2014-09-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Har sett rätt bra ut på försäsongen. Mycket bättre PP än sist vi var uppe o bra speed genom mittzon. Spelar bredare igen och byter kant mycket bättre.. Hänger väl ihop med mer fart o snabbare puckleverans.

Tror DIF kan överraska rejält. Men måste få en bra start första 7-8 matcherna.

Men Sammy o Co kan inte vara skadade varannan vecka .. Då blir det jobbigt. Laget behöver sina tunga pjäser.
Bara för att ni haft en hyfsat försäsong så betyder ju inte det att ni gör en bra säsong, , men visst kan ni bli nya "Leksand" om ni får en bra start. Publiken kommer säkert vinna många matcher åt er, det kan man konstatera.
Citera
2014-09-08, 14:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bara för att ni haft en hyfsat försäsong så betyder ju inte det att ni gör en bra säsong, , men visst kan ni bli nya "Leksand" om ni får en bra start. Publiken kommer säkert vinna många matcher åt er, det kan man konstatera.
Nä jag vet, vi brukar göra rätt bra försässar.

Var jävligt oroad förut o tyckte din favorit Challe gjorde bort sig i lagbygget..men de ökade förhoppningarna är baserade på hur spelet ser ut o inte resultaten.

Så kanske finns där lite hopp
Citera
2014-09-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Modo, DIF, Luleå och Örebro i botten, utan inbördes ordning. Skellefteå spelar Play-In.
Jag tror det står mellan Frölunda och Växjö. Färjestad är överskattade.
Det får bli mitt tips.

Citat:
Leksand överpresterade förra året.

Vafan kom du upp till ytan först nu? Var är revolvern?
Ser fram emot match mot SSK nästa år!
Citera
2014-09-08, 17:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vafan kom du upp till ytan först nu? Var är revolvern?
Ser fram emot match mot SSK nästa år!
Tog bort pickan, behöver inte den längre (fists of steel)

Just det, ni kommer ju få SSK i kvalmatchen i vår
Citera
2014-09-08, 18:11
Bannlyst
Citat:
Tog bort pickan, behöver inte den längre (fists of steel)

Just det, ni kommer ju få SSK i kvalmatchen i vår

Nja man får väl hoppas på att Leksand ryker och spelar där dom hör hemma 2015/16.
Vägrar gå till Scandinavium igen och se rumpmasarna spela sin tråkiga hockey. Örebro som satt i ungefär samma sits försökte ju spela anfallshockey i alla fall!

Hoppas att Frölunda går bättre än förra året i alla fall!
Citera
2014-09-08, 19:04
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Vägrar gå till Scandinavium igen och se rumpmasarna spela sin tråkiga hockey. Örebro som satt i ungefär samma sits försökte ju spela anfallshockey i alla fall!
Ja och det gick ju förjävla bra eller?

Djurgården får nog fan kvala, laget är konstigt byggt och jag tror inte det funkar.
Citera
2014-09-08, 20:04
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Känner mig faktiskt rätt positiv inför onsdagens match. Jag har sett nästan alla matcher hittills och det som slår en är att Luleå Hockey känns väldigt kreativa. Visst, att slå Nottingham eller Hamburg är ingen prestation men du måste vara offensivt skicklig för att fortsätta göra mål i en match som tagit slut.

Framförallt om man tittar på anfallsspelet så lyser kreativiteten igenom. Provet kommer ju såklart på SHL-nivå där jag framförallt inte tror att målskyttet kommer avta utan det är väl snarare om man kan hålla sig borta från spelvändningar.

PP ser också lovande ut sett till spelet. Skellefteå har varit bortskämda med både höger- och vänsterskyttar som kan hålla i pucken, passa och hota själv. Det här har vi just nu i vår första PP-enhet med Zaar och Wallmark på varsin kant. Fördelen med skickliga kantspelare i PP är att du inte är lika beroende av en superback på pointen. Har du någon som kan ta emot pucken och spela vidare den hyfsat snabbt så räcker det.

Håller oss som knappa favoriter inför onsdagens match.

Hur är känslan hos er Skellefteåfans?
Citera
2014-09-08, 20:21
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Skellefteå AIK borde rimligen vara chanslösa mot målspottar-Luleå.

