2014-09-10, 09:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vägrar tro att alla andra partier inte inser varför SD växer. Alla vet. Men det är media som ägnar sig åt att blankpolera golvet i den smalaste åsiktskorridoren i världen samtidigt som alla utom SD har anammat "mediakontraktet" att stå och tjata om "allas lika värde" och "feminism" och "mänskliga rättigheter" för att inte dom också kölhalas i media.

Sverige behöver en ny journalistkår. En som tillåter att åsiktskorridoren breddas, då skulle fega politiker även dom, säga det uppenbara.
Jag tror det spricker nu, isoleringstaktiken funkade väl sådär, SD växer snabbare än någonsin.
Informationskampanjer som nollan Wallström föreslog visar väl bara att hon sitter fast i 90 talet.

Det är rätt sluga och cyniska rävar som drar upp strategier, inte ens Helfel vågade säga att kommuner bör tvingas ta emot asylturister. Att hans partikamrater rutit ifrån är uppenbart.

Det kommer försöksballonger efter valet, jag lovar.

Det kommer bara gynna SD men det är en annan femma.
2014-09-10, 09:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Behövs en ny journalisthögskola också i så fall, lika bra börja i rätt ände.

Sant, och jag editerade mitt inlägg samtidigt som du svarade
2014-09-10, 09:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har svårt att se att dom kommer få något att fästa på Åkesson personligen, han är så inihelvete mediatränad och medveten - jag tror inte ens han har avpixlat i sin browsercache för då hade det stått i Expressen "Åkesson frekventerar hatsiter!". Sist det begav sig var när Åkessons barndomsminnen inte fick vara sanna, och dom hade grävt fram nån västerpartistisk kulturkoftelärare som åkte på spö i Debatt. Det påstådda momsfifflet i Blåsippan fäste inte heller på Åkesson.

Jag tror inte dom har något på honom personligen - kanske får vi se mer insinuant nonsens, men jag tror inte det. Researchgruppens material är det Expressen har, och där finns inte Åkesson. Garanterat.

Expressen har sannolikt ganska tomt i tanken nu. Dagens snubbe, sjuttioelfte plats på någon kommunlista pekar på det. Ju närmare söndag desto mer valbrus överallt. Hade man haft någon SD-höjdare i rockärmen hade man redan halat fram kortet vid det här laget. Hoppas jag.

Expressen får däremot gärna fortsätta sin sjuka uthängning av okända stackare. Rena reklamkampanjen för SD då det mesta av de förskräckliga citaten är totalt harmlösa och till och med gränsar till rena sanningar. SD framstår också som ytterst på tårna att stänga av alla avvikare. De andra partierna förefaller avsevärt trögare att stänga av sina rötägg; pensionärsrånaren (KD), barnvåldtäktsmannen (S), pedofilen (FP), mordhotaren (S), barslagskämpen (S), rasisterna (M), kvinnomisshandlaren (FP), judehetsaren (C) etc etc.

.
2014-09-10, 09:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag tror det med,eller någon annan i toppen.
Säkert något dravel i klass med momstjafset.

Jag tror inte det funkar. Om inte media helt är fixerade vid SD, så bör det finnas tillräckligt med andra nyheter och politiska nyhter för att det ska drunkna i bruset och vara för sent. Det kommer att vara en exklusiv nyhet för ett mediaföretag och om övriga mediaföretag inte är odugliga, så har de egna exklusiva valnyheter de vill pusha för istället.
2014-09-10, 10:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Expressen har sannolikt ganska tomt i tanken nu. Dagens snubbe, sjuttioelfte plats på någon kommunlista pekar på det. Ju närmare söndag desto mer valbrus överallt. Hade man haft någon SD-höjdare i rockärmen hade man redan halat fram kortet vid det här laget. Hoppas jag.
Det spekulerades här i tråden när den optimala dagen var för att släppa den tyngsta "skandalen".
Jag vill minnas att vi kom fram till att det i så fall är idag den skall komma för maximal effekt & minimal tid för dementier & försvar.
2014-09-10, 10:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag tror det spricker nu, isoleringstaktiken funkade väl sådär, SD växer snabbare än någonsin. Informationskampanjer som nollan Wallström föreslog visar väl bara att hon sitter fast i 90 talet.

