2014-09-10, 16:46
Medlem
napalmenss avatar
Är det ens lagligt att hacka någons databas? Jag menar om de skulle publicera detta så borde väl det klassas som dataintrång? Har jag fel?
Citera
2014-09-10, 16:49
Medlem
Gh0steds avatar
De kan ju försöka gräva i min emailadress som är angiven, hah.
Däremot så tror jag inte för fem öre på att man skulle ha fullständig tillgång till databasen, i värsta fall handlar det om några enstaka rader man kommit över på omvägar.

Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Är det ens lagligt att hacka någons databas? Jag menar om de skulle publicera detta så borde väl det klassas som dataintrång? Har jag fel?
Självklart inte. Och det blir inte olagligt i samband med publicering av informationen, det är själva handlingen som är olaglig.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Verkar i alla fall inte vara någon bluff.

Undrar om PP:s Anna Troberg kommer att agera efter detta...

Du tror att man skryter om sådant?
Vad talar för att det inte är en bluff menar du?
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Skulle admin kunna anmäla dem för dataintrång tro?
Citera
2014-09-10, 16:51
Medlem
swimp78s avatar
De påstår att någon skickat databasen till dem. Man får hoppas att den inte är påhittad så det bara är massa random mailadresser som kopplas till random användare. Hur ska de veta att den är äkta? Trist om "oskyldiga" skulle hängas ut. Typ om nån Gunnar, 53 som aldrig besökt forumet blir beskylld för att vara "UngFlickaLover-82"
Citera
2014-09-10, 16:52
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senap
Flera tidningar påstås vara intresserade av uppgifterna.

https://twitter.com/researchgruppen/status/509703071182909440

Ja, har man den obeskrivliga fräckheten att kritisera vår trevliga och fantastiska regim med tillhörande Vi-gillar-olika-ideologi™ förtjänar man att hängas ut i alla kvällstidningar som den förbannade taskmört man är. Kolla på den här dissidenten, vilken dålig och jävlig människa som bara inte kan konsumera, betala skatt och hålla käften som alla andra i ekorrhjulet. Vem tror ni finansierar Researchgruppen? Vem tjänar på splittring och mångkulturellt kaos i den vita världen? Vem står bakom alla dessa anti-vita intresseorganisationer som Expo, Researchgruppen, Searchlight osv? Vilka är det man inte får kritisera? Godmorgon Sverige, det är inte svenskar på de högsta beslutsposterna i det här landet och därför är det inte svenska intressen som premieras. Varför är det såhär och kanske allra viktigast: måste vi ha det såhär? Väckarklockan tjuter ilsket, dags att vakna. Röd eller blå spelar ingen roll, det är ett skådespel för folket, de verkliga maktens män styr i bakgrunden och Researchgruppen är ett av deras verktyg för att tysta regimkritiker genom hot och stigmatisering.
Senast redigerad av Skuggvarelse 2014-09-10 kl. 16:54.
Citera
Medlem
Snicksnack, de har ingen databas.
Men vem vet vem som ligger bakom de gamla flashback apparna?
Om RG står bakom dem har säkert en del info.
Citera
Medlem
Lootpack23s avatar
Tror dom trollar
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Dagens Media har en artikel om detta:

Citat:
Researchgruppen: "Vi har tillgång till Flashbacks databas"

Researchgruppen, som tillsammans med Expressen ligger bakom flera av den senaste tidens SD-avslöjanden, påstår sig ha tillgång till Flashback-användarnas kontouppgifter.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3846958.ece
Citera
2014-09-10, 16:55
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Du tror att man skryter om sådant?
Vad talar för att det inte är en bluff menar du?

Att tidningar skamlöst skulle be om info för att avslöja folk som de ogillar. De har gjort det förut, så jag tycker inte att något tyder på att de bluffar.
Citera
2014-09-10, 16:57
Bannlyst
Uttalande från admin kanske?
Citera
2014-09-10, 16:57
Medlem
Citat:
SR-medarbetaren Emanuel Karlsten håller med:

"Detta är ju helt sjukt: Researchgruppen påstår sig ha personuppgifter till Flashbackskonton. En enorm skandal, isåfall", twittrar han
Stämmer detta? (det fetade alltså)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in