2014-09-08, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, män blir inte beroende av kvinnor när kvinnor underställs mäns ekonomiska makt. Eftersom en kvinna då inte äger samma valmöjlighet som mannen - medan det står mannen fritt att göra val, eftersom han har den ekonomiska möjligheten att faktiskt göra det.

Om kvinnor slutade att avfärda män med lägre inkomst än de själva skulle problemet vara löst men så vill ju de flesta kvinnor inte ha det.
Citera
2014-09-08, 04:06
Medlem
Citat:
Nej, domstolarna ger inte fördel åt kvinnan - domstolarna utgår ifrån vem som tagit ansvaret - vilket oftast är kvinnan.

Individualiserad föräldraförsäkring verkar alltså positivt åt alla håll.

*host* vårdnadstvister *host*
Citera
2014-09-08, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jag försöker... "scottar" för fullt!

är så sällan man läser någon antifeminsit ha någon egen lösning på nått som helst...
antifeminism verkar i stort gå ut på att gnöla i kapp med ryggdunkningarna på varandras ryggar.
så nu är det upp till bevis!

jag kan vara snäll mot herr hundtorteraren dock..du kan få privelegiet att välja en av punkterna...
vassegod ordet är ditt

Som om feministerna har någon realistisk lösning menar du? Lite som anti-rasister som tror de kan få bukt med raism genom att blunda för en sidas rasism och bara uppmärksamma den andra sidans.
Citera
2014-09-08, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

Göra det juridiskt enkelt att dela på pensionsgrund. Dvs om man tjänar mycket, kvinna lite, så kan båda få genomsnittliga inkomsten som pensionsgrundande inkomst. Kanske genom att ändra äktenskapsbalken?

Citat:
2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga.
Män tar bara ut 24%.

Icke-problem.

Citat:
3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

Våldet är redan på en så låg nivå att det är ett icke-problem. Lokala undantag i vissa förorter.
Citera
2014-09-08, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Lönen. Kvinnor tjänar mer :P

Yepp. Rätt svar.
Citera
2014-09-08, 08:12
Medlem
Citat:
Om kvinnor slutade att avfärda män med lägre inkomst än de själva skulle problemet vara löst men så vill ju de flesta kvinnor inte ha det.

Rätt svar igen. De väljer också en äldre kille i 95% av fallen. Undra varför?
Citera
2014-09-08, 11:23
Medlem
De flesta kvinnor vill också vara hemma längst med barnen. De tycker nog att värdet med att ta hand om sina barn slår högre än pengar. När micro och Scott Walker blir mammor själva, kanske de inser det. Amning är också svårare för männen....
Livet handlar väl till slut mycket mer om det än karriär för många.
Citera
2014-09-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Då kör vi Scott!

Missade detta, beklagar, jag kämpar med att hinna med så många vettiga inlägg som möjligt.

Citat:
Räknar man livstids inkomst så tjänar låginkomsttagar bra många miljoner mindre än direktörer. Räknar man livtids inkomet så tjänar lärare bra mycket mindre än ingenjörer.

Min lösning på det här är att inte skapa ett könssamhälle som ni feminister vill. Min lösning är att alla människor är individer, oavsett kön, etnicitet, kulturell bakgrund eller socioekonomisk bakgrund. Ingen ska läggas in i ett fack som ni trångsynta feminister vill. Är det några som är ett hot mot vårt samhälle och vår individuella frihet så är det ni feminister.

Är ungefär exakt vad feminister just strävar efter, du har missat det eller?
Könssamhälel kan man nämligen kalla ett samhälle som just delar upp könen i mindre och mer värda. problemet idag är att ett yrke som lärare, sjuksyster ex. får betydligt mindre betalt fast de i regel pluggat längre än ex. ingenjör etc. Så könet spelar in.

Citat:
Min lösning på det här är således att förbjuda feminism. (Självklart är jag lite ironisk där, jag tycker inte att man ska förbjuda någon ideologi eller tanke, men samhället måste tillsammans gå ihop och förminska feminism till den betydelselösa lilla skitideologi som det är)

haha kul du. Jsg tycker för övrigt exakt detsamma om Sverige "demokraternas" ideologi.

