Jag skulle nog tro att Lillsjön "bara" var mottagare, vilket inte är så bara med tanke på vilka abonnenter de hade. Som jag förstått det så byggde man från början LopRa tillsammans med annan verksamhet men efter ett tag så flyttade de till egna hus. Ex.vis var nog US3, US7, US9, US18 samgrupperade med LFC. Det gör att jag inte tror att man ville blanda verksamheten i detta området när man inte ville göra det på andra platser.
Men eftersom US-7 var en Huvudstation (HS) så var den större än de vanliga US.
Det finns en film som heter "från gnist till fjärrskrift" (finns på tuben) som visar lite hur tanken var och hur utrustningen såg ut (även om det väl är kulisser i filmen).
Dessutom så skall huvudstationerna ha haft två sändarplatser, här för US-7 verkar det som att Ölsjön har hittats, så det kan vara så att det fanns en till i närområdet.
US=understation
Denna hemsidan visar lite bilder och det går även att ladda hem filmen "från gnist[...]"
http://www.fht.nu LopRa
Att det var SFV som ägde fastigheten tror jag inte betyder något i sammanhanget. Fanns även exempel på att Sveaskog äger marken där aktiv gammal LopRa finns.