2014-09-10, 21:52
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Eftersom allt detta händer pga SDS stora framgångar i opinionen vore det väl på sin plats att alla vi som tror på det fria ordet och kanske med all rätt är oroliga nu, att rösta SD på sönd och få slut på det här vansinnet, även om man inte har dom som favoritparti så är en röst på dom en röst på yttrandefrihet,och den känns väl nog så viktig i det här läget.så alla nu för yttrandefriheten,
rösta SD.

Tror dock inte att något "vansinne" upphör bara för att SD får några procent fler röster i valet.
Citera
2014-09-10, 21:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
De verkar ha lyckats: http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389
Var kommer bilden ifrån? Var har den infon "publicerats"?
Citera
2014-09-10, 21:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är en ett år gammal bild och är inget nytt på tapeten. Det finns inget som säger att informationen stämmer. Användarna existerar och deras regdatum tycks vara korrekta, men dessa uppgifter är å andra sidan offentliga på Flashbacks medlemslista.
Citera
2014-09-10, 22:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är en ett år gammal bild och är inget nytt på tapeten. Det finns inget som säger att informationen stämmer. Användarna existerar och deras regdatum tycks vara korrekta, men dessa uppgifter är å andra sidan offentliga på Flashbacks medlemslista.
Tack för att du redde ut det. Det är mycket spin just nu.
Citera
2014-09-10, 22:01
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Så fort man har ett problem är inte "fängelse" en lösning.

I detta fall handlar lösningen om

1. Var försiktig med din nät-identitet
2. Verka för att frågor om integritet, fri åsiktsbildning och fritt yttrande lyfts fram ordentligt i först alternativ medai (så småning om etablisemanget måste relatera till).

Att någon "anmälan" skulle hjälpa på något vis är osannolikt.
Nej lösningen är att sätta kriminella människor i fängelse.
Citera
2014-09-10, 22:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Någon länkade till den i den andra tråden.

Jag gick igenom alla 37 och de flesta var smurfar med 0 inlägg. Några hade enstaka inlägg, som mest 52.

Jag misstänker att någon skapade alla dessa användare samma kväll, och sedan trollade runt med några av dem.

Därför är det oklart om RG verkligen hackat några riktiga konton som de inte tillverkat själva.
Citera
2014-09-10, 22:04
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Tror dock inte att något "vansinne" upphör bara för att SD får några procent fler röster i valet.

Nja, dom verkar ju bli vågmästare i valet, så det här kan ju bli en fråga som dom har möjlighet att kohandla om, och ju starkare desto bättre förhandlingsläge...så igen, även om man inte gillar allt i SDS politik så borde yttrandefriheten väga så tungt att SD borde va ett naturligt val.
Citera
2014-09-10, 22:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Om det är ett skrämskott så får man ändå säga att det är ett synnerligt dumt sådant. När yttrandefriheten på detta sätt attackeras och när det är "vanliga" människor som drabbas av dessa hot om uthängningar - då börjar nog till och med den mest inbitne antirasisten vackla i om detta verkligen är rätt väg att gå.
I samband med Disqus-hacket & Expressens skändliga "hembesök" så funderade jag på om det inte var så att man hoppas kunna provocera fram en våldsreaktion från någon mentalt instabil person, för att kunna peka på hur farliga regimmotståndarna är.

Om detta med ett hack av Flashbacks databas skulle visa sig verkligt så kan man nog till 100% räkna med en mycket våldsam respons från ganska många aktörer.
Citera
2014-09-10, 22:13
Medlem
OliverCromwells avatar
Yes äntligen!!!

Chang Frick ska hänga ut hycklarna som med sin tystnad vägrar försvara yttrandefriheten!!!

"Så kommer skiten att träffa fläkten".

http://nyheteridag.se/sa-kommer-skiten-traffa-flakten/
Citera
2014-09-10, 22:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Någon länkade till den i den andra tråden.

Jag gick igenom alla 37 och de flesta var smurfar med 0 inlägg. Några hade enstaka inlägg, som mest 52.

Jag misstänker att någon skapade alla dessa användare samma kväll, och sedan trollade runt med några av dem.

Därför är det oklart om RG verkligen hackat några riktiga konton som de inte tillverkat själva.
1. Det var bra att du kollade upp det.

2. Ja än så länge har det ju inte publicerats något men det rör sig om mer än ett rykte. RG själva bekräftar till Nyheter24:

Nu har man alltså enligt egen utsago fått tag på Flashbacks databas, Flashback som hävdar att de har 896 053 medlemmar.

Uppgifter som Martin Fredriksson från Researchgruppen också bekräftar för Nyheter24.

– Ja, vi har den, vi har haft den ett halvår ungefär. Vi har fått den från olika håll via mejl. Vi har uppgifter till ett par hundratusen konton, säger Martin Fredriksson till Nyheter24.

– Det är ett jävla liv på liberalhögern på Twitter nu, fortsätter han.

På frågan om vad som kan finnas i databasen och vad uppgifterna kan komma att användas till så är Martin Fredriksson inte lika tydlig.