Citat:
Hur är det här ett problem? Återigen gör feminismen det till en könsfråga. Det är väl kanon om man vill vara hemma med sitt barn. Om man inte vill ta hand om sitt barn, varför skaffar man sig ens barn?

Min lösning på det här är en omvänd frågeställning. Kvinnor tar ut 76% av föräldraledigheten. Hur ska vi stärka männens rätt till föräldraledighet? Förstår du nu vad fjantigt det här argumentet är?

Jag hänvisar mitt egentliga svar till #1.

har jag redan dragit 1000 ggr.. löner , pensioner, livstidsinkomst, enskild vårdnad, kontakt mellan barn och fäder, vanlig jävla hederlig rättvisa etc.

Och varför män skaffar barn som de sen skyfflar över allt ansvar för på kvinnor, får du väl fråga dessa fäder.

Min lösning är att göra försäkringen personlig som alla andra försäkringar. Skaffar amn barn så har man rätt till föräldraledighet oavsett kön.

Citat:
Våldet är ett manligt problem eftersom främst män utsätts för våld. Feminister vill ofta ha dialogpoliser och rehabilitering i spa-anläggningar. Jag vill göra mig av med idioter som brukar våld, oavsett kön. Hårdare straff, hårdare prövningar. Jag vill inte skapa ett samhälle där en grupp människor beskylls för våld som feministerna vill. Jag vill att alla individer som brukar våld ska straffas.

Om du har en lösning på hur vi förhindrar människor att bruka våld lyssnar jag gärna. Själv kan jag bara svara på hur vi behandlar det ur ett samhällsperspektiv. För jag vet att världen är svår för dig som feminist att förstå, men naturen är våldsam. Hur vill du förhindra spindelhonor som äter upp sina män efter parning? Förstår du hur löjligt det låter?

Hårdare straff har visat sig inte vara speciellt effektivt, ta USA som exempel, deras fängelser bågnar ända till mexikanska gränsen. Blir det bättre av det? Nope.
Bättre är bra sociala förhållanden för alla, jämnare inkomster, mindre klasskillnader, stödsystem för folk som far illa etc. ett "mjukare" samhälle kort och gott, där folk känner att de har möjligheter.
Samt att man jobbar och lägger ner tid och omsorg på små ligist killar modell 13-18 år. De släpps
alldeles för lätt idag, mer fryshus, mer stora snälla män med pondus som tar dessa småglin på allvar och puttar dem rätt. Lite manlig vuxenkärlek helt enkelt. Finns massor med oanvänd sådan. Precis vad dessa ursöta men asjobbiga småglin ofta saknar.

QUOTE]Den här är enklast. Förbjud religion. Importera den inte.[/quote]

haha är böjd att hålla med dig faktiskt. men sorry går inte förbjuda religion, hur pantade de än är.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-09-08 kl. 12:06.
Citera
2014-09-08, 12:16
Medlem
Efterlyses...problem för att rättfärdiga feminism (läran om patriarkatet och hur man bedriver ett köns-krig).

Bara våldet mot främst män är relevant för Sverige om vi plockar försök till problem från TS.

Så skulle köns-kriget vara en lösning där?
Nej, självklart inte! Genom att blunda för problem som främst drabbar män, löser man ingenting där.
Citera
2014-09-08, 12:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur tror du kvinnor och män gör i andra länder? I japan har man typ en veckas ledighet efter förlossningen (kanske var två även).
Om du talar om Japan så talar du givetvis om kvinnor - inte kvinnor och män.

Dock - min poäng exakt. Varför skulle svenska barn skadas mer än andra av att kvinnor inte stängs in i hemmet med barnen i över ett år...

Det finns alltså inget hinder alls för individualiserad föräldraförsäkring.
Citera
2014-09-08, 12:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kvinnor "avfärdar" inte män som tjänar mindre än de själva. Sanningen är snarare att det är svårt för de flesta kvinnor att hitta män som tjänar mindre än de själva. De flesta män har högre lön, därmed är utbudet främst med just högre lön. Alltså inget kvinnor aktivt behöver söka.
Citera
2014-09-08, 12:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
*host* vårdnadstvister *host*
Läste du inte?

Nej, domstolarna ger inte fördel åt kvinnan - domstolarna utgår ifrån vem som tagit ansvaret - vilket oftast är kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in