2014-09-08, 13:43
Medlem
Offtopic nu....

Är micro och Scott mammor själva?
Citera
2014-09-08, 13:53
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jag försöker... "scottar" för fullt!

är så sällan man läser någon antifeminsit ha någon egen lösning på nått som helst...
antifeminism verkar i stort gå ut på att gnöla i kapp med ryggdunkningarna på varandras ryggar.
så nu är det upp till bevis!

jag kan vara snäll mot herr hundtorteraren dock..du kan få privelegiet att välja en av punkterna...
vassegod ordet är ditt

Scottar lavinen. Den var bra får jag faktiskt säga.

Men ok, jag tar följande punkt då, eftersom det verkar vara femisternas största problem.

Citat:
1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

För att kunna och vilja lösa ett problem måste man för det första klargöra att det handlar om ett problem överhuvudtaget.

Att kvinnor har en lägre livstidsinkomst än män (vet inte var siffran 3,6 miljoner kommer ifrån; antagligen baseras den på äldre generationers kvinnor som förvärvsarbetade i liten utsträckning vilket gör den oapplicerbar på dagens situation) är ett potentiellt problem, OM vissa förutsättningar råder, så som:
-Kvinnor är inte fria att välja yrke
-Kvinnor får lägre lön för samma arbete
-Yrken som kvinnor väljer ger lägre lön P.G.A. av att de domineras av kvinnor

Eftersom ingen av dessa förutsättningar är rådande i dagens Sverige så kan vi konstatera att detta inte är ett problem. Om du har som livsmål att tjäna mycket pengar så har du exakt samma rättigheter och möjligheter som en man att starta företag, handla med aktier eller kränga villor. Inget hindrar kvinnorna, förutom deras egna preferenser för vad de vill göra med sitt liv.
Citera
2014-09-08, 13:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Feminismen har div. ideologiska program, teorier och lösningar på div. problem i samhället.
Är vi nog alla medvetna om, så behöver jag kanske inte dra.

Skulle dock vara intressant att höra antifeministernas olika idéer kring hur samhällen borde lösa de problem som feminister tar upp, som existerar mellan könen om nu feminismen har så käpprätt fel.

Här några idag existerande problem

1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga.
Män tar bara ut 24%.

3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

4. Globalt: Kvinnornas situation ute i världen som ofta är under all kritik. Bevis på detta ex.
°160 miljoner kvinnor fattas i världen i dag. De har pga sitt kön blivit bortvalda, utrotade eller mördade.
°120 miljoner flickor våldtas innan de fyller 18. Vuxna kvinnor som utsätts för sexuellt våld under sitt liv är avsevärt högre.
° Kvinnor äger 1 procent av världens tillgångar, har 10% procent av inkomsterna och utför 65% procent av arbetet. *
° Kvinnor har betydligt färre mänskliga rättigheter tillgodosedda än vad gruppen män har...ex. juridiska rättigheter, möjlighet till skola etc. etc.

Så! Nu vill jag veta VAD är de antifeministiska lösningarna på detta? Eller är det inget problem för er?

* Innan ni nu regarera på denna så: detta är en vanlig feministisk "slogan" hur sann den är gällande de exakta siffrorna går ju inte att fastställa alls, ingen större idé ens försöka ge sig in i det. jag tar med den i egenskap av maktförhållandet. För ATT kvinnor äger mindre, får mindre av inkomsterna och jobbar mer är nog helt sant.
Det har säkert redan givits svar, eventuellt samma svar som jag ger. Men jag ger dem ändå.

1. Kvinnors lägre löner och pensioner beror på att kvinnor söker sig till lågavlönade yrken. Det är alltså deras eget problem, inte samhällets. Inget behöver göras eftersom det är helt upp till individen vilket yrke man väljer (och den mängd yrken man har att välja på bestäms av individens kapacitet). Allt är som det ska vara.

2. Spelar ingen roll. Detta är ett ickeproblem. Däremot ska det vara olagligt för arbetsgivare att säga nej om en anställd vill ta ut föräldraledighet. Detta oavsett om det är pappan och han vill ta 100%.

3. Kriminalpolitik är en helt annan fråga.

4a. Detta är tyvärr inget problem jag väljer att lägga tankar på just nu eftersom det inte händer i civiliserade länder. Man måste göra många, många andra saker i dessa länder innan man ens kommer till en så jämförelsevis liten siffra som 160 miljoner.

4b. Se svar 3. Naturligtvis gäller inte detta "äktenskaplig våldtäkt" eftersom sådan inte är förbjuden i de flesta länder. Så länge skilsmässa kan utföras ensidigt är detta ett ickeproblem.

4c. Ja. Detta är en följd av vår kapitalistiska samhällsstruktur. Om kvinnor vill äga mer får de se till att bli nyttigare. Sen utför inte kvinnor 65% av arbetet utan kanske 40-45%. De kontrollerar även 80% av köpkraften. Det senare bör naturligtvis minskas.

4d. Ett stort problem och vi bör verka internationellt för att få folk att inte se uppdelningen män och kvinnor utan bara individer.
Citera
2014-09-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jo att lyfta skrot ÄR bra för hälsan, jag förnekar det inte, men inte är det roligt inte. Kanske om man inte gillar att få mental stimulans(finns ju sådana också) jag har svårt att se hur man kan gilla något som inte utmanar en mentalt.

