Citat:
Ursprungligen postat av
ninjutsu
Mh. Somalier, araber och andra utomeuropeiska folk har tydligen lika mycket rätt till Sverige som svenskarna...
Ja i alla fall de som bott här större delen av sitt liva. Jag anser inte att man kan slänga ut folk till deras "hemland" som de kanske aldrig ens besökt. Det är bara fel och sjukt på så många olika plan. De som "nyss" kommit hit vill SD ompröva deras PUT och se om de inte bör få TUT istället så de löper stor "risk" att få åka hem igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ninjutsu
Du förnekar alltså all statistik som pekar på att t.ex somalier är mer våldtäktsbenägna än skandinaver? Sen är det inte så att man bara kan vifta med ett trollspö och så är somaliern helt assimilerad. Det är en process, och det finns inga garantier för att processen lyckas. Under denna process så kommer somaliern vara ett större hot än de inhemska svenskarna. Att du ens vill ta risken och assimilera somaliern tyder ju då på att du tycker att denna risk är överordnad svenska kvinnors välbefinnande.
Nej jag tror inte att statistiken ljuger men jag tror inte att en adopterad utlänning löper lika stor risk att våldta som en invandrad. Den processen må ta flera år men jag anser det ändå vara bättre än att låta kranen stå på max och låta våldtäkterna öka år efter år i 40 år till för att sen (kanske) åtgärdas av SvP. SD ger i alla fall Sverige en chans till överlevnad men att lägga sitt hopp på att drömma om repatriering som inte kommer kunna bli genomförbar inom 30-40 år (typ) anser jag vara naivt utöver det ordinära.
Citat:
Ursprungligen postat av
ninjutsu
Du talar om framtiden och siar om att det kommer bli stora problem om vi fortsätter massinvandringen, kan du inte se att problemen redan är här? Kvinnor våldtas här och nu, av invandrare som redan bosatt sig i landet. Du vill "minska risken", jag vill eliminera den. Utan rasfrämlingar så kan svenska kvinnor inte bli våldtagna av just rasfrämlingar, det är ganska simpelt. Men du som sagt verkar prioritera helt andra saker.
Jag anser att de problemen vi har nu kan åtgärdas och lösas. Det kan kräva några offer men som jag sa innan så är det bättre med den mängd våldtäkter vi har nu som minskar varje år (om vi slutar ta in fler och assimilerar de som är här) än att låta antalet våldtäkter öka för varje år som går och sen (kanske) "eliminera" problemen när SvP får något att säga till om, om 30-40 år. Alla måste lära sig att prioritera och jag anser inte mitt val vara fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ninjutsu
Har du något som stryker detta?
Jag älskar att märka ord så: Nej, jag har inget som
stryker detta

Vill inte ens leta efter något sådant
Jag antar däremot att du menar
styrker:Ja, vad sägs om historien? Om du kan nämna en lyckad repatriering i historien där ingens liv har spillts så kan jag börja leta efter något som styrker det
Citat:
Ursprungligen postat av
ninjutsu
Okej, jag är så van vid att sverigedemokrater alltid hänvisar till sina invandrarkompisar som minsann sköter sig, så det blir lätt att jag generaliserar när det är mer regel än undantag.
Jag antar att det där är det närmsta jag kommer en ursäkt från ditt håll så jag antar att den får duga