2014-09-10, 09:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Trevligt. Det visar att expressens smutspropaganda mot Sverigedemokrater inte haft någon större effekt.

Sossarna nu nere på 28,6%.
Ju mer Sossarna pratar om sin politik desto lägre siffror får dom.

Socialdemokraternas eftervalsanalys: "Vi kom ut med vår politik och därför förlorade vi. Det var visserligen klokt att välja en svetsare som svetsade igen munnen när han blev vald som partiledare, men han var inte en tillräckligt bra svetsare. Svetsfogen sprack sönder under valrörelsen och han började prata. "
2014-09-10, 09:17
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Socialdemokraternas eftervalsanalys: "Vi kom ut med vår politik och därför förlorade vi. Det var visserligen klokt att välja en svetsare som svetsade igen munnen när han blev vald som partiledare, men han var inte en tillräckligt bra svetsare. Svetsfogen sprack sönder under valrörelsen och han började prata. "

Det komiska är att det var precis den analysen som några skrev innan valrörelsen började. "När Löfven öppnar munnen så kommer partiet sjunka".
2014-09-10, 09:25
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Och sen kommer en massa stockholmsjournalister åka ut till de orter där SD fick mest och göra reportage som handlar om att de inte fattar någonting. Som när Kadhammar åkte till Landskrona när SD fått 22% i kommunen där och konstaterade att landskronaborna har fel, för han gick minsann runt och tittade på gator och torg en stund och såg inga bråkiga invandrare.

Detta är den stora skräcken, att valresultatet kommer att tolkas på de mest idiotiska sätt och att eftervalsdebatten kommer att handla om att "normaliseringen av SD" (som inte har skett) har gjort att "rasismen" växt sig stark (nej) och nu måste kampen mot den trappas upp ordentligt. Räkna med att stockholmarna samlas för en ännu större manifestation än när SD kom in förra gången. Jag orkar inte ens tänka på hur många år av hjärndöd debatt det kommer att ta innan alla förstår varför SD blev så stora och hur man ska göra för att möta det.

Vi kan med stor sannolikhet förvänta oss åtskilliga kampanjer och demonstrationer mot rasism, "vi gillar olika", "ut med rasisterna från riksdagen" etc etc. Personer i ens närhet kommer dela länkar, posta på facebook och beklaga över hur "dumma" Sveriges medborgare är.

Detta är då det jag inte ser fram emot dock.
2014-09-10, 09:29
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Och sen kommer en massa stockholmsjournalister åka ut till de orter där SD fick mest och göra reportage som handlar om att de inte fattar någonting. Som när Kadhammar åkte till Landskrona när SD fått 22% i kommunen där och konstaterade att landskronaborna har fel, för han gick minsann runt och tittade på gator och torg en stund och såg inga bråkiga invandrare.

Detta är den stora skräcken, att valresultatet kommer att tolkas på de mest idiotiska sätt och att eftervalsdebatten kommer att handla om att "normaliseringen av SD" (som inte har skett) har gjort att "rasismen" växt sig stark (nej) och nu måste kampen mot den trappas upp ordentligt. Räkna med att stockholmarna samlas för en ännu större manifestation än när SD kom in förra gången. Jag orkar inte ens tänka på hur många år av hjärndöd debatt det kommer att ta innan alla förstår varför SD blev så stora och hur man ska göra för att möta det.

Ja, eller denna klassikern då aftonbladets Erik Wiman ger sig ut i fiendeland Almgården!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article12518320.ab
2014-09-10, 09:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag tror att det stora avslöjandet gäller Åkesson - kom ihåg att en overifierbar historia räcker långt, minns Littorin - och att det avslöjandet kommer fredag lunch. Detta för att vara en "snackis" och stämningssättare som räcker över SVT:s slutdebatt.

Jag har svårt att se att dom kommer få något att fästa på Åkesson personligen, han är så inihelvete mediatränad och medveten - jag tror inte ens han har avpixlat i sin browsercache för då hade det stått i Expressen "Åkesson frekventerar hatsiter!". Sist det begav sig var när Åkessons barndomsminnen inte fick vara sanna, och dom hade grävt fram nån västerpartistisk kulturkoftelärare som åkte på spö i Debatt. Det påstådda momsfifflet i Blåsippan fäste inte heller på Åkesson trots idoga försök.

