2014-09-08, 19:46
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Detta är verkligen off topic, men vi som varit på den här tråden en tid känner ju igen varandras nick och hyfsat även varandras kunskapsnivå. Vissa uppskattar man mer än andra. Blir moderator gramse för uppenbar OT så vänligen bara radera det här inlägget.

Fula Gubbens frånvaro från FB diskuterades här för en tid sedan. Hans senaste inlägget var gjort 140629.

Visst är det så att han kan ha tröttnat efter 4 inlägg per dag under 12 års tid, men det tror jag inte. Han kan ju också ha blivit sjuk, vem vet.

Är det någon som "kände" honom eller hade närmare kontakt med honom? Absolut inte outa honom, men vet om han utsatts för något brott.

Jag tycker att det har varit mycket hus som har brunnit, många människor som har mördats och misshandlats. Finns det risk att man kanske inte är anonym här, utan att man lätt kan bli identifierad? Researchgruppen har ju blivit kända för att leta upp anonyma meningsmotståndare och att utöva politiskt våld. MF släpptes väl för mordbranden på C-ledaren i Linköping på grund av brist på bevis. Någon som vet om tongivande anonyma SD-sympatisörer aktivt hotas eller mördas. Det är ju tex krönikörer på Avpixlat som hotats och några till tystnad.

Detta är ju OT, men ibland så slutar vissa konton att användas ett tag. Kan bero på att personen bakom användaren kommer in i en svacka pga inackurata förutsägelser, dålig respons eller liknande. Många gånger har samma person ett flera alternativa konton som denne kan leka runt med och testa sig fram tills han eller hon hittar ny fast mark under fötterna och tinar upp sitt originalkonto.
2014-09-08, 19:49
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag tänkte på Fula Gubben(s frånvaro) förra veckan, och bemödade mig med att kolla upp hans inloggnings- och inläggsstatistik.

Det som talar mot att han utsatts för brott som leder till personskada är ju att hans senaste inlägg var en månad innan hans senaste inloggning. Då verkar hot vara troligare, även om det känns lite väl foliehattigt/paranoid-aktigt. Jag vettefan alltså. Skulle vara intressant att se inloggningsstatistiken mellan 29/5 (senaste inlägget) och 29/6 (senaste inloggningen).

Hur som helst, Novus 9,5 %... menar de att SD har tappat till C och FP?

Om SD tappar i spurten borde det vara M-väljare som prioriterar en Alliansseger när avståndet nu krymper. Andra alternativ är helt osannolika.

Så länge SD är tredje största parti och blir tungan på vågen så är det en seger. Då spelar det mindre roll om resultatet är 9,5 eller 13,5 procent.

Jag hoppas också att allt är väl med FG.
2014-09-08, 20:04
Medlem
Är det på torsdag det kommer en ny mätning?
2014-09-08, 20:57
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Hur var uppslutningen på Jimmies torgmöten i Stockholmsområdet idag? Väldigt avgörande för SD hur Stockholmarna röstar. Att SD kommer att få 15-20% i stora delar av landet rådet det inget tvivel om men om man bara får typ 4% i Stockholm så kommer detta dra ner som fasen.
2014-09-08, 21:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Om SD tappar i spurten borde det vara M-väljare som prioriterar en Alliansseger när avståndet nu krymper. Andra alternativ är helt osannolika.

Så länge SD är tredje största parti och blir tungan på vågen så är det en seger. Då spelar det mindre roll om resultatet är 9,5 eller 13,5 procent.

Jag hoppas också att allt är väl med FG.
Vad ska de prioritera? SD blir vågmästare vilken sida som än "vinner".
2014-09-08, 21:20
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
9.5% är ju rätt kasst och känns orimligt lågt men i övrigt är det ju en kalasmätning, då sd både blir vågmästare och tredje största parti.
SD låg högre i EU valet så varför de skulle ligga lägre i riksdagsvalet borde Novus förklara kan jag tycka, snarare så ligger SD en bra bit över 10 %, frågan är hur mycket? 12?13?14?15?16?
2014-09-08, 21:22
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Sd tappar hört snacket på stan det pratas om en sd kvinna som hailar fritt på gator nu, när det var en 18 åring som dammsög för snart 3 år sen, likaså Aktuellt nyligen tappade dom som fan helt sjukt.
2014-09-08, 21:24
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Sd tappar hört snacket på stan det pratas om en sd kvinna som hailar fritt på gator nu, när det var en 18 åring som dammsög för snart 3 år sen, likaså Aktuellt nyligen tappade dom som fan helt sjukt.
Vad är det man tappar menar du? och vad tappade Aktuellt? är du nykter?
2014-09-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
SD låg högre i EU valet så varför de skulle ligga lägre i riksdagsvalet borde Novus förklara kan jag tycka
Fi låg också högre. Plus några till. Kanske så enkelt som att folk inte röstar riktigt lika i valen.
2014-09-08, 21:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vad ska de prioritera? SD blir vågmästare vilken sida som än "vinner".

Ja precis, bättre att markera vad man tycker om invandringsfrågan genom att rösta SD om man delar deras uppfattning. Detta oavsett vilket av blocken man föredrar.
2014-09-08, 21:27
Medlem
Om man jämför med vad Novus hade SD vid samma punkt förra valet, 8:e September 2010. Så hade de SD på 5,2% ( SD fick 5,7% i valet).

Får se vad de andra OU säger. Om man ser en röd tråd av mindre tapp. Att senaste tidens "skandaler" ska generera mer röster tror jag mer är en dröm.
2014-09-08, 21:33
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Fi låg också högre. Plus några till. Kanske så enkelt som att folk inte röstar riktigt lika i valen.
Det är en förklaring, den andra är att partier som är bra på att mobilisera får ett stort genomslag,FI räknas till de senare.
SD har betydligt fler väljare från landsbygden och mindre städer som är EU kritiska och mindre benäga att rösta så SD bör knappst få ett mindre stöd vidare har SD´s stöd ökat konternueligt sedan EU valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in