Någon insatt som tränar mycket får gärna rätta mig, men intensiv styrketräning ökar testosteronet. Alltså även utan extern tillförsel. Det är nog meningen att män åtminstone delvis faktiskt skall använda sina muskler, och mår bra av det.
Sedan är det med säkerhet en mental övning att hålla disciplinen samt även att ge det där sista lilla.
Citera
2014-09-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Någon insatt som tränar mycket får gärna rätta mig, men intensiv styrketräning ökar testosteronet. Alltså även utan extern tillförsel. Det är nog meningen att män åtminstone delvis faktiskt skall använda sina muskler, och mår bra av det.
Sedan är det med säkerhet en mental övning att hålla disciplinen samt även att ge det där sista lilla.

Mental övning att hålla disciplinen? Du har aldrig vart på ett gym va?
Citera
2014-09-08, 14:12
Medlem
Citat:
Mental övning att hålla disciplinen? Du har aldrig vart på ett gym va?
Har jag sagt något dumt nu? Vad menar du?
Citera
2014-09-08, 14:15
Medlem
Citat:
Har jag sagt något dumt nu? Vad menar du?

Nej, men jag blir nyfiken om du vart på ett gym om du kallar det mentalt krävande att hålla en träningsdisciplin :P Det är det inte, allt handlar om intresse, och när du väl är där har du nån/några timmar på dig att vända 3d figurer i huvudet och försöka beräkna solens avstånd till mars då planeterna står samlade i en "alignement" och pluto ligger som längst bort från solen i sin bana
Citera
2014-09-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Offtopic nu....

Är micro och Scott mammor själva?

Micro är iaf. Och hon är en stark motståndare till obligatoriska faderskapstest och att mannen ska kunna göra juridisk abort om kvinnan lurat mannen för att bli gravid. Så man kan nog lista ut vilken typ av kvinna hon är.
Citera
2014-09-08, 14:28
Medlem
Citat:
Nej, men jag blir nyfiken om du vart på ett gym om du kallar det mentalt krävande att hålla en träningsdisciplin :P Det är det inte, allt handlar om intresse, och när du väl är där har du nån/några timmar på dig att vända 3d figurer i huvudet och försöka beräkna solens avstånd till mars då planeterna står samlade i en "alignement" och pluto ligger som längst bort från solen i sin bana

Haha! Ok, inte min största grej i livet, men jo, lite tid har jag ägnat åt det som komplement till annan träning.
Tycker man inte att det är mentalt ansträngande är det ju bara till att öka intensiteten... eller?

Naja, förstår att du inte menar den biten med mentalt krävande. Jag tror dock att många smarta killar underskattar fördelen med fysiskt tuff sport och kraft-träning.
Citera
2014-09-08, 14:41
Medlem
Där kom den ScottWalyter. Det slutliga beviset på att du er en kommunist.

Citat:
Könssamhälel kan man nämligen kalla ett samhälle som just delar upp könen i mindre och mer värda. problemet idag är att ett yrke som lärare, sjuksyster ex. får betydligt mindre betalt fast de i regel pluggat längre än ex. ingenjör etc. Så könet spelar in

Tror du på fullaste allvar att det beror på könet varför det är lägre betalt inom offentligt sektor?
tror du det?

Ja eller nej.

När du nu redan har svarat ja, så får du då förklara varför yrken som mansdominerade yrken i offentligt sektor är lika dåligt betalda, som polis, soldat, "fångvårdare".

varför har sedan inte en manlig städare mer betalt än en kvinnlig?
En manlig lärare mer än en kvinnlig?

Du är ju helt stirrig SW. Det kanske vore en idé för dig att ta av dig genusglasögonen och rätta till synen.

Har en sjuksyster pluggat längre än en civilingenjör? Jaha du.
Sen kan man plugga i fem år inom gensuvetenskap också. Inte fan är det svårt och inte sjutton ger det ngt heller.
Längden på utbildningen säger inte allt. Svårigheten säger inte allt. Men läge rman samman de där sakerna så hamnar man på en utbildning som inte många har.

Sen står det fortfarande fritt att söka till master scienciutbilndingart, även för kvinnor. (De har äntligen tagit bort rutan att man måste vara man för de yrkena)
Senast redigerad av TrolletPlit 2014-09-08 kl. 14:44.
Citera
2014-09-08, 15:06
Medlem
Citat:
Haha! Ok, inte min största grej i livet, men jo, lite tid har jag ägnat åt det som komplement till annan träning.
Tycker man inte att det är mentalt ansträngande är det ju bara till att öka intensiteten... eller?

Naja, förstår att du inte menar den biten med mentalt krävande. Jag tror dock att många smarta killar underskattar fördelen med fysiskt tuff sport och kraft-träning.

Hur blir det mer mentalt ansträngande för man ökar träningen? Träningen i sig kommer aldrig vara mentalt krävande så länge man bara behöver aktivera musklerna.

Fördelen är ju en mer fysisk kropp helt klart. Men jag föredrar att göra annat med min tid, jag har liksom inget behov av att bli fitt och få snygga muskler, enda gångerna jag tränar är då jag bestämmer mig för att jag gått upp för mycket i vikt. Men det är ju jag det, andra tycker inte samma sak.
Citera
2014-09-08, 15:15
Medlem
Citat:
Hur blir det mer mentalt ansträngande för man ökar träningen? Träningen i sig kommer aldrig vara mentalt krävande så länge man bara behöver aktivera musklerna.

Fördelen är ju en mer fysisk kropp helt klart. Men jag föredrar att göra annat med min tid, jag har liksom inget behov av att bli fitt och få snygga muskler, enda gångerna jag tränar är då jag bestämmer mig för att jag gått upp för mycket i vikt. Men det är ju jag det, andra tycker inte samma sak.

Att pusha sig till sitt yttersta är en till största del mental utmaning. Detta har man igen i andra delar av livet.

Hjärnan säger stopp långt innan musklerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in