Motfråga: varför vill världsmästarbacken Fransson uppenbarligen inte spela med Luleå? Han bättrar inte på bilden som SHL-spelarna har om Luleå Hockey:

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/domen-hit-vill-shl--spelarna-inte-flytta/

Att SHL-spelarna tror att Skellefteå AIK blir en flopp är utmärkt. Mästarna kan behöva flyga under radarn efter några fantastiska år.
Citera
2014-09-08, 20:27
Medlem
LT10s avatar
Ja risken är väldigt, väldigt stor att vi får kvala. Vi har en riktigt svag trupp där vår ledargestalt i försvaret ska vara Daniel Fernholm, det säger det mesta. Övriga backar är: Holm, Arnesson, Englund, Norell, Deilert, Ollas-Mattsson, Nordlund, Falk. Av de tror jag bara Arnesson, Norell, Englund, Fernholm klarar av den här nivån, möjligtvis Högström också.

På forwards sidan har vi några intressanta som Sörensen, Alvarez, Ljungh och Heinerö. De har potential och jag tror att i alla fall två blomstrar ut och blir riktigt bra i år. Samuelsson och Lauritzen kommer nog mestadels vara skadade. Frågan är om de ens gör 25 matcher var.

Det känns tufft redan nu. Egentligen inget konstigt med det när vi för det första inte har en kommun som backar upp oss som övriga lag och när dessutom de vidriga hockeymördarna sparkar på oss som redan ligger ner genom att ta 7 miljoner bara sådär för att ge till den vidrigaste klubben som existerar. Sen har hela den här ligan blivit urusel under åren vi har varit borta, bara en tidsfråga innan ligan är stängd. Att slopa kvalserien är bland de dummaste besluten som tagits i svensk hockey.

Men jag måste ändå säga att jag trivs med den här DIF mot rubbet känslan. Det är inte vi mot Färjestad, det är inte vi mot Linköping. Det är vi mot SHL. Vi supportrar vet redan vad som gäller och jag hoppas spelarna också gör det och tar till det som tändvätska.
Citera
2014-09-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Motfråga: varför vill världsmästarbacken Fransson uppenbarligen inte spela med Luleå? Han bättrar inte på bilden som SHL-spelarna har om Luleå Hockey:

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/domen-hit-vill-shl--spelarna-inte-flytta/

Att SHL-spelarna tror att Skellefteå AIK blir en flopp är utmärkt. Mästarna kan behöva flyga under radarn efter några fantastiska år.

Är väl IMO rätt svårt att "floppa" när man bytt ut halva laget inför säsongen, Och "Floppar" vi så måste det ju vara pga "experternas" tippningar, där de fortfarande trott på oss, redan innan vi värvat något.

Nja, ingen flopp.
Citera
2014-09-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Är väl IMO rätt svårt att "floppa" när man bytt ut halva laget inför säsongen, Och "Floppar" vi så måste det ju vara pga "experternas" tippningar, där de fortfarande trott på oss, redan innan vi värvat något.

Nja, ingen flopp.
Jupp, de som tror att vi kommer floppa i år måste ha alldeles för höga förväntingar på laget till att börja med. Går vi till slutspel i år är då jag nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Känslan är att de flesta är favoriter mot Skellefteå AIK, åtminstone till en början. Lär ta lång tid att spela ihop laget med alla nya spelare och en potentiell förstakedja med Sundqvist, Lehtonen och "Mr.PåIngång" får vi ju inte förrän i oktober.

Känslan över säsongen är rätt pissig överlag. Mättnad över guldet samt alla spelarförluster lär bidra till sämsta publiksnittet sedan vi gick upp i elitserien.
Citera
2014-09-08, 20:42
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Kan du inte tala klarspråk istället för dina försök till metaforer? Vad är det du försöker säga?

Att du också känner dig optimistisk inför onsdagens möte och håller Skellefteå som knappa favoriter? Som skyhöga favoriter till och med?

Att du anser att Luleå Hockeys offensiv är obefintlig?

Försök producera ett seriöst inlägg för en gångs skull vettja. Den där nya pajasen som bara maler på har fått mig att hålla borta senaste veckorna. Du också igen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in