2014-09-11, 00:44
Bannlyst
Det finns inte en chans i världen att de har databasen, även om de hade den så kan de "lycka till" med att kartlägga folk. Majoriteten har många användare och lika många "slaskmail". Deras fynd blir meningslöst ganska snabbt.
2014-09-11, 00:52
Medlem
Xeliouss avatar
Det är inte precis som att rg eller deras anti-demokratiska aktiviteter är hemliga, SÄPO har nog väldigt bra koll på dom. Nu tror jag de är extremt desperata i valtider och försöker med detta anti-demokratiska påstående att skrämma alla icke-vänster väljare till lydnad, bland annat genom deras skryt om att rg åsiktregistrerar, ha fel åsikt och du får dom efter dig. Sitter säkert stora affischer med slogans om NKVD och Stasi på väggarna hos rg ska ni se. Nu tror jag att deras lilla aktion kommer få alla demokrater att knyta näven i fickan och inte rösta på vänstern.
2014-09-11, 00:53
Medlem
Om man inte är helt ny på internet har man x antal burner-mailkonton som man använder för såna här kontoregistreringar. Blir det läckor får folk skylla på sin egen färskhet.

Med det inte sagt att det RG gör är rätt (inte för att jag tror på dem) ifall de skulle koppla kontona till personer. Men kom igen gott folk, det är inte svårt att skydda sig. Eller att för den delen argumentera lugnt och sakligt på internet.
2014-09-11, 00:54
Medlem
RG sitter väl nu med kommunist musiken i gång på högsta volym och smeker på magen som dom skulle vara nöja :P
Längtar verkligen till i morgon så man kan få veta om listan är äkta eller inte.
2014-09-11, 00:55
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Nu sägs det ju att databasen ska vara gammal, men var Flashback en av sidorna som drabbades av heartbleed-buggen tidigare i år och hur länge var det hålet i så fall öppet? Vänsterextremisterna verkar ha utnyttjat den buggen framgångsrikt i andra fall.

Flashback drabbades inte.
2014-09-11, 00:55
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Det är en väldigt viktig poäng. Så länge du är vänster kan du tillåta dig i stort sett vad som helst i form av hot, våld och åsiktsregistrering.

Typexemplet är Åsa Linderborg som ju är en oerhört obehaglig person och jag förstår inte varför vi tolererar henne.

Citerar ditt ursprungsinlägg för att förtydliga. Du påstår att ÅL är ett "typexempel" på någon som kan tillåta sig "i stort sett vad som helst i form av hot, våld och åsiktsregistrering". Det är stora ord, minst sagt. Nå, vore hon det så skulle hon ha varit fälld i domstol för länge sedan. Hon ägnar sig nämligen inte åt hot eller våld, eller andra lagöverträdelser. Det gör hela skillnaden. Jag gillar bara inte när folk, oavsett åsikt, griper påståenden ur luften på det här viset.

(Sedan har hon faktiskt skällt en hel del på världsfrånvänd aktivistvänster också, men de bitarna har förstås klippts bort när folk har citerat henne här.)

För att inte det här ska driva iväg alldeles offtopic: Varför har det varit så tyst på FB om SD:aren Hannes Müller, vars FB-identitet outades och som avgick i samband med det? Eller har någon tråd om honom slängts? Jag hittade bara några enstaka inlägg. Känns ju som om det kan ha ett samband med det här.
2014-09-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Hälsning till oss dödzrazzar:

https://twitter.com/myvingren/status/509795517669572608
Flashback har 800 000 användare, Researchgruppen består gissningsvis av under 20 pers. Om de två grupperna börjar jävlas med varandra är chansen att enskilda medlemmar i Researchgruppen råkar illa ut högre än att en enskild individ bland 800 000 Flashback-användare råkar illa ut. Så det kanske är hon som ska tänka sig för innan hon hotar folk?
2014-09-11, 01:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Nu sägs det ju att databasen ska vara gammal, men var Flashback en av sidorna som drabbades av heartbleed-buggen tidigare i år och hur länge var det hålet i så fall öppet? Vänsterextremisterna verkar ha utnyttjat den buggen framgångsrikt i andra fall.