– Vi pratar med olika tidningar för samarbete. Men vi hoppas hitta saker om makthavare och politiker. Det vore journalistiskt tjänstefel att inte använda uppgifterna.

http://nyheter24.se/nyheter/internet/777012-flashbacks-databas-kan-ha-lackt, idag

Jag har svårt att tro att de skulle säga att de har uppgifter om de inte har det. De har ju sitt eget "rykte" att tänka på. Jag tror att det kommer komma något på expressen snart. Admin skrev i andra tråden för några timmar sedan att just expressen inte hade skrivit något om den här "nyheten" än.

Sedan undrar jag vad det är för typ av uppgifter de påstår sig ha egentligen. Nyheter24 skriver att de har "Flashbacks Databas" - vad nu det är för något? De preciserar t ex inte till att det handlar om en databas över Flashbacks användarnamn/nicks med emailadresser.
Senast redigerad av Madagascar 2014-09-10 kl. 22:23.
Citera
2014-09-10, 22:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
1. Det var bra att du kollade upp det.

2. Ja än så länge har det ju inte publicerats något men det rör sig om mer än ett rykte. RG själva bekräftar till Nyheter24:

Nu har man alltså enligt egen utsago fått tag på Flashbacks databas, Flashback som hävdar att de har 896 053 medlemmar.

Uppgifter som Martin Fredriksson från Researchgruppen också bekräftar för Nyheter24.

– Ja, vi har den, vi har haft den ett halvår ungefär. Vi har fått den från olika håll via mejl. Vi har uppgifter till ett par hundratusen konton, säger Martin Fredriksson till Nyheter24.

– Det är ett jävla liv på liberalhögern på Twitter nu, fortsätter han.

På frågan om vad som kan finnas i databasen och vad uppgifterna kan komma att användas till så är Martin Fredriksson inte lika tydlig.

– Vi pratar med olika tidningar för samarbete. Men vi hoppas hitta saker om makthavare och politiker. Det vore journalistiskt tjänstefel att inte använda uppgifterna.

http://nyheter24.se/nyheter/internet/777012-flashbacks-databas-kan-ha-lackt, idag

Jag har svårt att tro att de skulle säga att de har uppgifter om de inte har det. De har ju sitt eget "rykte" att tänka på. Jag tror att det kommer komma något på expressen snart. Admin skrev i andra tråden för några timmar sedan att just expressen inte hade skrivit något om den här "nyheten" än.

Sedan undrar jag vad det är för typ av uppgifter de påstår sig ha egentligen. Nyheter24 skriver att de har "Flashbacks Databas" - vad nu det är för något? De preciserar inte till att det handlar om en databas över Flashbacks användare.

Den sista frågan är enklast att svara på: om de har något annat än konton de skapat själva så är det i så fall den email-adress folk registrerat sig med (eller använde när databasen hackades). Huruvida detta avslöjar någons riktiga namn beror på hur adressen ser ut och var den finns. Av de 37 kontona i listan hade 14 adresser som såg ut att börja med ett svenskt förnamn (resten av adressen var maskerad).

Håller med om att det vore korkat att gå ut och påstå att de har något de inte har. Men listan som de släppt är som sagt 37 smurfkonton skapade samma dag. Det hade vem som helst kunnat göra.

Vi får väl se om Expressen i morgon "avslöjar" några riktiga användare som skrivit mer än en handfull inlägg.
Citera
2014-09-10, 22:32
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har gått ut med detta till all svensk media. Man får anta att de har något.

Vore ju annars konstigt. Förtroendet för dem skulle minska kraftigt, om det visar sig att de bara hittat på allt. Först stora rubriker i media. Och sedan: "Sorry. Det stämde inte!"

Kan det inte vara så att de försöker skrämma alla SD:are till att sluta skriva här på Flashback nu i valspurten? Det kanske kan vara värt ett litet ljug?

Jag tycker alla SD:are skall fortsätta skriva exakt som de känner. Det ska givetvis vara enligt Flashbacks regler (som vanligt).

Sen när de kommer hem och ringer på just "din" (valfri SD:are) dörr så är det väl bara att klistra på en förvånad min:

- Va, har jag skrivit på vad sa du? Flashback?
- Ja vi har uppgifter på att du skrivit neger 7 gånger.
- Va? Näh, det måste vara fel. Var har du fått det ifrån?
- Vi har uppgifter som vi inte kan röja.
- Jaha, du måste fått fel. Kan du bevisa det.
- Ja det kan vi, men vi kan inte säga något.
- ?? Men jag har inte gjort det.

Sen gäller det att alla som blir uthängda när de nekar polisanmäler uthängningen. De kommer ju aldrig att kunna bevisa att "du" (någon) har en viss koppling till ett konto på Flashback. Såvida nu inte Flashback öppnar upp sin databas för att låta andra ögon glo igenom. Men det hoppas jag inte Flashback går med på.
Senast redigerad av nedboy 2014-09-10 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in