Jag är av uppfattningen att "den svenska trögheten" inte beror så mycket på att folket inte vaknar, men alla som inte vill riskera att valsa runt i Expressen håller käften utanför sin familj och pålitliga bekantskapskrets. Men jag har sett nu att alla har sina spröt ute och sonderar om konsensus svänger. När det väl nått kritisk massa så kommer alla att "komma ut" som invandringskritiker, och säga att "nu är det fan nog!". Det behövdes en tiggarinvasion för att få ut konsensussökarspröten på folk. Tack för det Rumänien.

Och Sverige fungerar så. När konsensus väl svänger går allting skitfort och folk som inte såg det komma undrar vadfan som hände. Från en dag till en annan bara, pang. Så visst kan det spricka och gå fort när bubblan väl spricker.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-09-10 kl. 10:15.
2014-09-10, 10:11
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vilken tid?

Intervjuas han angående sitt supporterskap till Mjällby?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=20690&artikel= 5960156
2014-09-10, 10:14
Medlem
Bellanias avatar

Dagens da capo...

Sentio 12,7 %
Demoskop 11,8 %

Mina damer och herrar!

Det blåser medvind...

2014-09-10, 10:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det spekulerades här i tråden när den optimala dagen var för att släppa den tyngsta "skandalen".
Jag vill minnas att vi kom fram till att det i så fall är idag den skall komma för maximal effekt & minimal tid för dementier & försvar.
Börjar det inte bli lite sent att försöka skandalisera i syfte att sänka SD:s siffor? Många har förtidsröstat och de flesta har bestämt sig redan. Visst, några på marginalen kanske man kan påverka. Men då tror jag det blir både positivt och negativt för SD, en del upprörs och avstår SD, andra blir förbannade på att media försöker påverka valet, så att sluteffekten bli plus minus noll.

Nej, media måste nog sitta på något riktigt fett för att det ska vara någon idé.
2014-09-10, 10:17
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag tror fredag lunch. Detta för att påverka väljares mindset inför slutdebatten och för att minimera chansen för Åkesson att prata sakpolitik sista dagarna.
2014-09-10, 10:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Och sen kommer en massa stockholmsjournalister åka ut till de orter där SD fick mest och göra reportage som handlar om att de inte fattar någonting. Som när Kadhammar åkte till Landskrona när SD fått 22% i kommunen där och konstaterade att landskronaborna har fel, för han gick minsann runt och tittade på gator och torg en stund och såg inga bråkiga invandrare.

Detta är den stora skräcken, att valresultatet kommer att tolkas på de mest idiotiska sätt och att eftervalsdebatten kommer att handla om att "normaliseringen av SD" (som inte har skett) har gjort att "rasismen" växt sig stark (nej) och nu måste kampen mot den trappas upp ordentligt. Räkna med att stockholmarna samlas för en ännu större manifestation än när SD kom in förra gången. Jag orkar inte ens tänka på hur många år av hjärndöd debatt det kommer att ta innan alla förstår varför SD blev så stora och hur man ska göra för att möta det.

Jo, det kommer vara stor humor när alla goda, rättrogna och upplysta människor ska tala de förtappade tillrätta och i poänglösa utläggningar förklara "hur det kunde gå så här".

Dock avsevärd skillnad mot att tillrättavisa 5,7% vilsna felröstare än att köra inkvisition mot 15% av befolkningen. I synnerhet som de 15 procenten riskerar att vara mycket mer mycket snart. Folks berättigade oro över asyskaoset kommer tvunget få större fokus än tidigare i eftervalspladdret.

.
Senast redigerad av Månsan 2014-09-10 kl. 10:26.
2014-09-10, 10:24
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania

Dagens da capo...

Sentio 12,7 %
Demoskop 11,8 %

Mina damer och herrar!

Det blåser medvind...

Vart har vi fullständiga uppgifter (procentenheter från samtliga partier) från Sentio? Försökte googla, utan resultat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in