Faktum är ju att Straybullet för närvarande verkar ha slutat att skriva överallt efter att han blev uthängd av AFA, vilket är ett intressant sammanträffande här även om det har funnits andra teorier om hur AFA lyckades identifiera honom som känns mer sannolika. Många andra av de kända invandringskritikerna på forumet har förövrigt länge misstänkt och varit lite nojiga över att Flashbacks databas skulle ha läckt, det verkade finnas någon sorts rykte om det tidigare.

Så det har ju funnits illavarslande tecken innan och det känns konstigt att Researchgruppen skulle ljuga om det här. Frågan är om han som gick ut med det på Twitter kanske bara är lite korkad och gillar uppmärksamhet? I så fall kanske uttalandet inte är en del av en smart mediastrategi utan var ett misstag eller bara ogenomtänkt skryt. Då skulle den nuvarande bristen på bevis kunna bero på att Researchgruppen jobbar med annat och helt enkelt inte är redo att ordentligt ta tag i Flashback-databasen här och nu.
Okej tråkigt. Straybullet var ju speciell och kunda skapa lite liv minst sagt

Att de har fått tag i den är ingen omöjlighet. Admin verkar vara väldigt säker på att så inte är fallet. Men efter vad de lyckades med vad gäller avpixlat så känns det inte som en omöjlighet som sagt. Vi får se vad som sker imorgon(idag rättare sagt). Då ska bomben släppas är det sagt.
2014-09-11, 01:02
Medlem
Tjyvass avatar
Bring it...

Vad de än tror att de ska åstadkomma (om de har databasen) så lär det få motsatt effekt.
2014-09-11, 01:03
Medlem
Detta ska bli mycket intressant och följa hur det går.

Några ex.
* 1945 - tredje riket faller som fängslat och mördat oliktänkande.
* 1950 - 1953, Världen jublar för man kämpar mot kommunisterna i Asien.
* 1989 - Alla jublar över Berlin muren faller.
* 1991 - Sovjet faller som är mycket likt tredje riket som fängslat och mördat oliktänkande.
* 2006 - IRAK ännu en diktatur likt sovjet och tredje riket.
* 2014 - Sverige, statsapparaten och medierna jublar över åsiktsregistrering som förekommer. Man påstår 'det får inte hända igen'. Vad är det som inte får hända som redan händer helt öppet. Man trycker ner oliktänkande. Men det som inte går i Sverige idag, är att fängsla människorna utan istället skrämmer man dom till tystnad. Och offentliggör man motståndarna och skadar dom socialt.
2014-09-11, 01:03
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Citerar ditt ursprungsinlägg för att förtydliga. Du påstår att ÅL är ett "typexempel" på någon som kan tillåta sig "i stort sett vad som helst i form av hot, våld och åsiktsregistrering". Det är stora ord, minst sagt. Nå, vore hon det så skulle hon ha varit fälld i domstol för länge sedan. Hon ägnar sig nämligen inte åt hot eller våld, eller andra lagöverträdelser. Det gör hela skillnaden. Jag gillar bara inte när folk, oavsett åsikt, griper påståenden ur luften på det här viset.

(Sedan har hon faktiskt skällt en hel del på världsfrånvänd aktivistvänster också, men de bitarna har förstås klippts bort när folk har citerat henne här.)

För att inte det här ska driva iväg alldeles offtopic: Varför har det varit så tyst på FB om SD:aren Hannes Müller, vars FB-identitet outades och som avgick i samband med det? Eller har någon tråd om honom slängts? Jag hittade bara några enstaka inlägg. Känns ju som om det kan ha ett samband med det här.

Kanske jag är mer cynisk än dig men för mig är det uppenbart att ÅL och ett fåtal likasinnade det makthavaralibi som den autonoma vänstern behöver för att kunna ägna sig åt "hot, våld och åsiktsregistrering" utan at ta några större risker.

Jag förstår inte vad du är ute efter med HM? Varför menar du att det har ett samband med det här?
2014-09-11, 01:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Vi får se vad som sker imorgon(idag rättare sagt). Då ska bomben släppas är det sagt.

Jaså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in