2014-09-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du talar om Japan så talar du givetvis om kvinnor - inte kvinnor och män.

Dock - min poäng exakt. Varför skulle svenska barn skadas mer än andra av att kvinnor inte stängs in i hemmet med barnen i över ett år...

Det finns alltså inget hinder alls för individualiserad föräldraförsäkring.

Ja. I Japan har inte män rätt att ens ta ut ledighet iom barn.

Det behöver dem inte, bara lämna dem hos mor/farföräldrarna eller på dagisliknande grejer och palra sig iväg till jobbet. Men av någon anledning vill inte mammor göra detta.

Det finns inget hinder alls för att ta bort den helt och hållet utöver den nödvändiga återhämtningsperioden direkt efter förlossningen.
Citera
2014-09-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
sorry du är för religiös och new age för att jag ska stå ut i en diskussion.
Jag får utslag. Beklagar.
Du är bara lite rädd för sanningen, så du vågar inte diskutera med mig. Jag är faktiskt varken religiös eller New Age. Du har bara förutfattade meningar om mig eftersom jag har en avatar som ser ut som "New Age".
Citera
2014-09-08, 12:24
Medlem
Citat:
Kvinnor "avfärdar" inte män som tjänar mindre än de själva. Sanningen är snarare att det är svårt för de flesta kvinnor att hitta män som tjänar mindre än de själva. De flesta män har högre lön, därmed är utbudet främst med just högre lön. Alltså inget kvinnor aktivt behöver söka.

M - Hej!
K - Hej!
*dösnack*
K- Vad jobbar du med?
M - Idag är jag arbetslö... vart ska du gå?
Citera
2014-09-08, 12:25
Medlem
Citat:
Läste du inte?

Nej, domstolarna ger inte fördel åt kvinnan - domstolarna utgår ifrån vem som tagit ansvaret - vilket oftast är kvinnan.

Jag läste och det har inte ett skit med hur domstolarna fungerar i vårdnadstvister.
Citera
2014-09-08, 12:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag läste och det har inte ett skit med hur domstolarna fungerar i vårdnadstvister.
Det har en hög med skit att göra med inställningen i både samhälle och domstolar.
Citera
2014-09-08, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
M - Hej!
K - Hej!
*dösnack*
K- Vad jobbar du med?
M - Idag är jag arbetslö... vart ska du gå?
Tjänar mera eller tjänar inget alls .. mellanting finns inte.

Dessutom - knappast, men när man möter slöhögar så backar många givetvis. Ingen vill ha en slask som sitter i soffan och vare sig jobbar, sköter barn eller fixar hushållet = slöa män.
Citera
2014-09-08, 12:34
Medlem
Citat:
Det har en hög med skit att göra med inställningen i både samhälle och domstolar.

Ja inställning ja. Men inte hur verkligheten i barnvårdnaden är delad. Det är socialakonstruktioner till kvinnans fördel. Som få "feminister" vill få en ändring på.
Visst är det lustigt att nästan 100% av alla fäder som hamnar i vårdnadstvister är pedofiler enligt mammorna?
Citera
2014-09-08, 12:35
Medlem
Citat:
Tjänar mera eller tjänar inget alls .. mellanting finns inte.

Dessutom - knappast, men när man möter slöhögar så backar många givetvis. Ingen vill ha en slask som sitter i soffan och vare sig jobbar, sköter barn eller fixar hushållet = slöa män.

Så kvinnor går på ens inkomst alltså. Bara för man är arbetslös betyder det inte att man har 0 i inkomst.
Ja, för alla som blir av med jobbet av olika orsaker är ju slöhögar.
Du är en korkad idiot micro. Men du visar hur kvinnor tänker. Status och pengakåta sliddjur som gör allt för att förneka att det är så.
Citera
2014-09-08, 12:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så kvinnor går på ens inkomst alltså. Bara för man är arbetslös betyder det inte att man har 0 i inkomst.
Ja, för alla som blir av med jobbet av olika orsaker är ju slöhögar.
Du är en korkad idiot micro. Men du visar hur kvinnor tänker. Status och pengakåta sliddjur som gör allt för att förneka att det är så.
Nej, din idiot. Kvinnor går på om du är inkompetent mammagris eller om du på något sätt klarar att stå på egna ben.

Du gör uppenbarligen inte det, givet din erfarenhet.
Citera
2014-09-08, 12:54
Medlem
Citat:
Nej, din idiot. Kvinnor går på om du är inkompetent mammagris eller om du på något sätt klarar att stå på egna ben.

Du gör uppenbarligen inte det, givet din erfarenhet.

Hur vet man om någon är en inkompetent mammagris för att den är arbetslös?

Åh, jag träffar inte svenska tjejer längre så hurvida jag är arbetslös eller inte har inget med min dejting att göra.
Citera
2014-09-08, 13:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur vet man om någon är en inkompetent mammagris för att den är arbetslös?

Åh, jag träffar inte svenska tjejer längre så hurvida jag är arbetslös eller inte har inget med min dejting att göra.
Du träffar inte svenska tjejer men vet "minsann" hur all de fungerar...

Personligheten brukar framgå oavsett om personen har arbete eller inte, det är sådant man upptäcker när folk öppnar käften helt enkelt.

Givet din offerkofta mentalitet är du givetvis inte direkt intressant i de flesta kvinnors ögon. Numer brukar kvinnor anse att det är okej att barnen är barn - inte att karlarna också beter sig som det.

Edit:
I övrigt är arbetslöshet och långinkomstagararbete vanligast hos invandrare .. ta dig en funderare på det.
Citera
2014-09-08, 13:06
Medlem
I grunden handlar det om vilket samhälle vi vill ha. Ska politiker bestämma över familjen eller inte? Tydligen vill feministerna det. I alla fall tills de själva får barn. Då gäller det inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in