Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
Är du helt jävla tappad eller? Du skulle inte kalla Expressen för gammelmedia då? Har du sett ett Expressenlöp senaste veckan? Varenda jävla "sd-skandal" kommer ju för helvete från RG. Det är alla välkomna att citera mig på.
Hela den här affären är fan för jävlig och riskerar att bli farlig. 700 000 medlemmar på ett forum gör det hyfsat sannolikt att någon gör något ganska drastiskt, men å andra sidan så skulle nästan alla på Flashback använda samma information om det var uppgifter om meningsmotståndare. Och det är gjort många gånger. Det blir lite knepigt för oss att kritisera användandet av dessa uppgifter då, bara för att de drabbar oss själva. Vi kämpar ju ganska hårt för att ta informationsflödets frihet väldigt långt på det här forumet trots allt.
Kritiken hamnar helt på Flashbacks ledning om det kommer från siten och på oss själva om det är framtaget med fishing eller korsreferenser. Att uppgifter används är självklart dock. Att inte skydda dem väl nog är jävligt illa dock...
Ang SD och skandaler:
Snarare kommer skandalerna från SD själva.
Ingen skandal som framkommit från denna skara amatörer (som ingen skulle låta driva en firma åt sig ens då de flesta säger, öööööh, på frågor om enkla samband i makropolitiken eller ekonomin) har orsakats av media. De har bara visat folket att partiet består av de där som var bullies på högstadiet, förklarade patetiska av alla under gymnasiet och som nu inte kan glömma sina glansdagar som fjortisar.
Deras åsikter är en annan sak, jag menar bara att de är TOTALT inkompetenta som politiker förutom en handfull av flera hundra på valbara platser runt om i landet.
Dessa finns det många andra svagbegåvade som trots allt vill lämna över hela styret av landet de säger sig älska till. Älskar man Sverige så lämnar man först och främst över landet till de som faktiskt vet vad räntor, skatter, bidrag och andra insatser faktiskt innebär och ger för resultat i samhället. Det är grunden, av de som är kvar så är det bara att ta de som står en närmast. Men man flyger inte över atlanten med sin familj i ett plan som flygs av en busschafför bara för att man gillar vad han tycker. Är han dock kompetent som pilot, så visst.
Jag skrattar mig ofta fördärvad åt SD varenda gång intervjuer ges från personer på valbara platser i SD.
"Seriöst??? Har de satt upp honom och låter honom öppna munnen inför en kamera. Och Pelle stödjer dem, hahaha, det säger en hel del om Pelles smarts"