2014-09-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett mord där mördaren gör sig av med kroppen, och därefter styckar den och placerar den på en plats där den ska hittas? Rätt udda, tycker jag.
Det fetade är en sk trådsanning. En högst subjektiv bedömning som du och många andra i tråden gjort gällande.

Edit: jag har själv tidigare i tråden spekulerat kring detta. Men är idag av annan uppfattning vad gäller placeringarnas syften.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-09-09 kl. 20:12.
Citera
2014-09-09, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det där kan du glömma. Den här dödsolyckan inträffade i början av maj 2013 på Hedens flygbas i Degerbäcken. VB:s kompis, som hette R*wi (a) och några andra killar var där och körde nån form av bilracing på flygrakan. De kraschade och R*wi avled av skadorna han ådrog sig. Det var alltså inte frågan om någon smitningsolycka. VB var inte närvarande där. Däremot besökte hon platsen den 2 eller 3 maj. Hon och KJ hade en sms-konversation om saken. Han ville komma och trösta henne, men det fick han inte.

Finns det någon artikel om olyckan, jag hittar inget om detta.
Citera
2014-09-09, 20:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det fetade är en sk trådsanning. En högst subjektiv bedömning som du och många andra i tråden gjort gällande.

Edit: jag har själv tidigare i tråden spekulerat kring detta. Men är idag av annan uppfattning vad gäller placeringarnas syften.
Det är inget gömställe, precis. Benen hade hittats inom några dagar, till skillnad mot om den hade gömts ute i skogen.
Citera
2014-09-09, 20:19
Medlem
Citat:
Det är inget gömställe, precis. Benen hade hittats inom några dagar, till skillnad mot om den hade gömts ute i skogen.
Det är ju väldigt lätt att påtala nu när vi sitter med facit i hand, eller hur?
Citera
2014-09-09, 20:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det någon artikel om olyckan, jag hittar inget om detta.
http://www.nsd.se/nyheter/livshotande-skador-efter-singelolycka-7634728.aspx
http://www.nsd.se/nyheter/foraren-avled-7636902.aspx
Citera
2014-09-09, 20:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Beträffande sannolikhet för plantering kan vi konstatera att flera brottslingar har dömts mot sitt nekande, trots övertygande bevisning. Kan det handla om plantering som ingen har anat där?
Så nu ska man alltså utgå från att sån här övertygande bevisning sannolikt bör vara
planterad eller? Överlag?
De som inte vill erkänna det de beskylls för att ha gjort torde för det mesta vara
helt oskyldiga i själva verket trots tung bevisning mot dem?

Fan vad det måtte grejas i skymundan av alla ondsinta små planterare i riket.
Kanske själva lagens män hjälper till i vissa fall att dutta blod och placera komprometterande
saker hos folk man vill sätta dit till varje pris?

Finns det någon enda dömd mördare som du inte betvivlar skulden hos?
Hade man planterat blod i stugan som Ulf Olsson ägde också kanske?
Var han oskyldig han med tror du till morden på Helén och den vuxna tjejen som
låg kastad på en rastplats utanför Hässleholm? Utsatt för en komplott?
Senast redigerad av Grandioso 2014-09-09 kl. 20:48.
Citera
2014-09-09, 20:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så nu ska man alltså utgå från att sån här övertygande bevisning sannolikt bör vara
planterade eller? Överlag?
De som inte vill erkänna det de beskylls för att ha gjort torde för det mesta vara

Kanske själva lagens män hjälper till i vissa fall att dutta blod och placera komprometterande

Ja, och det har jag redogjort för. Har du någonsin ifrågasatt åklagares påståenden?
Citera
2014-09-09, 20:27
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
planterat eller? Överlag?

Och vad är den tunga bevisningen för att KJ är GM?
Citera
2014-09-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Denna tråd skapades 8/5, då de började söka efter vb. Så allmänheten visste inget den 7/5, ändå är det 73 kontakter som tas den 6/5 istället för snittet på 32. Och en stor ökning mellan AN och MB ses också i statistiken, ovanligt mycket.

Varför tog MB ledigt från Sushirestaurangen på måndagen?

Hur ser det ut i övrigt mellan AN och MB? Det här var ju bara 7 dagar som redovisades. Lite för lite för att säga om det är något extraordinärt.

Men lite märkligt känns det som om det normala är några få kontakter per dag och så vips en markant ökning 6/5 och 7/5.

Pilosen kanske borde ha kollat igenom AN:s mobilur också.
Citera
2014-09-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln

Vad är det för uppfattning?

Har du lokalkännedom?

Som Bodenbo kan jag säga att det är ett väldigt dåligt ställe att placera kroppsdelar om man vill undvika upptäckt. FP2 är något bättre. Men FP1 är dömt att upptäckas väldigt fort. "Ödehuset" som det kallats i media är gravt missvisande.
Citera
2014-09-09, 20:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad har du för belägg för att avsikten var att benen skulle påträffas i gula huset?
GM (KJ) ämnade kanske bränna ner stället, fick dit benen men förhindrades av någon
anledning att även placera torson där.

Nu är jag emellertid inte helt främmande inför tanken att autisten ifråga verkligen ville
visa upp sitt dåd i tron att man ändå aldrig skulle kunna binda honom vid vad han
gjort sig skyldig till, full av kunskaper i "ämnet" som han var av allt tittande på sin käre
Dexter med flera amerikanska kriminalserier.

Han började bli less på att man inte hittade hans "verk" så han fick briljera inför
farbror Blå: "Ni har ingenting på mig" och det självsäkra köret.
Så till slut agerade han och underlättade för upptäckt av detta "verk" genom placering av
offrets ben i det snart mytomspunna huset ifråga.

Men det är mindre troligt dock, detta scenario.
Senast redigerad av Grandioso 2014-09-09 kl. 21:09.
Citera
2014-09-09, 20:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte omöjligt, därför publicerar jag nu ett PM i sin helhet för att kanske kunna bringa klarhet i detta.

enligt en granne till mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon, men är väldigt tacksam om mitt nick hålls utanför.

Och då kan man undra, är grannen egentligen inte en granne utan en familjemedlem med koppling till vännen?

Jag vet, det är obekräftade uppgifter, dock har vi inte så mycket annat att gå på. Om det inte är sant så kan det ändå vara värdefullt, det betyder i så fall att någon desinformerar, och är intressant i sig.

EDIT;Det fetmarkerade. Vem kunde känna till detta, detaljerat, varför dikta upp detta? Antingen var det så, eller så är det en efterhandskonstruktion för att sätta någon i ett fördelaktigare läge.

En granne till MB och AN som dels känner till familjens Facebookvänner men också att VB hade nekat erbjuden skjuts därför att föraren(KJ) hade druckit en öl. Grannen vet också att polisen har sökt makarna på deras hemadress.

Jag har en känsla av att den här grannen vet vad som hände VB den där kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in