Citat:
Ursprungligen postat av
Lydan
Då kör vi Scott!
Missade detta, beklagar, jag kämpar med att hinna med så många vettiga inlägg som möjligt.
Citat:
Räknar man livstids inkomst så tjänar låginkomsttagar bra många miljoner mindre än direktörer. Räknar man livtids inkomet så tjänar lärare bra mycket mindre än ingenjörer.
Min lösning på det här är att inte skapa ett könssamhälle som ni feminister vill. Min lösning är att alla människor är individer, oavsett kön, etnicitet, kulturell bakgrund eller socioekonomisk bakgrund. Ingen ska läggas in i ett fack som ni trångsynta feminister vill. Är det några som är ett hot mot vårt samhälle och vår individuella frihet så är det ni feminister.
Är ungefär exakt vad feminister just strävar efter, du har missat det eller?
Könssamhälel kan man nämligen kalla ett samhälle som just delar upp könen i mindre och mer värda. problemet idag är att ett yrke som lärare, sjuksyster ex. får betydligt mindre betalt fast de i regel pluggat längre än ex. ingenjör etc. Så könet spelar in.
Citat:
Min lösning på det här är således att förbjuda feminism. (Självklart är jag lite ironisk där, jag tycker inte att man ska förbjuda någon ideologi eller tanke, men samhället måste tillsammans gå ihop och förminska feminism till den betydelselösa lilla skitideologi som det är)
haha kul du. Jsg tycker för övrigt exakt detsamma om Sverige "demokraternas" ideologi.
Citat:
Hur är det här ett problem? Återigen gör feminismen det till en könsfråga. Det är väl kanon om man vill vara hemma med sitt barn. Om man inte vill ta hand om sitt barn, varför skaffar man sig ens barn?
Min lösning på det här är en omvänd frågeställning. Kvinnor tar ut 76% av föräldraledigheten. Hur ska vi stärka männens rätt till föräldraledighet? Förstår du nu vad fjantigt det här argumentet är?
Jag hänvisar mitt egentliga svar till #1.
har jag redan dragit 1000 ggr.. löner , pensioner, livstidsinkomst, enskild vårdnad, kontakt mellan barn och fäder, vanlig jävla hederlig rättvisa etc.
Och varför män skaffar barn som de sen skyfflar över allt ansvar för på kvinnor, får du väl fråga dessa fäder.
Min lösning är att göra försäkringen personlig som alla andra försäkringar. Skaffar amn barn så har man rätt till föräldraledighet oavsett kön.
Citat:
Våldet är ett manligt problem eftersom främst män utsätts för våld. Feminister vill ofta ha dialogpoliser och rehabilitering i spa-anläggningar. Jag vill göra mig av med idioter som brukar våld, oavsett kön. Hårdare straff, hårdare prövningar. Jag vill inte skapa ett samhälle där en grupp människor beskylls för våld som feministerna vill. Jag vill att alla individer som brukar våld ska straffas.
Om du har en lösning på hur vi förhindrar människor att bruka våld lyssnar jag gärna. Själv kan jag bara svara på hur vi behandlar det ur ett samhällsperspektiv. För jag vet att världen är svår för dig som feminist att förstå, men naturen är våldsam. Hur vill du förhindra spindelhonor som äter upp sina män efter parning? Förstår du hur löjligt det låter?
Hårdare straff har visat sig inte vara speciellt effektivt, ta USA som exempel, deras fängelser bågnar ända till mexikanska gränsen. Blir det bättre av det? Nope.
Bättre är bra sociala förhållanden för alla, jämnare inkomster, mindre klasskillnader, stödsystem för folk som far illa etc. ett "mjukare" samhälle kort och gott, där folk känner att de har möjligheter.
Samt att man jobbar och lägger ner tid och omsorg på små ligist killar modell 13-18 år. De släpps
alldeles för lätt idag, mer fryshus, mer stora snälla män med pondus som tar dessa småglin på allvar och puttar dem rätt. Lite manlig vuxenkärlek helt enkelt. Finns massor med oanvänd sådan. Precis vad dessa ursöta men asjobbiga småglin ofta saknar.
QUOTE]Den här är enklast. Förbjud religion. Importera den inte.[/quote]
haha är böjd att hålla med dig faktiskt. men sorry går inte förbjuda religion, hur pantade de än är.