Jag tror inte dom har något på honom personligen - kanske får vi se mer insinuant nonsens, men jag tror inte det. Researchgruppens material är det Expressen har, och där finns inte Åkesson. Garanterat.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-09-10 kl. 09:40.
2014-09-10, 09:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är synd om Löfven, han är vänsterfalangens gisslan.
S måste välja väg, det går inte vara vänster och höger på samma gång.
Bra för SD dock, många högersossar väljer SD istället för M i årets val.
En hel del vänstersossar väljer V eller FI.
2014-09-10, 09:39
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag orkar inte ens tänka på hur många år av hjärndöd debatt det kommer att ta innan alla förstår varför SD blev så stora och hur man ska göra för att möta det.

Jag vägrar tro att alla andra partier inte inser varför SD växer. Alla vet. Men det är media som ägnar sig åt att blankpolera golvet i den smalaste åsiktskorridoren i världen samtidigt som alla utom SD har anammat "mediakontraktet" att stå och tjata om "allas lika värde" och "feminism" och "mänskliga rättigheter" för att slippa kölhalas i media.

Sverige behöver en ny journalistutbildning, och en ny journalistkår. En som tillåter att åsiktskorridoren breddas; då skulle även syltryggarna från sjuklövern, säga och ta steg mot att göra det uppenbara.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-09-10 kl. 09:43.
2014-09-10, 09:42
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ja, eller denna klassikern då aftonbladets Erik Wiman ger sig ut i fiendeland Almgården!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article12518320.ab

Halleluja! Sådan psalm till text som totalt missar målet. Slutklämmen är ändå det bästa på år och dar: "Mig stör de inte".
Undra om den där Lars Olsson finns på riktigt? Eller om det är ännu en påhittad karaktär av journalisterna för att styrka sin tes? Jag hittar då ingen Lars Olsson i Almgården, däremot så var han ju 70 år 2010 så är kanske död idag.
2014-09-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Vi kan med stor sannolikhet förvänta oss åtskilliga kampanjer och demonstrationer mot rasism, "vi gillar olika", "ut med rasisterna från riksdagen" etc etc. Personer i ens närhet kommer dela länkar, posta på facebook och beklaga över hur "dumma" Sveriges medborgare är.

Detta är då det jag inte ser fram emot dock.
Ser dock fram emot det, i all min skadeglädje. Det är döende fiskar som sprattlar, en helt ny politisk verklighet (med nya möjligheter) kommer att uppenbara sig :-)
Senast redigerad av Fnysington 2014-09-10 kl. 09:45.
2014-09-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har svårt att se att dom kommer få något att fästa på Åkesson personligen, han är så inihelvete mediatränad och medveten - jag tror inte ens han har avpixlat i sin browsercache för då hade det stått i Expressen "Åkesson frekventerar hatsiter!". Sist det begav sig var när Åkessons barndomsminnen inte fick vara sanna, och dom hade grävt fram nån västerpartistisk kulturkoftelärare som åkte på spö i Debatt. Det påstådda momsfifflet i Blåsippan fäste inte heller på Åkesson trots idoga försök.

Jag tror inte dom har något på honom personligen - kanske får vi se mer insinuant nonsens, men jag tror inte det. Researchgruppens material är det Expressen har, och där finns inte Åkesson. Garanterat.
Jimmie har redan medgett att han besöker avpixlat "någon gång i veckan", så det är redan avhandlat.
2014-09-10, 09:46
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vägrar tro att alla andra partier inte inser varför SD växer. Alla vet. Men det är media som ägnar sig åt att blankpolera golvet i den smalaste åsiktskorridoren i världen samtidigt som alla utom SD har anammat "mediakontraktet" att stå och tjata om "allas lika värde" och "feminism" och "mänskliga rättigheter" för att inte dom också kölhalas i media.

Sverige behöver en ny journalistkår. En som tillåter att åsiktskorridoren breddas, då skulle fega politiker även dom, säga det uppenbara.
Behövs en ny journalisthögskola också i så fall, lika bra börja i rätt ände. On topic: hade varit intressant med en OU på lördag som fångar in mån-fre nuvarande vecka då Mattson och kompisarna i Researchgruppen kampanjat som mest.
2014-09-10, 09:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Vi kan med stor sannolikhet förvänta oss åtskilliga kampanjer och demonstrationer mot rasism, "vi gillar olika", "ut med rasisterna från riksdagen" etc etc.

Jag är inte alls lika säker. Såna här manifestationer är samma i sin natur som fackeltåg. Fackeltåg mot allt<tm> har visat sig synnerligen värdelösa och avtagit markant i både deltagarantal och genomslagskraft.

Jag gissar på att kvällstidningarna håller käften efter valet och fortsätter sin dödskamp i det tysta. Inför valet 2018 finns dom inte kvar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in