2014-09-09, 19:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Sååå, då har vi resultatet av Dulnys "inga kommentarer" och hänvisande till SDs presstjänst (som om de skulle ha något att säga om huruvida han skrivit sakerna eller inte). Avsägande kandidatur annars väntar uteslutning.
Ja, han klarade sig alltså bättre än alla andra sverigedemokrater som konfronterats av Expressen. Samtliga andra fall jag känner till har blivit uteslutna.
Citat:
Hur tyckte du att mannen som hänvisade till SDs kommande bedömning skötte sig? http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/sd-politikern-skrev-hatkommentarer/
Som jag har sagt, jag tycker man inte ska ge sig in i diskussion alls. Avsluta samtalet så fort som möjligt. Kvinnan i klippet ovan gör rätt enligt mig (http://www.expressen.se/nyheter/val2014/hon-skyller-valdtakter-och-ran-pa-invandrare/). Stänger dörren och sen är det inget mer med det. Att SD är ett fullständigt sinnessjukt parti som valt att slänga ut varenda person på order av Researchgruppen (jag vet inte ens om man brytt sig om vad de olika utpekade personerna sagt, drevet i sig verkar ha varit tillräcklig anledning att utesluta) har inget med hennes beteende i klippet att göra.
Citera
2014-09-09, 19:37
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare en person konfronteras av Expressen. Hon står som en av två personer på kommunlistan i Lycksele. Detta är några av hennes kommentarer:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/hon-skyller-valdtakter-och-ran-pa-invandrare/

Det är hårda ord och stark kritik mot media och etablissemang. Men ingen rasism. SD snabbutredde och hon kickas ur partiet. Nu står Lycksele med en ensam person kvar på kommunlistan, samtidigt som SD förmodligen kommer att göra ett kanonval och få flera mandat. I EU-valet fick SD 8,75%, nästan en sjudubbling från valet innan. Nu slår SD centralt sönder möjligheterna för partiet i kommunen och flera stolar kommer att stå tomma. Och allt för en ärlig modig kvinna som menade att politikerna inte bryr sig, eftersom det inte är deras söner och döttrar som drabbas av invandrarvåldet.

Hon sa ju inte ens något felaktigt. Ingen rasism, ingen nazism, främlingsfientlighet eller vad de nu brukar kalla det.
SDs utrensningar har verkligen gått för långt. Hålla med Exprezzen och RG mot sina egna.
Citera
2014-09-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hur kunde de låta den riksdagsman som gjorde den mentala kopplingen mellan häxbrännande afrikaner ("aphelveten") med invandrare i Sverige ("pensionsräddare") sitta kvar?

Hur kunde de trotsa media då? Är det uttalandet OK med dig?

Det var Markus Wiechel som sade så. Han är en komplett obegåvad nolla som egentligen aldrig borde ha fått göra karriär inom partiet. Anledningen till att han fick sitta kvar är att han är blint lojal mot partitoppen och har hjälpt dem rensa ut partikamrater de velat bli av med.
Citera
2014-09-09, 19:41
Medlem
funktionells avatar
Tycker att SD's uteslutning börjar gå lite väl långt nu..
Citera
2014-09-09, 19:51
Medlem
Det är ganska intressant att Reinfeldt uttalar sig i frågan nu:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldt-inte-forvanad-over-sd-kommentarer/

Citat:
Fredrik Reinfeldt är inte överraskad av att SD-medlemmar visar upp en politiskt accepterad bild - samtidigt som de i hemlighet fortsätter att uttrycka rasistiska åsikter.

– Här finns en tendens att ibland anonymt och på nätet uppträda med mer grovyxade och oacceptabla argument, säger han till Expressen.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om Reinfeldt personligen gillar Researchgruppens metoder. Varför har vi inte sett en enda politiker fördöma deras metoder? Ser regeringen mellan fingrarna när det gäller deras underrättelseinhämtning? Hur skulle de reagerat om material om tex Alliansen sparades i motsvarande databas?

