2014-09-10, 00:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror inte han är skyldig till detta mord.

Han kan inte riskera ett längre straff då han redan sitter på livstid, däremot kan han riskera att få avslag på sina ansökningar om tidsbestämt straff längre framåt I tiden.

Jag tror att han skulle erkänna om han var skyldig.

Han är så där lagom halvt bakom flötet så med rätt förhörsledare så sjunger han så gärna.
Skäligen misstänkt är vad man uttryckte, så dom har inget på honom.

Dåren har isolerat sig efter det han åkt på en hel del stryk. Så kan det ju gå om man inte är accepterad på Norrtäljes sexbunker. Hoppas han avlider innan han friges.
Citera
2014-09-10, 00:15
Medlem
lrad070142s avatar
När man nu sitter där, på "livstid" (dvs ute om 8-10 år..) varför kan man inte avslöja allting på en gång? Vi har ju inte samma straff som i t.ex USA, dvs att tre mord blir tre "livstider". Och att man kan få ett sammantaget straff på något så löljligt som 370 eller 1140 år. Det finns säkert flera anhöriga som vill ha ett "avslut", och gå vidare? Han sitter där och klagar.. Maten är "tråkig", och han vill köra lastbil igen och fixa med sin jävla gamla Saab.. "Hamburgare varje fredag, jättejobbigt". Han är som en perverterad "Pentii Varg" - "jag vill ha lite tyck-synd-om" Jag skriver inte något mer, för då blir det åtalbart. Men jag kan gärna ställa upp och ge honom lite "tyck-synd-om"
Citera
2014-09-10, 00:33
Medlem
Grandiosos avatar
Leif GW Persson: Jag vet varför Eklund anhölls

Citat:
Leif GW Persson, pensionerad polisprofessor, visste om att anhållandet skulle ske.

– Jag har pratat med utredarna innan de tog det här beslutet och jag delar deras uppfattning. Det var mycket enkelt, de frågade hur jag skulle ha tänkt i samma situation. Jag svarade att det är alldeles självklart att jag skulle sett till att han hamnade i finkan, säger Leif GW Persson till Aftonbladet.

Han känner även till detaljerna bakom beslutet att anhålla Eklund.

– Jag vet varför han sitter anhållen, men det kan jag inte berätta. Jag kan säga så här: om jag hade haft samma uppgifter hade jag också sagt att han skulle anhållas, säger han.
Citat:
Eklund sitter där han sitter på grund av de uppgifter man fått i kombination med hans bakgrund. Han är en mycket farlig människa, ytterst primitiv och saknar helt empati. Nu har utredarna tillgång till honom och kan fråga olika saker. Men det behöver inte betyda att han är gärningsmannen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19506192.ab
Citera
2014-09-10, 00:42
Medlem
Eklund är inte att beteckna som "primitiv" i första hand utan som känslomässigt handikappad och förståndsmässigt efterbliven.
Citera
2014-09-10, 00:54
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
När man nu sitter där, på "livstid" (dvs ute om 8-10 år..)
Eh, så var det på 70-talet. Idag betyder livstid minst 10 år innan man ens kan söka om tidsbestämt. För vanliga "svennemord" får de räkna med ca 15 år i fängelse. Ett fåtal, som begått mindre allvarliga mord än Eklund, verkar aldrig komma ut. Eklund kommer troligen inte att släppas ut förrän han är mycket gammal, dvs efter 70 års ålder, om dagens praxis gäller i framtiden. Alltså om mer än 25 år. Om han alls släpps ut.
Citat:
varför kan man inte avslöja allting på en gång? Vi har ju inte samma straff som i t.ex USA, dvs att tre mord blir tre "livstider".
Nya brott förlänger möjligheten att söka tidsbestämt och också hur domstolen bestämmer hans straff i framtiden. Exempelvis dömdes stureplansmördaren Tommy Zethreus för flera grova brott under sitt livstidsstraff och detta förlängde hans straff i och med att domstolen (Örebro tr) ansåg att pga detta skulle frågan om tidsbestämning ligga ännu längre i framtiden. Dessutom, skulle Eklund dömas för ytterligare ett mord så finns det sannolikhet att de förmåner han fått inom Kriminalvården, tex anstaltsplacering osv förändras till det negativa för honom.
Citat:
Det finns säkert flera anhöriga som vill ha ett "avslut", och gå vidare?
Jag tror Eklund skiter blankt i de anhöriga till offren.
Citat:
Han sitter där och klagar.. Maten är "tråkig", och han vill köra lastbil igen och fixa med sin jävla gamla Saab.. "Hamburgare varje fredag, jättejobbigt".
Är väl inte så konstigt att han är missnöjd med sin situation, att sitta i fängelse är säkert en ganska tråkig och obekväm upplevelse. Särskilt efter att han blivit rejält misshandlad av medfångar. Jag läste en gång en väldigt bra analys av Eklund här på Flashback, hittar inte inlägget nu men slutsatsen var att Eklund är <insertfancylatinwordhere> vilket innebär att han är som ett barn när det gäller hans egna behov. Eller som någon skrev, Eklund åt pizza varje dag för han tyckte om att äta pizza, Eklund pratar i förhören mer om hans kissande och bajsande än vad han ägnar åt morden och omständigheterna kring dem. Alltså han tänker och beter sig som ett barn skulle göra. Normala vuxna människor kanske tycker om en viss maträtt men de skulle inte äta den varje dag - ett barn skulle dock göra det. Samma sak när det gäller kissande och bajsande. En normal vuxen skulle i samtal med polisen svepa förbi det hela men det gör inte Eklund, tvärtom anser han att det är viktigt att tala om eftersom det handlar om honom själv. Egocentrerad som ett barn helt enkelt. Detta gäller även hans förklaring till varför han våldtog och slog ihjäl Engla, han menade att hon hade sparkat honom på benet. Det är samma sorts förklaring små barn kommer med när de gjort något de inte får. En vuxen man hade, även om det hade stämt eller ej, inte urskuldat en våldtäkt och barnmord med att barnet sparkade honom på benet.
Citera
2014-09-10, 01:06
Medlem
mr.demons avatar
Tycker faktiskt inte att han verkar vara så efterbliven som folk säger att han är. Döma av videoförhöret. Man får ha i åtanke också att han är väldigt pressad och nervös, och därav också kan framstå som lite dummare än vad han egentligen är. Jag tror också ( döma av förhöret ) att han inte mår så bra av vad han gjort, och mår bra av att lätta sitt samvete.

