Citat:
Ursprungligen postat av
Chamoniard
Det är en väldigt viktig poäng. Så länge du är vänster kan du tillåta dig i stort sett vad som helst i form av hot, våld och åsiktsregistrering.
Typexemplet är Åsa Linderborg som ju är en oerhört obehaglig person och jag förstår inte varför vi tolererar henne.
Citerar ditt ursprungsinlägg för att förtydliga. Du påstår att ÅL är ett "typexempel" på någon som kan tillåta sig "i stort sett vad som helst i form av hot, våld och åsiktsregistrering". Det är stora ord, minst sagt. Nå, vore hon det så skulle hon ha varit fälld i domstol för länge sedan. Hon ägnar sig nämligen inte åt hot eller våld, eller andra lagöverträdelser. Det gör hela skillnaden. Jag gillar bara inte när folk, oavsett åsikt, griper påståenden ur luften på det här viset.
(Sedan har hon faktiskt skällt en hel del på världsfrånvänd aktivistvänster också, men de bitarna har förstås klippts bort när folk har citerat henne här.)
För att inte det här ska driva iväg alldeles offtopic: Varför har det varit så tyst på FB om SD:aren Hannes Müller, vars FB-identitet outades och som avgick i samband med det? Eller har någon tråd om honom slängts? Jag hittade bara några enstaka inlägg. Känns ju som om det kan ha ett samband med det här.