Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
SVTs bedrägliga intervju med Jimmie visar hur låg nivån är. I direktsänd statstelevision ställa JÅ mot väggen med siffror från motståndarna för att få honom verka oseriös måste väl ändå gränsa till brottsligt?
Att i valveckan köra momsfusket inom SD och att Jimmie riskerar 2 års fängelse och att MP polisanmäler honom är ju fullständigt vansinne. Är inte det snudd på ärekränkning?
Därefter som redan nämnts folk som står på plats femtioelva på någon kommunlista och som anonymt skrivit "jävla nxgrxr" (x=e) för två år sedan. Hur saklig nyhetsrapportering är det?
Den som förmår se helhetsbilden ser också den kompakta propagandan från MSM. Det är overkligt att uppleva detta Sverige. Det här övergår nog allt jag sett tidigare.
Jag tänker spontant att den typen av nyhetsrapportering ser folk igenom och det där gör folk bara förbannade. Döm av min förvåning tillika irritation när jag precis talade med min mamma på telefon. Hon är nog rätt PK, mest mot bättre vetande tror jag, men hon sjunger gladligen visan "I niggerland..." och hon tycker inte att det är en grej att inom husets väggar säga neger för det hette det när vi var små.
I alla fall idag berättade hon att hon och pappa tittat på Löven och Reinfeldt och att det var en slätstruken debatt mellan SL och FR "de bara gafflade i mun på varandra".
Jag sa då att Reinfeldt bedriver ju ingen moderat politik längre.
Nej, det tyckte inte mamma heller.
Jag sa att det var häpnadsväckande att lyssna på FR i augusti och höra honom deklarera att det finns inget reformutrymme eftersom allt ska gå till invandringen.
Nej du sa mamma, det finns pengar avsatta till diverse reformer så det du säger stämmer inte.
Hon ska i alla fall inte rösta på M lät hon meddela, jag tror det blir KD sa hon.
Jaha, sa jag men de bedriver ju egentligen samma politik, ja jag tänker rösta på SD.
Nej usch, sa hon, har du läst hela deras partiprogram.
Ja sa jag vad tänker du på?
De är ju bara massa rasister, jag läser ju om alla skandalerna i tidningen. Tänk dig för. Nej, nu vill jag inte prata mer om det för jag blir så arg.
Därefter övergick samtalet i annat.
Min mamma är lugn, klok, förnuftig, allmänbildad, nyfiken, snäll och konflikträdd. Hon är +70 och har levt och lever ett gott liv tämligen skyddad från mångkulturen. Det enda tror jag som skulle få henne att vakna är nog om migrationsverket kniper deras sommarstuga. Det är deras lufthål. Där trivs de allra allra bäst. Men det spelar ingen roll om hon vaknar då, för de skulle ta knäcken på henne. Det är jag övertygad om. Hon har varit där varje sommar i hela sitt liv och nu efter pension vårar och höstar också.
Jag kan för mitt liv inte begripa varför hon inte förstår? Hon vägrar besöka hat/rasistsidor som avpixlat och exponerat.
Det är värre för kvinnor att avvika och kvinnor tenderar på att fokusera på lite annat än de stora penseldragen.
Bor de i ett svenskt område så behöver de inte möta mångkulturen och tvingas inte reflektera.
Ute i landet i tidigare helvita bruksorter och småsamhällen så kan det numer krylla av somalier, araber och asiatryssar. Alla är högljudda, skitar ned och verkar ha rätt gott om pengar att röra sig med, då måste den mest avskärmade sjuklöverväljare reflektera och det tar ofta några år, inbitna centerpartister, moderater och sossar kliver över till SD.
I år ser vi bara början, 2018 så kommer det missnöjet vara mycket större.