Och han kommer förmodligen aldrig att släppas fri, och det bra det.
Citera
2014-09-10, 01:34
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Eh, så var det på 70-talet. Idag betyder livstid minst 10 år innan man ens kan söka om tidsbestämt. För vanliga "svennemord" får de räkna med ca 15 år i fängelse. Ett fåtal, som begått mindre allvarliga mord än Eklund, verkar aldrig komma ut. Eklund kommer troligen inte att släppas ut förrän han är mycket gammal, dvs efter 70 års ålder, om dagens praxis gäller i framtiden. Alltså om mer än 25 år. Om han alls släpps ut.

Nya brott förlänger möjligheten att söka tidsbestämt och också hur domstolen bestämmer hans straff i framtiden. Exempelvis dömdes stureplansmördaren Tommy Zethreus för flera grova brott under sitt livstidsstraff och detta förlängde hans straff i och med att domstolen (Örebro tr) ansåg att pga detta skulle frågan om tidsbestämning ligga ännu längre i framtiden. Dessutom, skulle Eklund dömas för ytterligare ett mord så finns det sannolikhet att de förmåner han fått inom Kriminalvården, tex anstaltsplacering osv förändras till det negativa för honom.
Jag tror Eklund skiter blankt i de anhöriga till offren.

Är väl inte så konstigt att han är missnöjd med sin situation, att sitta i fängelse är säkert en ganska tråkig och obekväm upplevelse. Särskilt efter att han blivit rejält misshandlad av medfångar. Jag läste en gång en väldigt bra analys av Eklund här på Flashback, hittar inte inlägget nu men slutsatsen var att Eklund är <insertfancylatinwordhere> vilket innebär att han är som ett barn när det gäller hans egna behov. Eller som någon skrev, Eklund åt pizza varje dag för han tyckte om att äta pizza, Eklund pratar i förhören mer om hans kissande och bajsande än vad han ägnar åt morden och omständigheterna kring dem. Alltså han tänker och beter sig som ett barn skulle göra. Normala vuxna människor kanske tycker om en viss maträtt men de skulle inte äta den varje dag - ett barn skulle dock göra det. Samma sak när det gäller kissande och bajsande. En normal vuxen skulle i samtal med polisen svepa förbi det hela men det gör inte Eklund, tvärtom anser han att det är viktigt att tala om eftersom det handlar om honom själv. Egocentrerad som ett barn helt enkelt. Detta gäller även hans förklaring till varför han våldtog och slog ihjäl Engla, han menade att hon hade sparkat honom på benet. Det är samma sorts förklaring små barn kommer med när de gjort något de inte får. En vuxen man hade, även om det hade stämt eller ej, inte urskuldat en våldtäkt och barnmord med att barnet sparkade honom på benet.

