2014-09-11, 03:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Dataintrång ligger närmast till hands. Beroende på vad de släpper för information bör förtal också vara en möjlig rubricering.

Det förutsätter att det är de som har gjort intrånget.

Och det de har släppt i tidigare vändor har ju inte precis resulterat i några förtalsåtal. Eftersom de inte har ljugit om vad folk har haft för sig eller skrivit.

Well well, nu går jag och lägger mig. Vi får väl se vad det står i blaskorna i morgon bitti. Gonatt.
2014-09-11, 03:48
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
detta är deras "dump" av namn som de lade ut att det hade

alla där det står hittar inget på har jag kollat efter om användaren har skrivit någon tråd eller inlägg eller ens finns som användarnamn på flashback.
Häng med lite, den där listan är både gammal och fake. Detta har redan diskuterats långt bak i tråden.
2014-09-11, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Häng med lite, den där listan är både gammal och fake. Detta har redan diskuterats långt bak i tråden.

finns fler trådar än denna just om detta ämne vilket jag missade att detta tråd redan hade tagit upp det så jag ber om ursäkt.
2014-09-11, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
detta är deras "dump" av namn som de lade ut att det hade

alla där det står hittar inget på har jag kollat efter om användaren har skrivit någon tråd eller inlägg eller ens finns som användarnamn på flashback.

barbita - hittar inget?
cowman - hittar inget?
Anarian - hittar inget?
SpeshL - hittar inget?
Maggsan - hittar inget?
Dufflo - 9 inlägg, mest om online trading och om en satir tidning.
min0 - 17 inlägg mest om smokefest/weed och om högskolor
maxperes - hittar inget?
hoofer666 - hittar inget?
Hasse-passe- 490 inlägg om terrorist attacker, fakturor, invandring M.M
zommbi - hittar inget?
SecreT145 - hittar inget?
scanensia - hittar inget?
villarroel - 5 inlägg bilbatterier och teoriprov
Griffit - hittar inget
csrauk - hittar inget
atget - hittar inget
Edda123 - 7 inlägg om bensins / tryck i huvudet och bilar.
a.hard - 49 inlägg om allt möjligt musik och någon fråga till SD väljare.
olssochk - inget
Glidstige - inget...
Minimourinho - inget...
Robert.Mugabe - inget
Hanich - inget
BassJunkie - inget
BaronUrse - inget
Charger1 - inget
Zodagizmo - inget
tna4life - 4 inlägg om random saker
Pajret - inget
Shiring - inget
GunsnRoses881 - inget
Gunmanmanboy - inget
Alwe - inget
Wenny444 - inget
fantasy- inget

av 36 namn finns 7

Titta här istället så hittar du alla:
https://www.flashback.org/memberlist.php
2014-09-11, 04:31
Medlem
Utan bevis så tror jag inte det minsta på att de har kommit över någon databas. Tycker Admin hade ett rätt bra förslag som RG borde ställa upp på om det vill vinna trovärdighet.

Vad jag däremot finner rimligt är att RG luskat ut ett mindre antal identiteter. Att då påstå att man sitter på hela databasen "och bara publicerar grädden" känns som en taktik värdig RG för att vinna exponeringstid i massmedier samt ev. något markarbetespris (de gillar ju sådana).
2014-09-11, 04:33
Medlem
Skattebetalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är fortfarande något man måste ha i åtanke när man skapar ett system som Flashback. Användare kommer glömma bort sina lösenord. Det är oundvikligt, och att inte ha någon form av säkerhetsmekanism för att återställa det är ren idioti då det annars skulle medföra enormt mycket medarbete för teknikerna. Ska de manuellt sitta och skicka iväg ett nytt lösenord? Och på vilka grunder? Hur ska man som användare kunna intyga att man faktiskt är den man påstår sig vara, om det enda man har att komma med är sitt användarnamn, som ju är en offentlig uppgift.

Borde man inte kunna dela ut någon form genererade säkerhetsnycklar när man registrerar sig som man kan skriva ner på ett papper, spara i ett textdokument osv? Glömt lösenord > Skriv in randomkod > Välj nytt lösenord.

Känns som att detta borde vara det mest praktiska i förhållande till funktionalitet och anonymitet.
2014-09-11, 04:41
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Och det de har släppt i tidigare vändor har ju inte precis resulterat i några förtalsåtal. Eftersom de inte har ljugit om vad folk har haft för sig eller skrivit.

Det kvittar om det som sägs är sant eller inte, sålänge syftet är att sprida missaktning.
2014-09-11, 05:06
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOVECAPSLOCK
Ja just det.. det var detta svar jag fick också. "har du använt din egen epost så är du dum i huvudet". Det var just det jag hade gjort, och har ingen möjlighet att ändra den trots tillgång till eposten. "ja men då får du skylla dig själv, då har du gjort bort dig rejält".

Jävla negrer!

Någon form av rekommendationer borde flashback har vid registrering.

Nu när vi hör stöveltrampen ekar ifrån VPKs stormtrupper och andra samhällsfarliga element på vänsterkanten. Vi vet vad som står på VPK agenda, att olik tänkade skall rensa ut, så är det extra viktigt att man anonymisera sin tillvaro så mycket som möjligt.
2014-09-11, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Varför väljer ingen åklagare att ta tag i saken, de går ju ut och erkänner brottet öppet? Varenda åklagare i landet kan väl inte sympatisera med vänsterextremister. Kanske får ta skit från slaskmedia men det skulle kunna leda till en uppmärksammad och prestigefylld rättegång.

Vad snackar du för enfald, människa? Var har de erkänt dom brott? Det är ju naturlgtvis den enklaste saken i världen att skydda sig mot intrångsanklagelser i detta fall, vilket de naturligtvis gjort, antingen genom att de fått allt material från annan källa och även om de bara låtsas att de fått det från annan källa.
2014-09-11, 05:22
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Bara jag som inte riktigt ser problemet? I sverige råder yttrandefrihet men bara inom lagens råmärken. Lyckas man inte hålla sig inom dem så är det ju ok att man också får ställas till svars. Man får ta ansvar för det man skriver och säger.

Inte ok att hänga ut nån dock, inte det jag menar. Speciellt inte om det handlar om att plocka poäng för att vinna ett val.

Men att gå den polisiära vägen måste vara ok, OM det nu är det som dom tänkt sig att göra. Det är ju flera bara i denna tråden som helt uppenbart bryter mot lagen, jag har sett MÄNGDER av sådant under mina år här. Jag vill iaf inte bo i ett sverige där det är ok att uttrycka sig precis hur som helst utan några som helst konsekvenser.

Nu handlar det inte om Sverige, utan om USA. Svensk lagstiftning har alltså inget med saken att göra.
2014-09-11, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ska nog vara helt tydlig med att jag absolut inte har något med detta att göra. Råkade bara se vad denna användare postade och la ihop det hela: #tikaloo

Kan vara upptakten till den bomb många pratade om att Expressen skulle släppa nu på morgonen 06:00

Jag hänger inte riktigt med i matchen här nu, är lite trött så här dags.. Vad skulle detta innebära för konsekvenser för Avpixlat? De har ju numera en ansvarig utgivare i Mats Dagerlind. Vad har dom hittat, typ SD-politiker eller nått annat?
Senast redigerad av Pazzamo 2014-09-11 kl. 05:34.
2014-09-11, 05:41
Medlem
TheBurdens avatar
Ja, mig får de då gärna "avslöja". Jag skyltar ju ändå med mina åsikter numera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in