Att Reinfeldt ens uttalar sig i denna fråga visar hur besatt han är av att smutskasta SD. Inte ett ord om lämpligheten att låta politiker löpa gatlopp i tidningar, utan nej, det här är ju för ett "gott" syfte. Allt som kan ta fokus ifrån Alliansens misslyckade invandringspolitik är tydligen bra. Han är en komplett idiot, på samma nivå som den där fanatiska Malena Ernman.
Senast redigerad av IT-man 2014-09-09 kl. 20:13.
Citera
2014-09-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktionell
Tycker att SD's uteslutning börjar gå lite väl långt nu..
Ja nu har det gått alldeles överstyr. Tror att Expressen har mer och kommer att släppa lite varje dag fram till valet för att driva SD på defensiven. Kan ingen av dessa tomtar i kommunerna stå upp för vad de skrivit? Vissa saker här är sånt man hör folk säga lite av och till, inget extremt egentligen för den som lever i verkligheten...
Citera
2014-09-09, 20:14
Medlem
Man kan ju iaf inte klaga på all uppmärksamhet SD får, det tackar dom för.
Vem har hört talas om dom andra partierna på senaste tiden?

Dessa personer "utesluts" nu, men kommer i många fall komma tillbaka i framtiden när partiet fortsätter att växa. Skulle gissa på att 80% av svenskarna är rasistiska om man använder extremvänster Expressens syn på det hela.
Citera
2014-09-09, 20:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Det är ganska intressant att Reinfeldt uttalar sig i frågan nu:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldt-inte-forvanad-over-sd-kommentarer/

Det skulle inte förvåna mig det minsta om Reinfeldt personligen gillar Researchgruppens metoder. Varför har vi inte sett en enda politiker fördöma deras metoder? Ser regeringen mellan fingrarna när det gäller deras underrättelseinhämtning? Hur skulle de reagerat om material om tex Alliansen sparades i motsvarande databas?

Givetvis gillar Reinfeldt Researchgruppen, de är hans bästa vän för att mörka sin egna synder bla utförsäljning av svensk ålderdom och välfärd.

Men för att läsa om det.., då måste man ju gå utanför svensk media : http://www.dagsavisen.no/samfunn/bestefar-blir-milliardbusiness/

Finns mycket "gott" att läsa där..
(artikeln förtjänar uppmärksammas av Friatider/avpixlat)

Är det inte dags att Svensken vaknar ?

Eller vill man bara shoppa på Ikea, och vakna av att jobba tills man är 75 ?
Citera
2014-09-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja nu har det gått alldeles överstyr. Tror att Expressen har mer och kommer att släppa lite varje dag fram till valet för att driva SD på defensiven. Kan ingen av dessa tomtar i kommunerna stå upp för vad de skrivit? Vissa saker här är sånt man hör folk säga lite av och till, inget extremt egentligen för den som lever i verkligheten...

Sverigedemokraterna tycker att det är för extremt för sverigedemokrater. Jag tror också att Expressen har mer och kommer att få ännu mer. Frågan är väl bara om de hinner få uppgifterna bekräftade före valet.

Om man ser på Söders pressmeddelande om vilka som ska bort är det ungefär hälften som faller på expressens artiklar, de andra faller ändå.
Jag tror också att Björn Söder har mer men är inte säker på att han kommer att släppa det före valet.
en effektiv krishantering vore ju att de som tror att expressen ska komma på besök ringer björn söder så att partiet kan vara förberett
Men på avpixlat och exponerat valde man den andra vägen. göm er under en sten! Söders uppmaning borde väl vara: avgå!
Citera
2014-09-09, 20:24
Medlem
baggebo1s avatar
Kandidat i Vellinge konfronteras:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/jamforde-romer-med-cancer--vagrar-backa/
Citera
2014-09-09, 20:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kandidat i Vellinge konfronteras:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/jamforde-romer-med-cancer--vagrar-backa/

Expressen har tillsammans med reachersgruppen.., David Bass är namnet för expressen..
(bara att komma ihåg det.., återigen)

Han lever ganska bra antar jag.., David Bass..
Citera
2014-09-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja.., vad vet jag men kanske det är så det går till i journalizt-världen där du säger dig höra hemma. Man spionerar på varandras jobb och fritid.

Hygglig plats du måste jobba på. Antar att du är på toppen av hönshuset då.

(Sen vad jag syns om den sk "researchgruppen" du refererar till.., nej det vill du inte höra. Men jag anar att du vet vid detta laget)

ja i journalistvärlden uppmanar vi de som känner sig kränkta, genom publicering eller arbetsmetoder, att anmäla.
Vi har. liksom flera andra yrkesgrupper, etiska regler som vi som kollektiv försöker följa. Vi uppmuntrar också till etiska diskussioner på redaktionernsa och att vi påpekar för varandra hur vi agerar. Vi vill ha en levande diskussion om publicitets och yrkes-regler. Enskida personer ska helst inte råka illa ut när vi arbetar eller publicerar.Vi vill inte ha en statlig reglering med mer inskränkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in