Du är klok, jag är (vansinnigt!) arg. Jag vet att han inte är rationell. För några veckor sedan var det en "man" som våldtog en nästan 90-årig handikappad kvinna. Hon var extremt liten och krum. Hans försvar? "Jag trodde hon var ett barn". Bra ursäkt? Eller? Jag tänker inte gråta mig till sömns, för att AE tvingas äta 2 60-grams hamburgare varje söndag. Med sallad, dressing och rostad lök. Huga... Vilket straff! Man blir helt spyfärdig..

Samma sak med mordet på Carolin Stenvall 2008. Mördaren Toni Alldén gråter, grinar och beklagar sig - "ingen vill hälsa på mig, det är så synd om MIG". Nej tacka fan för det, du är ju död i deras ögon? Allt är besvärligt.. Maten är inte bra, det är obekvämt, folk är inte trevliga - de är t.o.m misstänksamma och osjysta.

JA VAD FAN TRODDE DU DÅ?!?!? DU HAR TAGIT FLERA MÄNNISKORS LIV! SKA VI TYCKA SYND OM DIG? FÖR ATT DU TVINGAS ÄTA TVÅ HAMBURGARE VARJE SÖNDAG? MED BRÖD, DRESSING OCH ROSTAD LÖK??? OCH FÖR ATT DET ÄR "ENFORMIGT OCH TRÅKIGT"???????? OCH ATT DU LÄNGTAR HEM TILL DINA SKROTBILAR, OCH VILL "KÖRA LASTBIL" IGEN???????

Sorry för mitt utbrott, men ibland blir det bara för mycket.. Nu känns det lite, lite bättre.. Hoppas att Jasminas försvinnande äntligen får en förklaring. För hennes föräldrars skull!
Citera
2014-09-10, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Undrar hur åren i fängelse har format Anders och hur han ser på sig själv och sin brottslighet.
Det kommer avgöra om ett nytt erkännande kommer och hur, om han är skyldig.

Hur har han haft det på kåken?

Han hade många fler förmåner och kunde röra sig friare än andra intagna år 2009 på norrtälje anstalten.. Dom gossar som våldtagit och saboterat livet för små försvarslösa barn gullas det med mycket från anstaltens och personalens sida. Visste inte vem lilla Engla var innan hon berövades livet av detta kräk, men hon dyker upp i mina tankar ett par gånger varje år och jag får verkligen svårt att andas.. Sådana brott skall straffas med en plågsam död, försök tänka er dessa barns rädsla och sista tankar innan ni säger emot mig... Han inte bara beröva henne livet utan förnedra henne på det vidrigaste sätt man kan göra mot en nån varelse... Hon verkade va en söt lite flicka och hennes gulliga glasögon... Många gånger velat ta kontakt med mamman för att beklaga sorgen och erbjuda hjälp om hon nån gång skulle behöva det, har inte funnit styrka till det ännu...
Citera
2014-09-10, 02:19
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RattvisFunderare
Han hade många fler förmåner och kunde röra sig friare än andra intagna år 2009 på norrtälje anstalten.. Dom gossar som våldtagit och saboterat livet för små försvarslösa barn gullas det med mycket från anstaltens och personalens sida. Visste inte vem lilla Engla var innan hon berövades livet av detta kräk, men hon dyker upp i mina tankar ett par gånger varje år och jag får verkligen svårt att andas.. Sådana brott skall straffas med en plågsam död, försök tänka er dessa barns rädsla och sista tankar innan ni säger emot mig... Han inte bara beröva henne livet utan förnedra henne på det vidrigaste sätt man kan göra mot en nån varelse... Hon verkade va en söt lite flicka och hennes gulliga glasögon... Många gånger velat ta kontakt med mamman för att beklaga sorgen och erbjuda hjälp om hon nån gång skulle behöva det, har inte funnit styrka till det ännu...

Låt bli.
Citera
2014-09-10, 02:32
Medlem
Citat:
Låt bli.

?
Citera
2014-09-10, 05:48
Bannlyst
Citat:
?

Ja, låt bli att kontakta någon anhörig. Skriv av dig här istället.
Citera
2014-09-10, 06:17
Bannlyst
Citat:
Carina Höglund älskar väl all uppmärksamhet så att kontakta henne skulle väl hon gilla. Så länge hon står i centrum så är det inga problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in