Orka vara fitta, får jag problem med dom kommer jag koppla in alla jag känner och kontakter jag har för att märka dessa fittor för livet. Allt sånt bör man göra irl, för i helvete släpa med dig några bolatorskar med väst och prata med dom små liven, kommer jag göra iaf. Mest för att markera, har inget att förlora för jag bryr mig inte om skola/jobb eller om folk får reda på mina åsikter, är öppen irl.

Det jag vill är att de ska få smaka på sin egna medicin. Planerar de att hänga ut flashback användare planerar jag att hänga ut så många av de jag kan.

Varför ska jag använda våld när jag kan skada dem mycket mer, dessutom för livet?
Utan att åka fast dessutom.
2014-09-11, 11:48
Medlem
elinoelins avatar
Fattar inte hur man kan försvara detta.
Det är inte bara folk som blir uthängda som blir drabbade, även deras barn och familjer blir ju drabbade då.
Det är inte ok någonstans.
2014-09-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Hat är fan visst ok, det är ok att ogilla vad som helst. Särskilt när det är befogat. Det börjar ju likna 1984 det här där man försöker förbjuda "hat". Skall alla gå runt som några fromma, hjärntvättade zombies som aldrig har några negativa tankar eller vad är idén?

Haha nej jag håller med ditt tankesätt, men anser inte en tråd om Tex en person där alla sitter och hatar är okej. Men att hata personen i fråga är väl okej, finns människor jag hatar. Men att smälla upp en tråd med namn, personnummer, bild, familj etc på dem för jag hatar är inte okej. Så tänker jag, elr tycker du det är fel ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in